ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:42

heeft iemand ervaring met Equitrack?

het is een rubberen mat met veel gaten, die je op de bodem van de stapmolen kunt leggen en vervolgens vul je het aan met zand.
voordeel is, dat dit het zand bij elkaar houdt.

ben erg benieuwd naar mensen die dit kennen...

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:35

Zelfde vraag, en degene met ervaring, waar hebben jullie het vandaan?
de goedkoopste die ik nu kan vinden is de molenkoning, ca. 1500,- voor een 15 meter stapmolen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 17:49

We hebben het nog niet, maar inderdaad: de molenkoning is de leverancier van equitrack.

op dit moment hebben we klinkers als bodem, maar dat heeft als nadeel dat -voor de onbeslagen paarden- de hoeven snel slijten, maar ook de ijzers van de beslagen paarden

houtchips hebben we al eens gehad: nooooit weer (wat een puinhoop wordt dat)
en zand heeft als nadeel, dat er een spoor in komt, en bij nat weer (molen is niet overdekt) het ook een puinhoop wordt -zeker aan de benen (mok) van het paard.

Kunstgras heeft tot nu toe nog het best gewerkt, maar slijt toch redelijk snel en het is behoorlijk duur.

Dus vandaar mijn oproep hier: heeft iemand ervaring met equitrack.

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:37

http://tuin-terras.marktplaats.nl/tegels-en-terrasdelen/367333437-kunststof-grastegels.html

hier al een die een slag goedkoper is, alleen is de vorm wel anders.

Ervaring met steen is van mij hetzelfde, laagje zand erop scheelt al iets maar blijft een rotzooi worden, zand word ook een rotzooi, nog niet gesproken over de bergen die zich vormen.

Mijn idee was dus ook een gele bodem eronder, dan die platen en dan weer opvullen met gele zand.

was kunstgras zo slecht ja? prijs viel me namelijk wel mee als je dit zo leest http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en-pony-s-overige-toebehoren/324141799-kunstgras-voor-de-paarden-stapmolens-en-trainings-molens.html

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 17:02

Citaat:
Mijn idee was dus ook een gele bodem eronder, dan die platen en dan weer opvullen met gele zand.


lijkt me niet eens zo'n gek idee.
Ze hebben een stapmolen in gebruik in Reek (NB) Woon jij niet dichtbij om te kijken? (voor mij is het zeker 1.5 uur rijden)

Nadeel van kunstgras is ook, dat je daar zand over moet strooien, anders wordt het glad.
Na een tijdje (dat hebben wij tenminste gehad) gaat de mat "lubberen" en dan krijg je narigheden.... zeker als het gaat vriezen.

Wij hadden toen meerdere stukken kunstgras in de molen, dan is de kans ook groter, dat er een voet in een naad blijft steken of dat de boel opschuift.

Bedankt voor de link op marktplaats. Dat lijkt wel mee te vallen 2.50 euro per m2. maar .....er staat wel vanaf.
Kunstgras zou hier best ook een optie zijn, maar dan moeten er weinig naden in zitten -eigenlijk net zoals vloerbedekking gelegd kunnen worden-

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:55

is voor mij ook een uur en 10 minuten ;)

precies, prijs is goed, maar als het gaat schuiven is het ook niks waard, kan er allicht een mailtje op wagen en vragen wat hun oplossing daarop is...

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:05

Heb er zojuist een mail uitgedaan voor het kunstgras met de vraag naar de prijs, levensduur en bevestiging ivm. loskomen van de grond.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 19:18

ben benieuwd! :j

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:56

hallo,
 
we hebben goeie reactie van de mensen die bij ons kunstgras
voor de stapmolen gekocht hebben de prijs is € 2,95 m2
de verzendkosten is afhankelijk hoeveel rollen het worden
de rollen zijn 400 br. de ondergond kunt u het beste van zand maken

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 21:54

ervaring met kunstgras op een bodem van zand heb ik niet.
Dan zal het wel een stabiele ondergrond moeten zijn, denk je niet?

kunnen ze ook namen geven van mensen die tevreden zijn, die je kunt bellen?

Dat wil ik ook nog aan de molenkoning vragen.
Ze zeggen met z'n allen dan wel dat de reacties goed zijn, maar dan zou ik ook graag dat de mensen zelf even willen vragen. Dat is wel zo objectief.

Hier op bokt dus geen ervaringen met equitrack, misschien moeten we wel een nieuw topic openen met: ervaringen met kunstgras in een stapmolen? :D

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:57


superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:11


Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:23

Wij hebben ondertussen een kunstgrasbodem liggen, maar nog niet in gebruik. De prijs viel me erg mee.

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:24

en wat was voor jullie ongeveer de prijs van het kunstgras, en heb je hieronder verharding? (betonpuin/klinkers?)

