Plekje voor hengstveulen gezocht (omg. R'dam)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Plekje voor hengstveulen gezocht (omg. R'dam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 09:16

Hallo,

Ik heb een hengstveulentje (Welsh A, wordt ca. 1,20) die nu te koop staat. Als die niet verkocht wordt gaat hij naar vrienden van mij (hij komt dan bij een ander Welsh A hengstje).

Eigenlijk is dus alles geregeld, maar ben eigenlijk nog steeds een beetje aan het rondkijken voor een plekje dichter in de buurt (omgeving Rotterdam) waar hij ook in de winter gewoon (zoveel mogelijk) buiten kan lopen, met soortgenoten. Ik zoek een plekje waar hij indien nodig voldoende ruwvoer bijgevoerd krijgt, waar wij langs kunnen komen en waar de prijzen niet heel hoog liggen (is maar een klein beestje).
Ik ben niet op zoek naar een opfokbedrijf (eventueel kleinschalig bij iemand thuis is wel een optie).
Eventueel iemand die (desnoods alleen voor de winter) een maatje voor zijn/haar hengstveulen, hengst, ruin of drachtige merrie zoekt, mogen dit ook zeker laten weten.

Ik heb al aanbiedingen gehad van mensen die (voor mij gezien) aan de andere kant van het land wonen. Heel lief, maar dat kan ik helaas niet heen en weer blijven rijden.

Heb je iets voor ons of weet je iets? Dat zou ik dan graag weten.
Voor eventueel meer info graag een PB sturen.
Alvast bedankt.

petraaken

Re: Plekje voor hengstveulen gezocht (omg. R'dam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:25

KS --> EA-GZ-diensten

Johnensuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:30

hallo,

wij hebben nog plek. wij zitten in het midden van het land.

we hebben hengst veulens staan nu en hj is welkom. ik hoor wel of je intresse heb

mvg susanne

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:00

Verboon in Schipluiden een idee?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:31

@Vippie. Ik had de website gezien, maar is niet echt wat ik zoek. Staan ook helaas geen prijzen bij.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:05

In de winter buiten kun je in de buurt iig op je buik schrijven, dan kom je toch echt terrecht bij een opfok in het oosten/noorden des lands.
Hier in het westen is het land erg kostebaar en is men er extreem zuinig op. Dus de jonkies gaan doorgaans in een grote loopstal.

Succes met zoeken.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:08

Hoi, wellicht kun je bij ons terecht?
Wij hebben regelmatig jonge dieren, en hengsten zijn zeker welkom. :)
Het is zelfs mogelijk om, als je dat zou willen, wat rustig veulen-opvoedwerk te doen, zoals een halstertje omdoen, wennen aan borstels, of uiteindelijk grondwerk.

Kijk anders even in de link uit mijn onderschrift, of stuur een pb-tje.
We zijn een westernstal, maar hebben ook dressuurklanten.
En voor je veulen maakt dat natuurlijk niks :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:56

Vippie schreef:
In de winter buiten kun je in de buurt iig op je buik schrijven, dan kom je toch echt terrecht bij een opfok in het oosten/noorden des lands.
Hier in het westen is het land erg kostebaar en is men er extreem zuinig op. Dus de jonkies gaan doorgaans in een grote loopstal.

Succes met zoeken.

Hij kan sowieso naar vrienden van mij (ook hier in Z-H) waar hij met een ander hengstje mag opgroeien (jaarling) en waar ze met droog weer op het land gaan en met nat weer in de rijbak. En dan 's nachts op stal. Is dus ook een prima oplossing, maar was verder aan het zoeken voor een wat goedkoper plekje en misschien iets waar mijn verzorgster zonder rijbewijs ook naartoe kon. Of goedkoper en ver weg, maar dan wel iets dat me erg aanspreekt.
Dus dat buiten op mijn buik schrijven is niet helemaal waar, want zo'n plekje heb ik in principe al. Was alleen verder aan het zoeken voor iets anders/beters/iets dichterbij.

Rumpleteaser schreef:
Hoi, wellicht kun je bij ons terecht?
Wij hebben regelmatig jonge dieren, en hengsten zijn zeker welkom. :)
Het is zelfs mogelijk om, als je dat zou willen, wat rustig veulen-opvoedwerk te doen, zoals een halstertje omdoen, wennen aan borstels, of uiteindelijk grondwerk.

Kijk anders even in de link uit mijn onderschrift, of stuur een pb-tje.
We zijn een westernstal, maar hebben ook dressuurklanten.
En voor je veulen maakt dat natuurlijk niks :)

Ziet er leuk uit en heb jullie site volgens mij al eerder gezien. Maar zie niks over de jonge dieren? Alleen te koop. Zal je wel even een PB sturen.

Allemaal alvast bedankt voor het meedenken.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:02

Is niet meer nodig, veulentje is verkocht
Slotje