GZ: stalling rondom Groningen / Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

GZ: stalling rondom Groningen / Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 09:53

Hoi Bokkers!

Wie weet er nog een mooie stallingsplek in de buurt van Groningen (stad) of kop Drenthe voor 2 sportpaarden?
Aangezien mijn ouders gaan verhuizen en mijn paarden hierdoor niet op hun huidige stal kunnen blijven staan, ben ik me alvast wat aan het oriƫnteren op een nieuwe plek. We zaten er eerst aan te denken om ze mee te verhuizen, maar waarschijnlijk ga ik na m'n studie (over 2 jr.) niet bij hun in de buurt wonen, dus daarom is het eigenlijk zonde om daarvoor een stal en bak aan te leggen (tips voor een goedkope, goede bak zijn ook welkom :+).
Ik zoek de stalling niet per direct, maar waarschijnlijk vanaf na de winter, dus begin 2011.

Ik heb de volgende wensen:
- liefste ruime box (3x4 heb ik nu)
- goede buitenbak met verlichting of binnenbak
- mogelijkheid tot elke dag buiten in wei (sowieso zomers) of anders in paddock
- liefst mensen aanwezig die ook springen (dus ook springmateriaal)
- betaalbaar (dus geen 250 euro per paard oid)
Mesten wil ik zelf wel doen, zou wel fijn zijn als ze gevoerd worden (liefst meerdere keren per dag). Mijn paarden staan nu op zaagsel, maar dit mag ook gerust stro worden.

Ik woon zelf in Groningen, dus het zou mooi zijn als de stal op max. 30/40 min. rijden is (met auto). Ik heb al wat rondgeneusd op Bokt/Markplaats, maar hoop dat ik via deze weg ook iets over de kleinere, minder bekende stallen te weten kom..

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :) Alvast bedankt!

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:54

een buitenbak is mogelijk simpel aan te leggen door de zwarte grond af te graven en het witte zand (dat er vrijwel altijd onder ligt) naar boven te halen. Oftewel de bodem omkeren (zwarte grond naar onderen en wit zand naar boven). Als je er dan ook nog drainage in legt, heb je zomaar een goede bak om te rijden. Dat hoeft niet veel te kosten (vraag eens een offerte bij een kraanbedrijf of loonwerker die vaker buitenbakken aanlegt..). Mijn zwager (loonwerker en woont bij Assen) maakt zo heel regelmatig buitenbakken, bijna altijd met een prima resultaat.

Als je je paarden elders moet stallen, kost dat ook veel geld, dus dat kun je dan ook in een (tijdelijke) bak en stallen steken. Ook voor tijdelijke stallen heb je best veel oplossingen....

Succes!

PS. er zijn al meerdere topics geweest over stalling in de buurt van groningen/assen. ik neem aan dat je hiernaar gezocht hebt... zoniet, dan is het wellicht handig dat alsnog te doen...