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:31

klinkers, volgens mij was dat zo'n 1000,- -
Hierdoor zijn ze wel met de vorst en de sneeuw (beetje strooien soms) in de stapmolen geweest en zonder ijzers was het echt niet goed voor de hoeven.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:11

ArcesStables schreef:
Om er nog even op terug te komen, dit lijkt me wel heel goedkoop!

http://cgi.ebay.de/40LG-Special-Paddock ... 5736026127

Als ik het goed lees 6,99 per doos en hierin zit 6m2
en bij pallets een speciale prijs


Dat zijn volgens mij de verzendkosten ;) (waarschijnlijk binnen Duitsland, want internationale DHL stond €14,- bij)
Prijs is €2,50 per plaat en er zitten er 4 in een m2, dus komt neer op €10,- per m2 (weet even niet meer of dat inclusief of exclusief BTW, "mehrwertsteuer", was.) + de verzendkosten.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:22

er wordt wel steeds meer geadverteerd met Equitrack in o.a.paardenkrant en verschillende weekbladen.
Je zou dan bijna denken, dat er toch ervaringen moeten zijn met het gebruik van deze stapmolen-bodems.

Vorige maand heb ik nog aan een zeer bekende (binnen en buitenbak)bodemleverancier gevraagd, wat hij denkt dat het beste is als ondergrond voor stapmolens.
Hij vond klinkers met kunstgras het meest geschikt, met een laagje zand erover.
Rubber op de bodem was funest voor de paardenvoeten (gewrichten/pezen/banden worden te zwaar belast)

Wij hebben dus klinkers, dat bevalt redelijk, maar ijzers slijten wel snel.
Als je de bodem goed onderhoud (elke keer zo snel mogelijk mest eruit en goed aanvegen) en 's ochtends bij vriesweer zout erover, zijn er geen problemen.

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:33

Ik heb veel onbeslagen paarden op stal staan, daarom waren klinkers voor mij al afgevallen.
Ook wil ik ze laten draven. Ik heb Equitrack tot nu toe nog niet bij iemand in het echt kunnen bekijken, en vind het te duur om zomaar neer te leggen.
Dat is voor mij de reden geweest om voor kunstgras te kiezen.
Wij hebben onder het gras een laag gemalen asfalt liggen dat is aangewalst. Maar dat kostte toch ook nog 1000 euro. Met het kunstgras en zand erbij ligt er nu een bodem van 2200,- Onze molen is 18m doorsnee.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:46

@ Sjarett:

hoe heb je het kunstgras er in laten leggen? (in stukken... wel of niet over elkaar heen gelegd)

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:23

We hebben het zelf gelegd.
Je moet de stukken over elkaar heen leggen en dan met de slijpschijf in een keer erdoorheen.
Dan ligt het tegen elkaar aan en tot nu toe muurvast.

loulou

Berichten: 14815
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:20

kun je de molenkoning niet bellen of zij klanten hebben bij jou in de buurt waar je zou mogen kijken?

estebanlove

Berichten: 285
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:47

Sjarett schreef:
We hebben het zelf gelegd.
Je moet de stukken over elkaar heen leggen en dan met de slijpschijf in een keer erdoorheen.
Dan ligt het tegen elkaar aan en tot nu toe muurvast.


Maar jullie hebben de molen nog niet in gebruik meldde je eerder?

Ik ben ook op zoek naar een bodem voor een stapmolen en ben ook alle voor en nadelen van de verschillende bodems aan het uitzoeken, al valt dit nog niet altijd mee..

Bedoelen jullie met kunstgras een bodem zoals EquiGrass deze aanbied? (met een paar centimers zand erover)
Ik heb gister contact gehad met Naberink. Deze bieden hetzelfde concept maar dan (waarschijnlijk) goedkoper en zij halen het kunstgras uit Frankrijk omdat hier meer grassprietjes per vierkante centimeter op zitten als in Nederland. Hierdoor schijnt het dus sterker te zijn. Zit wat in..

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:25

Wij hebben jammer genoeg de molen nog niet in gebruik, maar lopen er zelf natuurlijk door en rijden er ook met de kniklader door.
Wij hebben het bij Naberink gekocht. En er moet inderdaad een laagje zand in en dat moet je goed bij houden. Ook iedere dag mest weghalen.
Ik hoop echt dat ik hem snel in gebruik kan nemen, het duurt me al lang genoeg. Jammer genoeg kunnen we er alleen in het weekend aan werken en de laatste 2 weken waren er andere dingen op stal die eerst gedaan moesten worden.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:40

wij hebben een aantal jaren geleden ook kunstgras gehad en dat beviel op zich erg goed.

Bij ons verschoof het kunstgras. Dan krijg je wel een gevaarlijke situatie.
Kan best zijn dat wij dat toen er niet goed in hebben gelegd of er te weinig zand op gedaan.

Bij het wisselen van de paarden, komt de molen een tijdje stil te staan. De paarden zitten toch al snel aan het gras te knabbelen en dan hadden ze een gedeelte eruit getrokken.
Ook hier hadden we mogelijk te fout er te weinig zand over het gras te hebben. Het gras zou niet zichtbaar moeten zijn.

Ook het type zand is erg belangrijk wat je erin doet. Het moet door regen en mest niet plakken aan de benen, want ook dat is een doffe ellende (mok bij extreem natte periodes).
Maar ook moet het bij erg droog weer niet zo gaan stuiven. Beter is je daarin wel te laten adviseren.

Ben erg benieuwd Sjarett naar jouw ervaringen, als je het in gebruik hebt.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: ervaringen Equitrack (bodem stapmolen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:00

VSW-->EA-GZ_Diensten