Stal doorstap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x3_Ine_x3

Berichten: 300
Geregistreerd: 24-02-09

Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 17:20

Hey iedereen,

ik kwam eens een tijdje geleden terecht op de website van Stal Doorstap.
Zij verkopen paarden.
Nu vroeg ik me af of deze stal correct regelt en hun afspraken nakomt...
Weet iemand hier iets over???

Xiu
Berichten: 199
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Oekene (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:03

Van mijn kant in ieder geval twee keer een positief verhaal, zowel met het eerste paard wat ik van hen had als de tweede die ik nu heb.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:42

TAO-->EA-GZ Diensten

Moderatoropmerking:
Voor de duidelijkheid nog even dit: alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan, plaats je een reactie zorg ervoor dat deze dan goed onderbouwd is

olgamaria

Berichten: 224
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: in de verkeerde eeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:46

Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen
Met aankoop van enkele ponys en ook met het inruilen nadat 1 paard niet voldeed aan mijn eisen.
Erg vriendelijk en duidelijk allemaal.
Het keuren uiteraard door je eigen dierenarts maar dat vind ik persoonlijk vanzelf sprekend ,waar je het dier ook vandaan hebt.

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:28

Heb zeker goede ervaring.
Heb donderdag me paardje daar opgehaald, en Amber(haflinger) ingeruild.
Erg leuke mensen daar, en handelen ook zeker correct! Echt super hoe ze het daar doen!

En als je zeker wil weten dat het paard/pony gezond is laat je hem keuren door je eigen dierenarts.
Maar dat is bij alles zo. Zowel als bij een handelaar als bij een particulier!

Maar ik heb super goeie ervaring daar!

Maxxx
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:35

ik vindhet ook niet zo heel raar dat Xiu 2x een goede ervaring heeft met stal doorstap, ze werkt zelf bij stal doorstap en zal denk ik nooit een verkeerd woord over deze stal doen. volgens mij is de Jetset D X Elmshorn ruin die nu op de site van staldoorstap zelfs van haar.
helaas hebben wij minder goede ervaring met deze stal. het verhaal van liesJ is niet erg vreemd.

Maxime88

Berichten: 2
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:45

Ik heb 1 feb, een paardje daar gekocht,
en mijn paardje ingeruild!
Ik vond het daar wel goed geregeld en blij met mn nieuwe
paardje!
Dus positieve ervaring !!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:23

Met de zoekfunctie hier kom je al heel ver...
Heette voorheen BM stables

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:09

Hier ook slechte ervaringen.
IK kom er dan ook niet meer. Paardje wat ik gezien had was volgens haar ver boven ons budget (had nog niet eens aangegeven hoeveel ik wilde besteden). En kreeg hem dus ook niet te zien. Wel kreeg ik een draver te zien. Dat volgens haar geen draver was en geen (stal)gebreken had. Toen we weg wilden gaan en ik nog even langs de stal liep stond ie te zuigen.

x3_Ine_x3

Berichten: 300
Geregistreerd: 24-02-09

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 14:55

okey,

ik zal eens zoeken onder bmstables...
maar vind wel dat als je paard niet geschikt is voor je,
dat je dan veel moet betalen om een ander paard te hebben..

Xiu
Berichten: 199
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Oekene (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:24

Maxxx schreef:
ik vindhet ook niet zo heel raar dat Xiu 2x een goede ervaring heeft met stal doorstap, ze werkt zelf bij stal doorstap en zal denk ik nooit een verkeerd woord over deze stal doen. volgens mij is de Jetset D X Elmshorn ruin die nu op de site van staldoorstap zelfs van haar.
helaas hebben wij minder goede ervaring met deze stal. het verhaal van liesJ is niet erg vreemd.



Ravell komt inderdaad van mij, daar heb ik heel veel aan gehad en hem enkele niveau's hoger gebracht. Ik vond het wel een mooi moment om afscheid te nemen toen er een paard bij ons op stal kwam wat niet bepaald als de allermakkelijkste bekend stond, wat ook de reden was dat ik het zelf wel eens wilde proberen. Deze is momenteel de mijne. Jij kan het misschien "niet zo heel raar" vinden, maar uiteindelijk weet ik net zoveel over de paarden als de mensen die bij ons naar een paard komen kijken. Het enige verschil is dat ik in sommige gevallen iets langer de tijd heb om een paardje uit te proberen ;)

Verder werk ik daar niet, noem het eerder een soort vrijetijdsbesteding en ik geloof dat iedereen vrij is om in zijn vrije tijd te doen wat hij/zij wil. En daarom, mocht ik vinden dat er iets negatiefs aan die stal was dan zou ik dat ook zeggen, uiteindelijk is er niets wat mij letterlijk aan hen verbindt.

Lin88

Berichten: 218
Geregistreerd: 18-11-04
Woonplaats: Rijen

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:13

Hier iemand met goede ervaringen.

