Brabant, welk bedrijf rijbak ophogen&bodem verbeteren(zand!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Brabant, welk bedrijf rijbak ophogen&bodem verbeteren(zand!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:17

Mijn rijbak is 9 jaar geleden aangelegd, heel simpel de bodem is omgekeerd, geel zand omhoog zwart zand naar beneden.
Na 9 jaar intensief gebruik mist er een boel zand op het stuk voor de A en voor de C, oftewel daar ligt de bak nu veel lager en staat dus bij slecht weer daar onder water....

Omdat ik nu weer een wedstrijdpaard heb hoop ik toch zoveel mogelijk door te kunnen rijden deze winter, en dan het liefst thuis want iedere dag met trailer op pad zie ik niet zitten.

Mijn bak wil ik(voor ik evt snippers zoals all weather tuft ofzo erbij ga proberen) nu dus laten ophogen, en de structuur laten verbeteren.
Omdat ik 1 soort zand heb, met dus 1 korrelgrootte wordt de bak vrij snel zwaar als hij droog is, opzich geen probleem ik sleep hem vaak en sproei dan even(heb sproei installatie dus de zomer kom ik wel door ;) )
Maar omdat hij nu dus flink moet worden bijgevuld, wil ik meteen de structuur laten verbeteren.

Hier in de buurt zitten wel veel loonwerkers en bedrijven die vanalles qua grond/bodem doen, maar over t algemeen weten die niet veel van de bodem van een rijbak...
Nu zoek ik dus eigenlijk een bedrijf die bij mij komt kijken hoe de situatie nu is, hoeveel zand er bij moet, en welk soort zand.

www.zandbestellen.nl heb ik als tip van iemand gehad, maar die mensen krijg ik niet te pakken, dus dat beloofd al niet veel goeds.
De site klonk wel goed dus zoiets is wel wat ik zoek.
Wil het zsm geregeld hebben, voor er weer een natte periode aanbreekt, dus alle tips zijn welkom!!

Alvast bedankt!

robeer

Re: Brabant, welk bedrijf rijbak ophogen&bodem verbeteren(zand!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:20

Hé Renske. Ik weet toevallig dat Waterschoot bij ons uit het dorp de bodems voor Achterberg bij VDL heeft aangelegd. Misschien kun je hen eens contacteren. Ze hebben afgelopoen voorjaar bij ons de wei gedraineerd en ik vond dat er best wel kennis was over rijbakkenzand.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:23

thanx :)
Zij zijn destijds idd ook bij ons geweest, ook voor drainage in de wei(wat helaas met de bult leem in de grond niet lang heeft geholpen...) maar ze hadden toen geen kleine machine's en nu het erf achter voor de 2 keer is bestraat(na doorzakken ivm vrachtwagens := ) moet er dus met een kleiner wagentje gewerkt worden om het zand in de bak te krijgen...
Zal eens vragen of ze die nu misschien wel hebben.

Hij komt op mn lijstje er bij :D

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:30

Ik zou je verhaal eens neerleggen bij een loonwerker. En erbij zeggen dat de bak bestemd is voor paarden en dat er geen spuitzand/mul zand in de bak mag komen. :-)
Loonwerkers hebben ook hun connecties voor wat betreft afname van verschillende soorten zand.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:39

helaas heeft dat bij het ophogen van ons weiland(na afgraven ivm vervuild bluswater+olie na een brand) gezorgd voor en wei vol stenen enzo, dat was volgens hun prima zand voor in een weiland...
En na het lostrekken+aanslepen van de bak lag ie er als een keurig geploegde akker bij, waarin de paarden tot hun knieën wegzakten ;)
Vandaar dat ik niet sta te springen om de plaatselijke loonwerkers te vragen, op dus evt Waterschoot na die net werd genoemd maar die had eerder alleen zware machine's die hier niet meer over t erf kunnen.
Dat is het nadeel van in een écht boerendorpje wonen denk ik hihi

