Western lessen in de omgeving van Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje11

Western lessen in de omgeving van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 12:16

Ik heb een vraagje en heb zo het idee dat hier mensen zullen zijn die mij het antwoord kunnen geven en ik hoop ook eerlijk zijn wat betreft de mogelijkheden voor mijn dochtertje.

Mijn dochtertje van bijna 11 jaar, heeft manege lessen gevolgd. Door haar reuma wat voornamelijk in haar polsen aanwezig is, heeft zij moeite de pony's goed te controleren, waardoor ze ook erg onzeker wordt. Nu zag ik van de week iemand met zijn eigen paard western rijden. Dit zag er naar mijn idee heel relaxed uit.

Ik raakte aan de praat en vertelde mijn verhaal en dat dit weleens de oplossing zou kunnen zijn voor mijn dochtertje.

Hij heeft aan mij het een en ander uitgelegd, het sturen, lichaamshouding/taal enz enz.

Op het moment is zij verdrietig dat ze niet meer kan paardrijden. Wij hebben zelf 2 friezen, waar ze zelf helaas nog niets mee kan doen, de oudste is met pensioen en de jongste wordt april 2011 pas ingereden.

Het doet haar zo'n verdriet dat ze niet meer wekelijks kan rijden, wat denken jullie zou dit een oplossing voor haar kunnen zijn. Westernlessen volgen?????????uiteraard zal ze eerst een proefles moeten krijgen of ze het zelf ook leuk vind, dat is natuurlijk altijd de vraag.

gr.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:29

Met het geschikte manege-paard/pony zou dit zeker een oplossing kunnen zijn. Feit blijft dat je bij elk paard wel af en toe de teugels moet oppakken maar naar mijn idee altijd minder dan met de dressuur. HC Rottemeren in Bleiswijk geeft western manege-lessen. Ik heb daar alles geleerd. Mijn ervaring is dat ze ook heel goed om kunnen gaan met kinderen, ook als ze wat onzeker zijn. Vraag maar naar Sarie Schuurman. Als je daar haar verhaal vertelt zullen ze ongetwijfeld een fijn paardje voor haar uitzoeken.

Ik vind het super dat je een oplossing probeert te vinden voor je dochter. Wat enorm vervelend zeg, op zo'n jonge leeftijd al reuma ;( Heel veel sterkte en succes!

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:58

Goedenmorgen :-)

Ik heb je berichtje gelezen en zou zeggen komeens een praatje maken bij mij op stal .... Hc Rottemeren.

Groetjes Sarie

_Nanning_ schreef:
Ik heb een vraagje en heb zo het idee dat hier mensen zullen zijn die mij het antwoord kunnen geven en ik hoop ook eerlijk zijn wat betreft de mogelijkheden voor mijn dochtertje.

Mijn dochtertje van bijna 11 jaar, heeft manege lessen gevolgd. Door haar reuma wat voornamelijk in haar polsen aanwezig is, heeft zij moeite de pony's goed te controleren, waardoor ze ook erg onzeker wordt. Nu zag ik van de week iemand met zijn eigen paard western rijden. Dit zag er naar mijn idee heel relaxed uit.

Ik raakte aan de praat en vertelde mijn verhaal en dat dit weleens de oplossing zou kunnen zijn voor mijn dochtertje.

Hij heeft aan mij het een en ander uitgelegd, het sturen, lichaamshouding/taal enz enz.

Op het moment is zij verdrietig dat ze niet meer kan paardrijden. Wij hebben zelf 2 friezen, waar ze zelf helaas nog niets mee kan doen, de oudste is met pensioen en de jongste wordt april 2011 pas ingereden.

Het doet haar zo'n verdriet dat ze niet meer wekelijks kan rijden, wat denken jullie zou dit een oplossing voor haar kunnen zijn. Westernlessen volgen?????????uiteraard zal ze eerst een proefles moeten krijgen of ze het zelf ook leuk vind, dat is natuurlijk altijd de vraag.

gr.

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:26

Hallo,

Wij van de Crazy Cowgirl Ranch geven ook lessen. Wij zitten in Gouderak, naast Gouda
Wij doen allerlei soorten lessen, wij hebben ook speciaal lessen voor kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, gegeven door een SPH gediplomeerde instructrice.

Voor meer informatie kunt u altijd kijken op onze site: www.crazycowgirlranch.nl of bellen met 06-53569629

Groetjes
Shannon

Crazy Cowgirl Ranch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:45

Verplaatst van WN-AM naar EA-GZ