iemand ervaring met reiniacs laakdal belgie???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HANKS_WHITE

iemand ervaring met reiniacs laakdal belgie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 23:04

ik wil er graag eens gaan kijken om eventueel mijn paint te zetten maar ik ken eigenlijk niemand die daar ervaring heeft op stal
dus als iemand me wijzer kan maken.... graag!!! :D
zowel qua stalling en qua lessen

mijne heeft copd ;( dus ik zou graag weten of er stallen zijn waar lucht aankomt,géén binnenstal waar het stofhappen is dan betaal ik me blauw aan de dierenarts en voor het paard is het al helemaal geen pretje dan staat hij in no time stijf van de cortisonen om maar lucht te kunnen krijgen.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:32

Gewoon even gaan kijken ;)

Lincy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:55

Er zijn stallen binnen, maar ook stallen waar ze gewoon met hun hoofd buiten kunnen kijken. Alle voorzieningen zijn aanwezig. Trainer reining is Jan Hoefkens, maar ook Wout Feijen traint er reining. Barbara Ceusters traint er pleasure, hunter, halter,...

De paarden krijgen er een soort mengeling van eten waar ze bijna een hele dag zoet mee zijn. Ik heb er mijn paardje vorige winter op training gezet bij Barbara Ceusters en mijn stal is voor volgende winter al terug geboekt, ik was er zeer tevreden over!

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 14:30

klinkt interessant :D
eens dringend bellen voor afspraak om te gaan kijken

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:30

ik ga ook om de paar weken met mijn paardje naar Reiniacs, daar krijg ik les van Barbara Ceusters. Ik vind dat Babs heel duidelijk uitlegt en ook echt het beste met paard en ruiter voor heeft.

qua stallen vind ik het ook helemaal super bij Reiniacs, mijn paardje kan daar lekker naar buiten kijken en alles goed zien. Een kennis van mij heeft haar paard 4 maanden in training gehad bij Babs, en dat paard is in 4 maanden echt
wonderbaarlijk verbeterd onder het zadel.
en natuurlijk is de sfeer bij Reiniacs super!!

Mandyke

Re: iemand ervaring met reiniacs laakdal belgie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:00

Op hun website staat niets van weidegang ed ... ? Ik zou zeker voor een paard met copd (eigenlijk zowiezo voor elk paard) toch opteren voor een stalling met weidegang in de dag zodat hij zoveel mogelijk frisse lucht krijgt. Een buitenstal zal al beter zijn dan een binnenstal maar je staat ervan versteld hoeveel stof ed er nog aanwezig is in zulke stallen.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:47

ik meen toch ergens gezien te hebben dat er paddocks/weides zijn,nu breng je me aan het twijfelen.
hij staat idd het beste buiten,nu staat hij iedere nacht buiten van 21u tot 7u en zo gaat het prima met hem
hij staat nu wel op vlas maar dat heeft ook een dik minpunt!!! hij verveelt zich op stal

de reden waarom hij s'nachts buitenstaat is dat zn neus verbrand (en ERG verbrand zodat er na 1 dag in de zon al etterende en bloedende korsten ontstaan) en dat hij kort van adem wordt als het warm is overdag ;)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:25

Ik zag er niets over staan op hun website of ik moet erover gekeken hebben. Maar ga er gewoon eens een kijkje nemen dan weet je of er weide of paddocks zijn waar hij ook op kan. Frisse lucht is toch echt een must voor een copd paardje.
Vlas is inderdaad beter voor de luchtwegen maar slecht tegen de verveling ja, ze kunnen er niet echt in frutselen hé. Het is altijd een beetje afwegen wat beter is.

Bij ons op de ranch staat een spierwit paard met 2 blauwe ogen, maar echt spier spier spierwit hé, niet zoals ne schimmel wit, die hare snuit verbrand ook erg in de zon. Ze smeren haar geregeld in met zonnecreme met een hele hoge factor maar nu hebben ze ook een speciaal uv-werend masker, werkt eigenlijk heel goed, snuitje verbrand niet meer als ze dit aan heeft en het houdt de vliegen ook van de ogen weg!