Ik heb daar een haflingerjaarling hengst gekocht. Ze waren daar echt super aardig en wilde ook alle tijd voor ons nemen. Toen we hem op kwamen halen hielpen ze ook mee. Terwijl hij niet te trailer op wilde is er toch alle tijd voorgenomen.

cids

Berichten: 437
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:24

Hier ook iemand met positieve ervaringen. Wij hadden onze pony jumper ingeruild op een jonge e/pony. Eigenlijk tegen het advies van Melanie in. We kregen hem alleen mee op voorwaarde dat onze dochter onder goede begeleiding zou rijden. Helaas had ze na een aantal weken geen vertrouwen meer in de pony. Ondanks dat het een braaf dier was. Wij weer contact opgenomen met Melanie en zij reageerde heel netjes. We konden ten alle tijden de pony terug brengen en ruilen voor een andere. We kregen daar ruimschoots de tijd voor. Op een gegeven moment kreeg ik een mail van haar over fjord die ze binnen had gekregen of dat niks voor mijn dochter was. Volgens haar de pony voor haar. Ik had sterke twijfels, maar we gingen toch kijken. Mijn dochter was op slag verliefd en had gelijk een klik met de pony. We zij nu 2 maanden verder en Melanie had volkomen gelijk, de pony past precies bij mijn dochter. Intussen heeft ze al de eerste wedstrijden gewonnen. We willen de fjord ook nooit meer kwijt.

miga
Berichten: 184
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:33

Ik ben ook niet tevreden over deze stal!
Mijn draver komt daar vandaan,voorheen een lusitano daar gekocht maar deze was met tijden niet te berijden.
Superlief paard maar met rijden erg nerveus.Wij wilde deze terugbrengen(was al erg sneu voor het paard)en dat kon ook.Ik ben daar gaan rijden op een haflinger die omschreven stond als erg braaf en bokt niet in galop!En wat deed deze?BOKKEN in galop,zo erg dat ik er afviel en er nu nog last van heb!!(we zijn nu 6 maanden later)We hebben toen voor een draver gekozen omdat ik daar al ervaring mee had,superkarakter.Alleen hebben we voor de lusitano 3000 euro betaald en een draver kost normaal gezien zón 1000 euro!!!Dus ben ik wel opgelicht!De advertentie van de haflinger is zowiezo daarna niet eens aangepast,dat was iets wat me wel erg stoorde!!!Ze gaf het vallen de schuld van mijn rijstijl.Is natuurlijk wel erg makkelijk,als er een paardje als 100 % betrouwbaar beschreven staat dan moet ik er met 20 jaar rijervaring toch wel op kunnen rijden!
Ze is een echte handelaar en staat er alleen om geld te verdienen,moet wel zeggen de paarden staan er wel goed bij.Dat is dan wel weer positief.(ze zijn wel goed voor de paarden)

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:54

Ik heb mijn paard daar ook gekocht. En tsja, om een lang verhaal kort te maken, ik heb niks te klagen :P

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:25

Ik heb daar mijn huidige paard gekocht (Ravell ja) en ik moet zeggen +:)+
Ik had wat problemen met het vervoer en dus moest hij een week langer blijven staan (normaal is het binnen 1 week betalen en ophalen) en dat was geen probleem. Ik hoefde er niks extra's voor te betalen. Dat vind ik erg netjes want die stal is dan wel bezet met een paard waar ze niks meer aan kan verdienen, hij is alleen nog maar in de kost...

Umberti
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:53

Hey,

Ik ben vandaag bij staldoorstap geweest, het was me een niet al te goede ervaring.
Ik zou het niet aanraden. Ze waren spijtig genoeg niet al te vriendelijk. Zowel tegen ons als potentiele koper, de eigen stalruiter als de paarden. Ik zou bijna gekocht hebben uit medelijden met de dieren, en de stalruiter een job aangeboden hebben.

Toch zou ik er durven kopen. Tussen die handel praktijken kan je goede paarden vinden. Maar neem een ervaren iemand mee, en onderzoek alles zelf, en vertrouw niet zomaar wat men verteld.
Voor mij waren de beelden die ik via de site zag ver van wat ik ondervond terplaatsen.

Sorry voor het negatief advies.
Potentiele kopers ga goed voorbereid.

x3_Ine_x3

Berichten: 300
Geregistreerd: 24-02-09

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 22:29

hey Umberti,

bedankt voor je reactie nog.
denk dat (als ik binnenkort eventueel een paardje zou kopen), eerst eens ga rondhoren bij mensen die ik ken, zij kennen wel mensen die paarden verkôpen én betrouwbaar zijn

x

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:38

mijn paardje komt er ook vandaan en ook ik kan geen verkeerd woord over ze kwijt hoor.
Heb mn paardje nog steeds en ben er nog steeds super blij mee.
Als ik ooit weer een paard zoek dan ga ik er gerust weer naartoe!

Miss_J
Berichten: 8
Geregistreerd: 28-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:51

Ik heb ook goeie ervaring met Staldoorstap, ik heb er ondertussen 3 paarden gekocht vaarvan er eentje terug is verkocht aan haar, zij maakte hier totaal geen probleem van. Ik heb nu bij haar en jong dravertje gekocht en daar is niks mee. En over de klantvriendelijheid is ook niet te klagen!

alexmeder
Berichten: 71
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:34

Hallo
Ik heb mijn allerliefste Celeste ingeruild voor een Engelse volbloedmerrie.
Ik heb hier goede ervaringen mee, toen celeste terug daar stond ben ik weer gaan kijken, werd goed ontvangen,
en als ik bel, weet ze ook wie ik ben ! Dat vind ik persoonlijk heel erg belangrijk.

Mijn mening als je een paard koopt is dat je het nogsteeds zelf koopt en niemand je verplicht om dat te doen.
Als je dan een paard koopt dat niet goed is, ligt die schuld nogsteeds bij jezelf. Neem een dierenarts mee en iemand die verstand van paarden heeft. Dan sta je al een stuk verder !

Het is niet omdat de stal een slechte naam heeft dat de paarden dat ook hebben, overal lopen paarden die een warm nest zoeken.
Geef hun die kans !

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:36

Met een eigen DA kom je bij Doorstap het erf niet op.