Waar koetsiersbewijs halen in de buurt van Vries ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ramona22

Waar koetsiersbewijs halen in de buurt van Vries ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:59

Hallo

Wij zijn van plan om binnenkort een paard aan te schaffen die ook aangespannen kan rijden. Voordat we dit willen doen , willen we eerst een koetsiersbewijs halen. Weet iemand of je in de buurt van Vries /Assen ook je koetsiersbewijs kunt halen, zonder dat je een eigen paard en wagen hebt. Je hebt wel verschillende menvereigingen, maar deze hebben geen paard en wagen ter beschikking. Hier kun je alleen maar menlessen volgen als je een eigen combinatie hebt. We hebben wel paarden, maar deze zijn niet geschikt voor het aangespannen werk. Bovendien zijn we nog helemaal niet bekend met aangespannen rijden.
Ik hoop dat iemand een adres weet!

Alvast bedankt.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:01

Ik heb mijn enkelspan bij Manege Nieboer in hoogezand gehaald. Hier komen veel mensen van buitenaf, met en zonder paard, met en zonder wagen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:02

temptasion

Re: Waar koetsiersbewijs halen in de buurt van Vries ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:42

in norg volgens mij ook

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:45

In Norg (PSV NORG) wordt ieder jaar (mits voldoende belangstelling) koetsierbewijs georganiseerd. Er zijn karretjes en wat betreft de paarden/pony's is altijd wel wat te regelen

ramona22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 15:58

Het valt nog niet mee om een adres te vinden waar je je koetsiersbewijs kunt halen. We hebben gisteren een bel rondje gedaan. In Norg wordt dit jaar niks georganiseerd, ook in Roden, Tolbert, Groningen en zeijen wordt dit jaar of op korte termijn geen cursus gegeven!
Het enigste adres tot nog toe is manege Nieboer in Hoogezand. Begin volgend jaar starten zij met een nieuwe cursus koetsiersbewijs.
Dus als iemand nog een adres iets dichter in de buurt weet, dan hoor ik het graag. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet meer maneges zijn die een cursus organiseren.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:44

Gezien de vraag waar je het koetsiersbewijs kunt halen verplaats ik dit topic van AR naar EA-GZ diensten.
Voor vragen over koetsiersbewijzen zelf wil ik je graag verwijzen naar: [AR] Centraal topic Koetsiersbewijs

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:55

Is er geen PTC+ vestiging bij je in de buurt? Daar worden regelmatig cursussen gedaan en hebben ze karretjes en paarden beschikbaar :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:01

Niet heel erg dicht bij Vries, maar wel een zeer betrouwbaar adres is Stal van 't Grönneger Laand in Hornhuizen (Tietsia v/d Rijet). Zéér ervaren en uitermate kundige instructrice, zeer fijne locatie met ruime binnenbak en paard/pony en wagen ook van hen te gebruiken.