ik zou graag een adresje willen hebben dat ik of persoonlijke begeleiding krijg of dat mijn pony ergens in training kan om bomproof te maken.
Ik durf nu gewoon het pad niet af met hem.
(zit ook aan een vrij drukke weg waar soms de vrachtwagens +- 100km per uur rijden) er gaan op zondag vaak motors door onze straat dus is dat ook niet lekker wennen met hem.
Van de zomer heb ik hem samen met mijn shet ergens neergezet zodat ik met die vrouw en haar paard op het fietspad kon wandelen samen met haar bomproof paard.
Maar dat is er niet van gekomen en ben daar eerder weggegaan wegens problemen met te dik worden en het bijna hoefbevangen raken van mijn shet.
Ik laat hem wel met van alles kennis maken zoals dekentjes op hem:

paraplu's, kleppen dichtslaan van vuilnisbakken (kliko), snuffelen aan aanhangwagens, campers,

auto's (alleen nog geen startende auto's)
hij is op een rustige wei opgegroeid en moest daar vluchten voor waterbuffelo's, weet niet of hij daardoor ook zo schrikkerig is?
Heeft de eerste 1,5 jaar nog nooit een auto gezien.
Hij is nu bijna 2,5 jaar.
Nu zou het voor mij prettig zijn dat ik ongestoord met hem naar buiten kan om lekker te wandelen zonder dat hij ( en daardoor ik ook) in paniek raak.
Alle informatie is welkom.
Groetjes
voor mij is het helaas te ver. Ik heb het wel veel gedaan.. pony's verkeersmak gemaakt. Zo leuk om te doen..