2 Fjorden scheren in Holten (Overijssel)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

2 Fjorden scheren in Holten (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:02

Ik zoek iemand die mijn twee fjorden wil scheren. Ze staan in Holten, Overijssel, op een manege waar ze op een goed verlichte poetsplaats (dus je staat veilig en droog) staan als je ermee aan de slag gaat.
Beide merries zijn scheren gewend en zijn goed opgevoed en braaf, ook op benen en hoofd.
De oude merrie mag in een dekenmodel waarbij de benen in het haar blijven, de jonge moet er helemaal uit (ook de benen en hoofd tot op de bakstukken).
Ik heb GEEN scheerapparaat ter beschikking, dus ik zoek een scheerder met eigen apparaat.

Graag alleen aanbieden als je materiaal EN voldoende ervaring hebt om het netjes te doen, met prijsopgave voor 2 ponies achter elkaar inclusief je reiskosten.
Uiteraard ben ik er zelf bij om ze vooraf goed te poetsen zodat je messen niet onnodig bot worden, tijdens je scheerpartij de haren tijdig weg te vegen zodat je niet uitglijdt, en te zorgen dat er steeds warme koffie of thee voor je klaarstaat.
Mocht een paard onverhoopt kriegel reageren of wat dan ook dan ben ik niet moeilijk in er meteen even een praampje opzetten; veiligheid van m'n scheerder gaat voor alles.

De manege ligt op ruim tien minuten lopen van een NS-station en het is geen enkel probleem om je op te pikken en weer op de trein te zetten, als je met OV reist.

De termijn waarop de ponies geschoren moeten worden is binnen nu en drie weken, waarbij ik een zeer sterke voorkeur heb voor een afspraak in het weekeinde ivm mijn werk.


Groetjes, Sonja

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: 2 Fjorden scheren in Holten (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:51

wil even melden dat het echt brave dieren zijn! jammer dat ik geen apparaat meer heb, anders kwam ik graag nog een keer langs

Anoniem

Re: 2 Fjorden scheren in Holten (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:54

Haha dank je LiSSy :) Als jij nog had geschoren had ik ook geen advertentie hoeven plaatsen ;)
Er heeft al iemand gereageerd per PB maar die komt van best ver, dus ik wacht heel even af of er niet iemand van dichterbij is die het wil doen. Niet dat dat goedkoper hoeft te zijn maar een beetje milieuvriendelijkheid kan geen kwaad.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: 2 Fjorden scheren in Holten (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:39

heb inmiddels een bod gedaan op een scheerapparaat, dus misschien kan ik nog wel :D

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2 Fjorden scheren in Holten (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:57

Lesklantje van me scheert altijd mijn paarden heeft eigen auto en komt uit Apeldoorn.
Volgens mij 30 of 35 euro per paard, weet alleen niet of ze omhoog is gegaan voor dit jaar.
Kan je wel een nr geven als je interesse hebt

Anoniem

Re: 2 Fjorden scheren in Holten (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:54

Voor deze ronde heb ik een scheerder kunnen vinden. Allemaal bedankt voor het meedenken!