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:44

Mandyke schreef:
Ik zag er niets over staan op hun website of ik moet erover gekeken hebben. Maar ga er gewoon eens een kijkje nemen dan weet je of er weide of paddocks zijn waar hij ook op kan. Frisse lucht is toch echt een must voor een copd paardje.
Vlas is inderdaad beter voor de luchtwegen maar slecht tegen de verveling ja, ze kunnen er niet echt in frutselen hé. Het is altijd een beetje afwegen wat beter is.

Bij ons op de ranch staat een spierwit paard met 2 blauwe ogen, maar echt spier spier spierwit hé, niet zoals ne schimmel wit, die hare snuit verbrand ook erg in de zon. Ze smeren haar geregeld in met zonnecreme met een hele hoge factor maar nu hebben ze ook een speciaal uv-werend masker, werkt eigenlijk heel goed, snuitje verbrand niet meer als ze dit aan heeft en het houdt de vliegen ook van de ogen weg!

hij is helemaal roze als hij zweet of gewassen wordt :D dus hij heeft ook zo een gek velletje als dat witte paard,ook voor de rug moet je oppassen. ice (silver) die heeft daar ook heeeeeeeeeeeeel erg last van die had altijd de korstjes rond zn ogen en rug ook als je niet oppaste 8-)
een uv werend masker.. hoe ziet dat uit?? want bij zo een vliegenmasker steekt juist de neus eruit :+

probleem van zulke dingen is mn jaarling :D die zit altijd in het halster van hank te bijten en te trekken dus vrees dat zo een vliegenkap ook niet lang leeft 8-)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:45

klopt, een vliegenmasker mét oren en mét lapje dat de neus tegen de zon beschermd! Je ziet ze veel dit jaar. Goede uitvinding.

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:27

De paarden van Babs worden in groepjes van twee iedere dag buitengezet, op de wei.
Hoe dat bij de andere trainer gaat weet ik niet.
Aan wie zat je te denken om je paard bij in training te zetten?
Ben helemaal niet nieuwschierig hoor :+

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 23:55

ik wil hem eigenlijk gewoon stallen en lessen rijden,in training heeft weinig zin bij hank. (mag niet meer zwaar gewerkt worden ivm longen ) én ik heb gezien dat er bossen zijn *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
paard is ook 12jr nu en wil gewoon terug een doel hebben om naartoe te werken in de reining richting zodat ik zelf ook weer geregeld op de vingers getikt wordt en me geen stomme dingen aanleer en ik moet weer een trap onder mn kont krijgen om er meer mee te rijden,dat is niet echt interessant waar ik nu ben. ik wil werken aan de spin (zover als mogelijk) en volgende maand krijgt hij weer slidingbeslag, in de zomer haal ik dat eraf voor in het bos, heb eens een paar keer wat schuivers gemaakt met die plates dus dat doen we niet meer. :D
als just 2,5jr is (zadelmak maken) dan is dat een ander verhaal,dan moet ik over dat soort dingen gaan nadenken
basis wil ik er zelf inzetten en als hij er klaar voor is dan de "knopjes" door een trainer of onder begeleiding van een trainer ALS dat mogelijk is maar dan zal hij zeker dik 3jr zijn want ik pak mn tijd,alles op het gemak en mét advies van dierenarts. ;)

en moesten de stallen me niet zinnen ofzo of geen plaats of whatever dan hebben we nog altijd een trailer om les te gaan volgen +:)+

dus... als iemand weet wie daar op stal me de goede richting uit kan sturen... ik sta open voor alle tips en suggesties ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 06:10

Verplaatst van WN-AM naar EA-GZ

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:55

huh? dit gaat toch duidelijk om een westernstal? waarom dan verplaatst?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:59

Blijkbaar mag je tegenwoordig geen ervaringen van mensen meer vragen met een bedrijf.. Belachelijk!

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 17:37

ik snapte het ook al niet helemaal...
hier zullen in ieder geval weinig reacties komen
ik kijk ook alleen maar in het western gedeelte :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 06:35