Haflingerhengst voor dekking gezocht omg.Apeldoorn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aline1987

Haflingerhengst voor dekking gezocht omg.Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 14:52

Ik ben op zoek naar een halfingerhengst in de buurt van Apeldoorn, want ik zou graag mijn haflingermerrie laten dekken. Ik heb niet veel eisen als de hengst maar papieren heeft. Ik ben al vast op zoek zodat we vanaf april gelijk kunnen beginnen. Het moet wel op de natuurlijke manier dus niet insemineren. Dus wie heeft er een hengst of wie weet een hengst die wil dekken op de natuurlijke manier?Laat het mij weten!
groetjes Aline
Laatst bijgewerkt door Revanches op 18-10-10 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Revanches

Re: haflingerhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:41

SV-->EA-GZ-Diensten

anoukie88

Re: Haflingerhengst voor dekking gezocht omg.Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:35

Kijk is bij www.theblackriders.net op de site. Daar staat een haflingerhengst. Is in Beltrum (weet niet wat jij in de buurt vind). Eigenaresse is scherps hier op bokt en de ruiter van deze hengst is (volgens mij) liiisaaa.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:16

Ik zou niet alleen kijken of de hengst papieren heeft maar ook of de cominatie kan klikken. Dus dat de hengst je merrie kan verbeteren bij het komende veulen maar ook het inteelt en verwantschap zou ik terdege in de gaten houden.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:22

anoukie88 schreef:
Kijk is bij http://www.theblackriders.net op de site. Daar staat een haflingerhengst. Is in Beltrum (weet niet wat jij in de buurt vind). Eigenaresse is scherps hier op bokt en de ruiter van deze hengst is (volgens mij) liiisaaa.

Klopt! Het gaat om de hengst Almnebel Imladris (v. Altjo van de kenterstreek) Heb dit jaar ook een veulentje van hem en wat een super diertje is het! Heb stage gelopen bij Marianne en ze dekt op de natuurlijke manier. De hengst heeft echt prachtige gangen en een super cool karakter! Mocht je verdere info willen mag je wel een pb sturen en inderdaad Liiisaaa rijdt deze prachtige hengst!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:15

RvD heeft ook 2 erg leuke hengsten staan.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:08

friesiszwart schreef:
Ik zou niet alleen kijken of de hengst papieren heeft maar ook of de cominatie kan klikken. Dus dat de hengst je merrie kan verbeteren bij het komende veulen maar ook het inteelt en verwantschap zou ik terdege in de gaten houden.

Idd, als je dan een veulen wil fokken kijk dan naar wat je aan je merrie kan verbeteren.
Ga niet zo in het wilde weg fokken alsjeblieft.

Daarbij Almnebel imladris dekt op europees dekboek, is dus niet goedgekeurd in NL.
Met deze hengst zul je dus nooit een volledig papier krijgen bij je veulentje

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:58

Kiim schreef:
friesiszwart schreef:
Daarbij Almnebel imladris dekt op europees dekboek, is dus niet goedgekeurd in NL.
Met deze hengst zul je dus nooit een volledig papier krijgen bij je veulentje

Hij is wel ingeschreven bij het NRPS stamboek, hiervan kun je ook paspoort krijgen en veulen kan hierin worden ingeschreven. ;)
Mocht je wat info willen over Nebel, PB gerust! ;)

Verder zou ik ook idd kijken wat je graag wilt, wil je er mee fokken? Verkopen? Zelf houden?
Ook dit zijn natuurlijk belangrijke factoren! Succes met je zoektocht! :D

*sorry, stond een grote fout in!
Laatst bijgewerkt door Liiisaaa op 20-10-10 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:59

Liiisaaa schreef:
Hij is wel ingeschreven bij het NRPS stamboek, hiervan kun je ook papier krijgen. ;)

Wat is dat nou weer voor een onzin? >;)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:00

Was het dan paspoort? :+

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:28

@Liiisaaa: het kan wel zijn dat het paspoort van jouw hengst is uitgegeven door het NRPS, maar dat betekent niet dat hij daar is ingeschreven. Dit:
Liiisaaa schreef:
Hij is wel ingeschreven bij het NRPS stamboek

is dus echt (nog steeds) klinkklare onzin.

Er zijn binnen het NRPS wel wat mogelijkheden voor veulens van niet-NRPS hengsten, maar met een Haflinger heb je bij het NRPS gewoon niets te zoeken.

@TS: Wat je wilt is een beetje onverstandig (als je het veulen zelf wilt houden) of heel onverstandig (als je het veulen wilt verkopen). Er belanden er al zoveel Haflingers bij de slager waar niets mis mee is, behalve dat ze 'over' zijn. Zorg er dus minstens voor dat je een hengst uitzoekt die je merrie kan verbeteren. De kans dat de hengst van de buurman de beste optie is is helaas zeer klein. Gelukkig is het inderdaad nog vroeg en heb je nog veel tijd om er over na te denken. Hopelijk doe je dat ook.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:18

Hmm dan heb ik denk ik ergens iets verkeerd begrepen.. Ga het eens even uitzoeken! Want ik weet wel zeker dat 1 van zijn veulens, gewoon Haflinger, iets had met het NRPS. :) Maar bedankt voor de info + verbeteren!!