manege in en rondom breda

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happyjess

manege in en rondom breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:48

hallo,
ik weet niet of hier al een topic over geopend is.
maar ik wil weer gaan paardrijden maar weet niet goed waar.
ik woon in breda, dus dan heb je manege overbos, oosterhoutse manege, manege dorst, manege hoeveneind denk ik.
graag zou ik jullie ervaringen willen weten.
Ik wil hier geen ruzie topic krijgen hihi dus mss vertstandig om alleen positieve dingen op te noemen.
ben benieuwd!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:50

Je hebt ook nog stal sintels. Heb ik geen ervaring mee heb daar maar 1 les gehad.
http://home.zonnet.nl/stalsintels/

En je hebt Hoeve Galderzicht nog daar heb ik heel wat jaartjes gereden.
Het was toen opzich wel goed en gezellig. Maar dat is ook alweer gauw een jaar of 5 geleden dat ik er geweest ben dus weet niet hoe het nu is.
De lessen waren toen van sommige instructeurs wel fijn andere wat minder maar lag misschien aan hun ervaring of gewoon dat ze me niet lagen. Als je daar meer over wil weten dan liever over PB dus dan laat je het maar weten maar of dat nu nog van toepassing is weet ik dus niet aangezien het dus al wat jaren is geleden en er best het een en ander veranderd kan zijn. Niet echt slechte ervaringen maar kleine minpuntjes.

http://www.mastbosruiters.nl/paarden
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 01-10-10 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: manege in en rondom breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:50

Manege de Roosberg?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:56

Hoi,

Ik woon in Oosterhout

Oosterhoutse manege: (Oosterhout)
Hier zou ik nooit van me leven gaan rijden, al staan daar de laatste paarden van de wereld. Echt niet normaal.. De paarden staan daar helemaal niet goed, en je rijd minimaal met zijn 10en in een les..

Manege Hoeveneind: (Teteringen)
Toen de vorige eigenaar erin zat heb ik hier een half jaar stage gelopen. De paarden zijn braaf, komen iedere dag buiten. Je lest in een 'normale groepsgrootte', en het is er heel gezellig.

Manege de Vijf Eiken: (Rijen)
Wil je echt kwaliteitslessen dan zou ik naar de Vijf Eiken gaan. Ik heb hier zelf een aantal jaar gelest, maar omdat ik een verzorgpaard kreeg ben ik hier gestopt. Een hele goede, nette 5 sterren manege. Je bent van alle gemakken voorzien. Hij is wel wat duurder, maar dan heb je wel iets aan je les.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:29

VSW-->EA-GZ-Diensten

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 09:32

hoeve galder zicht vind ik een beetje te ver weg, wil een beetje in de buurt blijven
manege de roosberg ben ik vroeger wel geweest
de vijf eiken ken ik niet, zal eens gaan googlen
bedankt voor de reacties alvast

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:36

Als je Galder te ver vind dan zal de Vijf Eiken ook wel te ver zijn.
Ik heb tijdens mijn studie op Hippische Centrum gereden. Was wel aardig, maar ik kon er mijn draai niet echt vinden. Teveel verwend op mijn manege thuis?
Toen ik op de manege thuis weer de kans kreeg te gaan springen ben ik daar gestopt. Een studiegenootje van mij is er volgens mij nog steeds blijven hangen, maar die is ook in Breda blijven hangen.

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:39

Ik heb eventjes op Manege Overbos gereden. Maar ik vond het daar niet leuk, er hangt daar zo'n niet gezellige sfeer. En al die mensen van die eingenaarspaarden voelen zich 100000x beter. Maar de lessen zijn op zich wel goed hoor, maar echt heel er dressuur gericht. En tsja daar hou ik niet van, maar als je daarvan houd kan het wel leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:42

Mijn zusje heeft vroeger op de oosterhoutse manege gelest dat is 100000 keer niks!

Daarna zijn we naar molenschit gegaan, lessen waren al iets beter maar niet je van het. Desondanks heb ik het daar wel naar mijn zin gehad.

De vijf eiken, bijna iedereen van Molenschot ging daarnaartoe leuke lessen, fijne paarden wel wat duurder.

Ik heb vroeger wel op pensionstal Hoeveneind gestaan niet op de manege..

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 13:11

Evaaaaaa schreef:
Ik heb eventjes op Manege Overbos gereden. Maar ik vond het daar niet leuk, er hangt daar zo'n niet gezellige sfeer. En al die mensen van die eingenaarspaarden voelen zich 100000x beter. Maar de lessen zijn op zich wel goed hoor, maar echt heel er dressuur gericht. En tsja daar hou ik niet van, maar als je daarvan houd kan het wel leuk zijn.

ow jammer om te lezen
mss andere mensen die dat kunnen tegenspreken die daar op de manege paarden rijden?
hoeveneind ga ik ook maar eens bekijken denk ik
dorst is vlgs mij op western gericht

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 13:12

Blingh schreef:
Mijn zusje heeft vroeger op de oosterhoutse manege gelest dat is 100000 keer niks!

Daarna zijn we naar molenschit gegaan, lessen waren al iets beter maar niet je van het. Desondanks heb ik het daar wel naar mijn zin gehad.

De vijf eiken, bijna iedereen van Molenschot ging daarnaartoe leuke lessen, fijne paarden wel wat duurder.