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:48

VSW-->EA-GZ-Diensten

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:26

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:28

Hé Rens. Klopt, tegenwoordig hebben ze ook kleinere machines. Zal wel een prijsverschil zijn. Tenminste dat zou bij ons zijn omdat het dan arbeidsintensiever wordt. Wij zijn in ieder geval heel tevreden over het werk dat ze afgeleverd hebben. Dat het gewoon nog steeds erg nat is, kunnen ze ook niks aan doen. Wonen voor wat dat betreft gewoon op rotgrond. Aan jullie kant van het dorp is het volgens mij droger dan hier.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 18:28

hihi nee hier is het niet droger dan aan de andere kant van t dorp helaas, de eenden van de buren zwemmen nu nogsteeds in onze wei, er zit een enorme leemlaag bij ons in de bodem waar het water op blijft staan.
Onze gewone tuin daar sopt het gras ook nogsteeds als je er op loopt...
In heel hoogeloon zit die leem wel trouwens, vandaar dat 2 jaar na het plaatsen van de drainage in de wei er al geen effect meer was, dichtgeslibd helaas!(verticale buizen diep de grond in, gevuld met grint en stenen en ander soort zand om t water door die leemlaag heen te krijgen)

Iska thanx, ook Wijlaars komt op t lijstje!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:04

Hmm, dus verhuizen naar de andere kant is geen optie. :D
De bodem op het oefenterrein is wel altijd zo mooi droog en berijdbaar. Vandaar mijn gedachte. Wij zitten hier natuurlijk vlak bij de Beerze.
Hier hebben ze de drainage in koffers gelegd. Er zit rondom de buizen zeker 60 centimeter drainagezand. We kunnen de buizen ook mooi af zien lopen in de sloot.
Heb nu trouwens totaal geen last van weer of natte bodem. Mijn paardje staat voor de winter bij Ben. :j

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 21:27

Oefenterrein ligt een heel stukkie hoger dan de grond in de omgeving, daarom is die eigenlijk altijd droog.
Das echt mijn redding qua rijden :j
Stap de straat uit en ik ben er, en kan daar bijna altijd fijn rijden, alleen heb ik daar geen sleutel van het licht en ik rij vaak 's avonds en dan is thuis wat fijner ook ivm over straat in t donker, moet ik mn hele kerstverlichting weer om Hil hangen hihi!
Bij Ben overwinteren is wel lekker zeg, dan heb je idd nergens last van :D

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:46

je kunt het ook op werkspot zetten? met al je wensen en eisen op een rijtje kun je eens kijken of er interessante offertes binnen komen.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:59

Behalve dan van Ben zelf. :D
Ideaal hoor. Zeker nu Jinger geblesseerd is en net 2 weken boxrust achter de rug heeft.
Werkspot kan idd ook. Zo zijn wij toen overigens bij Waterschoot gekomen. Die reageerde op onze oproep op Werkspot. En dan te bedenken dat ie bij ons om de hoek zit. :o

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 22:18

Waterschoot wordt morgenvroeg gebeld om te komen kijken
Na de brand bij ons hebben zij ook eea gedaan, Adrie ofzo heet een van hun toch? lang met donkere krullen?

Ben benieuwd, hoop dat ze snel komen kijken, ophoogzand en scherp zand(rivierzand/zeezand/whatever) kunnen regelen en de boel een paar cm omhoog kunnen toveren voor de volgende regenperiode er aan komt!
Uit eigen dorp heeft toch idd zo zn voordelen :j

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:54

Zijn volgens mij 2 broers met hun vader. Hoe de vader heet weet ik niet maar de beide broers heten volgens mij Chris en Wuido. Laatste weet ik zeker want ik had in het begin zo'n moeite met zijn naam onthouden. Ben benieuwd wat ze voor je kunnen betekenen. Succes.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 21:42

Morgen komen ze kijken :D
Zijn idd vader+zoons

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:17

Oh spannend. Laat even weten wat het wordt. Ben heel benieuwd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 21:10

Ze zaten ergens vast op het land(heerlijke bodem hier in hoogeloon he :') ) daardoor werd het wat later op de dag voor ze hier waren haha!
Maar na volgende week komen ze de bak ophogen&structuur van de bodem verbeteren en pakken meteen ook het slechtste stuk wei aan.
Wordt met klein materiaal gewerkt dus idd vrij arbeidsintensief om al het zand helemaal achter op het terrein te krijgen maargoed dat is nou eenmaal zo, dan maar wat langer er over doen.

Kan niet wachten tot ze klaar zijn :D

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:17

Oh, geweldig Rens. Ben je in ieder geval voor het echte slechte weer helemaal klaar. Nou ja, gisteren was het ook niet veel hé. Bij ons hebben ze tot 3 keer toe vastgezeten. Moest er een andere tractor komen om de graafmachine los te trekken. Had nooit gedacht dat nog eens mee te maken toen we nog in de stad woonden. :D