Ervaring groepsstalling HC Simonshaven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Othello96

Ervaring groepsstalling HC Simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:27

Wie heeft ervaring met groepsstalling bij HC Simonshaven?
Ik zit er over te denken m'n paard daar te stallen in een groepsstalling. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

Het betreft alleen een grote stal voor meerdere paarden (geen uitloop o.i.d). Alle faciliteiten zijn wel aanwezig, rijbakken, paddocks, longeercirkels etc.

Het lijkt me 'leuker' voor het paard dan in z'n eentje in een box. Hij heeft de laatste 2 jaar 's zomers 24/7 buiten gestaan in een kleine groep. Maar tot nog toe wel altijd 's winters binnen in een box.

Wat denken jullie.

Charaz

Re: Ervaring groepsstalling HC Simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:19

Klinkt als een goed idee, als hij het een beetje kan vinden met de paarden waar hij mee staat.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:47

Ik ken de stallen op HCS. Als je paard met de andere paarden overweg kan is het een goeie oplossing. Ze hebben onderling contact en zijn inderdaad niet alleen.

Ik zou er zelf nooit voor kiezen, maar dat is meer mijn eigen gevoel.

Zitten ook mensen hier op bokt die er ook gestaan hebben of nog steeds staan

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:27

gevaar vind ik van zulke stallen dat de paarden niet weg kunnen bij ruzie en de ruimte per paard toch wel vrij klein is.
Wij hebben de paarden in een paddock staan met inloopstal en de paddock is zo'n 500m2 voor 2 paarden en 2 pony's. Die ruimte is voldoende, eventueel met vriendelijke paarden kunnen er nog 2 bij, maar meer zou ik zelf niet snel doen. Zo'n groepsstal heeft eerder 10m2 per paard dan 100m2...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:14

Het hangt helemaal van je paard af, mijn ene merrie zou er niet kunnen staan (te onderdanig) bijvoorbeeld. De andere maakt het niet uit.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:50

VSW-->EA-GZ Diensten

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:24

Mijn 2 paarden staan in de groepsstal in simonshaven. Ik ben er verder best tevreden over. Ze staan er nu 2 jaar in en ieder jaar eigelijk met dezelfde paarden. Nu staan ze met zijn 4en, die andere 2 kennen ze ook al sinds ze hier staan, 2 jaar dus. Dat is tot nu toe altijd goed gegaan.

Als je verder nog wat wil weten kan dat ook via pb (dan krijg ik er een email over, dat is makkelijker :P)