Ik heb vroeger wel op pensionstal Hoeveneind gestaan niet op de manege..

toen de manege net was overgenomen of niet? (molenschot)

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:49

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:30

BowieBonanza schreef:
In Bavel (Direct aan Breda) ligt Manege de Roosberg.
De site:

http://www.roosberg.nl/modules/mastop_publish/

Zelf heb ik hier mijn eigen pony staan en rijd ik er al levenslang! :D

nu wil ik niet stom overkomen, maar vroeger, das al even geleden was de roosberg voor de mensen met veel geld etc, is dat nu ook nog, of is het iets normaler geworden
wil niet banketstaaf overkomen, ik vraag t alleen he :)

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:33

en om even aan te geven hoe lang geleden hihi
toen stond daar ziggy, ginger, pipo, sissy en nicolai (die zag ik op de site)

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:33

happyjess schreef:
BowieBonanza schreef:
In Bavel (Direct aan Breda) ligt Manege de Roosberg.
De site:

http://www.roosberg.nl/modules/mastop_publish/

Zelf heb ik hier mijn eigen pony staan en rijd ik er al levenslang! :D

nu wil ik niet stom overkomen, maar vroeger, das al even geleden was de roosberg voor de mensen met veel geld etc, is dat nu ook nog, of is het iets normaler geworden
wil niet banketstaaf overkomen, ik vraag t alleen he :)

Het is niet de goedkoopste manege nee, maar ze hebben wel 2 binnen bakken, 2 buiten en een springwei enz. dus er zijn wel veel voorzieningen. Maar de lessen zijn volgensmij verder even duur als elk andere manege behalve dan een mindere manege. Ik heb het er altijd naar m'n zin en er lopen natuurlijk mensen rond met poen als water maar die zijn denk ik overal wel.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:34

happyjess schreef:
en om even aan te geven hoe lang geleden hihi
toen stond daar ziggy, ginger, pipo, sissy en nicolai (die zag ik op de site)

Ziggy heb ik niet meer gekend, ginger is pas met pensioen, pipo heb ik ook niet gekend, sissy ook niet, en nicolai loopt nog steeds in de lessen <3 heel schattig maar natuurlijk niet meer zoveel lessen als vroeger.

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:35

ik bedoeld meer mensen die uit de hoogte doen zeg maar, en ik kom er voor mn gezelligheid en niet om naar andere te kijken hihi

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:35

aahhh die nicolai, schattig

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:37

Hallo, :)

Dat idee heb ik ook altijd een beetje gehad over de Roosberg maar kan ook vooroordeel zijn hoor ;)
Ik heb zelf een hele tijd op manege Overbos gereden, (toen nog Liesbosch ;) ) Op de oude lokatie was er niet veel qua luxe maar ik vind nu op de nieuwe manege de sfeer een stuk minder. Er zijn er wel een paar die goed lesgeven vind ik :)
Ik denk dat je het beste gewoon op wat verschillende manges proeflessen kunt nemen zodat je er achter komt wat het beste bij jou past :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:37

Toen ik nog in Molenschot reed heette het nog `t Paard van Troje! Kreeg toendertijd les van Conny

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:38

happyjess schreef:
ik bedoeld meer mensen die uit de hoogte doen zeg maar, en ik kom er voor mn gezelligheid en niet om naar andere te kijken hihi

Tjaa, sommige mensen vinden zichzelf heel wat maar die kom je ook overal tegen. Er zijn ook wel mensen met veel poen maar die zijn juist aardiger dan andere, ligt er aan. zelf heb je daar alleen last van als je er een paard hebt staan en vooraan in de manege dus bij de poetsplaatsen bij de binnenbak, ik sta in de schuur met mijn pony en heb daar dus nagenoeg geen last van. maar mensen die op je neer kijken, kom je overal tegen, helaas

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:39

dat zou idd het beste zijn maar of ik daar zin in heb haha
maar het zou wel handiger zijn
het gaat me ook meer om andere dingen, zoals dat je bij sommige op een gegeven moment een beetje een vast paardje krijgt etc, want steeds wisselen vind ik niet persoonlijk niet leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:40

BowieBonanza schreef:
happyjess schreef:

Tjaa, sommige mensen vinden zichzelf heel wat maar die kom je ook overal tegen. Er zijn ook wel mensen met veel poen maar die zijn juist aardiger dan andere, ligt er aan. zelf heb je daar alleen last van als je er een paard hebt staan en vooraan in de manege dus bij de poetsplaatsen bij de binnenbak, ik sta in de schuur met mijn pony en heb daar dus nagenoeg geen last van. maar mensen die op je neer kijken, kom je overal tegen, helaas

Dan ken je Ilse vast ook wel?, met haar haf (oliebol naam kwijt)

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:40

BowieBonanza schreef:
happyjess schreef:

daar heb je gelijk in, overal lopen er wel wat rond

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:42

happyjess schreef:
dat zou idd het beste zijn maar of ik daar zin in heb haha
maar het zou wel handiger zijn
het gaat me ook meer om andere dingen, zoals dat je bij sommige op een gegeven moment een beetje een vast paardje krijgt etc, want steeds wisselen vind ik niet persoonlijk niet leuk

dat ligt er aan in welke les je rijd, sommige geven je wel een redelijk vast paard als je dat aangeeft, ik weet niet hoe oud je bent, ik ken alle leeftijdgroepen van de lessen ongeveer dus dan ik je wel een advies geven. trouwens, ben je snel bang bij het paardrijden of heb je wel lef want er is een instructeur die wel eens iets aparts gaat doen in de les zoals op de wei rijden.

Citaat:
Dan ken je Ilse vast ook wel?, met haar haf (oliebol naam kwijt)

Ze staat niet meer op de manege maar ik ken haar wel, van Max (De Haflinger)