Osteopaat - hoe wat waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FMH
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:56

alison_belle schreef:
http://www.Paardensymmetrie.nl

Deze heeft mijn paard in 1 behandeling goed gekregen.
Tarieven zijn op de site te vinden.
Ze gaat niet onnodig behandelen om op die manier meer geld te vangen.
Als iets boven haar pet is zegt ze dat eerlijk en stuurd je door naar een plek waar je wel geholpen kan worden.

Ze geeft veel uitleg en laat je de dingen zien die ze gevonden heeft bij je paard.
Zo zie je zelf het verschil voor en na de behandeling.
Mijn merrie is enorm opgeknapt na de behandeling en geloof me, die was pas echt scheef!!


Ook goede ervaringen mee, zit in Zuid Holland. Paard was ook in 1 behandeling klaar en kon meteen voor en na verschil zien. Duidelijke uitleg ook :j

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:03


Hermoso_13
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:12

Mijn paard is ook bij een osteo geweest. Maar ik doe het niet weer. Hij heeft 1 week na de behandeling echt helemaal super gelopen. Daar na ging het helemaal mis, hij kon gewoon niet meer normaal lopen, geen verbetering. Nu na 1,5 jaar gaat het weer bijna helemaal goed loopt weer goed enz.

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:15

maar dat ligt toch niet meteen aan de behandeling?

mocht je trouwens direct rijden dan?

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:55

vreemd???
Mijne moest een week op rust na de behandeling.
Daarna had ik letterlijk een ander paard onder mijn kont :j
Ineens kon ze dingen die ze eerder niet kon, super gewoon.

Caresse07

Berichten: 9422
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:58

Needje schreef:
Ik heb een osteo van de icreo en ik wil nooit meer iemand anders bij mijn paard. Zij is echt top! Ze is DA afgestudeerd en doet naast osteo ook Happy Athlete massage. Helemaal super.
http://www.horseinmotion.nl


Hier heb ik ook alleen maar super ervaringen mee!!

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:05

ProudJustify schreef:
Needje schreef:
Ik heb een osteo van de icreo en ik wil nooit meer iemand anders bij mijn paard. Zij is echt top! Ze is DA afgestudeerd en doet naast osteo ook Happy Athlete massage. Helemaal super.
http://www.horseinmotion.nl


Hier heb ik ook alleen maar super ervaringen mee!!

Deze is ook bij mij geweest.
Na 3 behandelingen was mijn paard nog steeds niet goed. :(
Daar na heb ik de persoon die ik eerder aangaf laten komen en was het met 1 behandeling klaar :D

Caresse07

Berichten: 9422
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:07

Dat is wel apart, hoor eigenlijk alleen maar goede dingen over haar :)

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:13

ProudJustify schreef:
Dat is wel apart, hoor eigenlijk alleen maar goede dingen over haar :)

Ja klopt, ik had er ook veel goeds over gehoord, daarom liet ik haar ook komen.
Mijn smid had me haar geadviseerd.
Mijn merrie was superscheef en had een wervel die steeds opspeelde.
Zij heeft dat in de behandelingen (3) niet weg gekregen dus heb ik de behandelingen gestaakt.
Na een jaar rust (peesblessure) zat de verdikte wervel er nog en heb ik Natasha www.paardensymmetrie.nl laten komen.
Natasha heeft het bekken behandeld en toen was de wervel ineens niet dik meer, ook nooit meer dik geworden!!
En dat zonder aan de rug te komen, heel byzonder!!
Ineens kon mijn merrie weer een rechte lijn lopen en haar rug spieren gebruiken.
Nu nog steeds heb ik veel aan die eerste behandeling en we zijn nu 2 jaar verder!

Caresse07

Berichten: 9422
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:15

Oké, duidelijk verhaal :j
Fijn dat het toch goed gekomen is met je paard, alleen wel jammer dat
je een slechte ervaring met haar hebt gehad :(:)

Hermoso_13
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:21

oeps... ik bedoel, na 1 week rust liep hij 1 week goed en daar na begon de elende. Ik heb er geen goede ervaring mee.

Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:25

Hermoso_13 schreef:
oeps... ik bedoel, na 1 week rust liep hij 1 week goed en daar na begon de elende. Ik heb er geen goede ervaring mee.


Vreemd.. nadat mijn paard behandeld is mocht ik zowiezo 3 weken niet rijden.
Eerst 2 dagen 6x 10 minuten stappen aan de hand. Daarna zijgangen doen aan de hand, tijd opbouwen dagelijks. En na 2/2,5 week mocht ik hem longeren met zijn neusje over de grond.

Lijkt me ook niet best dat je er gelijk de dag erna er weer op stapt nadat hij behandeld is.

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:12

Vandaag Martine Burgers gehad bij Blacky, we kregen een mooie reactie op het bekken, daar zat hij erg vast waardoor hij zijn achtervoeten niet goed op kon tillen.
Dit was de tweede ronde en nu is het afwachten hoe het gaat. De eerste week heeft hij rust en mag ik ook zijn achterhoeven niet uitkrabben.
Daarna kan mijn dochter het rijden rustig opbouwen.
Na de eerste ronde liep hij "dronken" naar de wei, zag er raar uit maar vlg. Martine was dat juist een goede reactie, zijn spieren moesten wennen aan een losser lichaam.

Na Blacky was merrie Nina aan de beurt, Nina was al langer kreupel vanuit haar schouder. Tijdens de behandeling kwam er een bult op zetten net achter haar schouder op de plek waar een blokkade zat en na de behandeling liep ze heel erg voorzichtig. Ook zij moest wennen aan het andere gevoel in haar lichaam.
Martine waarschuwde bij Nina dat het eerst wel eens slechter zou kunnen gaan omdat ze flink spierpijn zou krijgen.

Tijdens een behandeling wordt er wat in het lichaam veranderd en komen er veel afvalstoffen vrij, het lichaam heeft tijd nodig om te wennen aan de veranderingen en om de afvalstoffen af te voeren daarom heeft een paard echt een week rust nodig na een behandeling.

Wij betalen 80 euro voor een behandeling, als ze er toch is, is een controle gratis. EHBO ook: een enkele blokkade tussen twee behandelingen door opheffen. EHBO kan niet altijd (dit doordat het lichaam één geheel is en alles met elkaar verbonden is)maar bij de zenuwblokkade die Famke een slepend achterbeen gaf kan het wel :D

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:43

Omdat dit topic eigenlijk alleen nog maar gaat over wie er eventueel moet komen voor een behandeling is het verplaatst naar EA-GZ Diensten.

Tancreda4

Berichten: 24065
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 19:09

Ik heb inmiddels een afspraak staan (Natascha van Eijk), maar info over ervaringen en jullie ervaringen hoor ik nog graag. Ben heel benieuwd en vind het wel spannend :j

EmmaGonja
Berichten: 62
Geregistreerd: 09-11-09

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 01:30

Heey Ing,

Wanneer heb je een afspraak, dan kom ik ff kijken. Miss is het ook iets voor Gon (hoopt het stiekem)

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 01:39

Javayo schreef:
Ik heb goede ervaringen met Nico Speksnijder, ook van icreo. Hij is heel rustig met je paard bezig, legt alles heel goed uit. Doet regelmatig een check-up van mijn paard, en als hij niet hoeft te behandelen dan geeft hij dat ook netjes aan.


Ik heb ook goede ervaringen met Nico Speksneijer! Ik ging voorheen altijd naar Laarakkers.. maar hoorde op stal dat Nico ook erg goed is en wilde het een keer proberen.. Scheelt weer een ritje naar De Bilt.. En hij is echt super.. legt inderdaad alles goed uit en is eerlijk..

Tancreda4

Berichten: 24065
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 10:04

EmmaGonja schreef:
Heey Ing,

Wanneer heb je een afspraak, dan kom ik ff kijken. Miss is het ook iets voor Gon (hoopt het stiekem)


Woensdag 1 september, 9 uur in de ochtend. Je bent welkom hoor!

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:06

succes die woensdag +:)+

Tancreda4

Berichten: 24065
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 07:37

Ze komt straks en ik vind het wel spannend, ben benieuwd :=

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:43

Onze paarden gaan naar Drs. Ellen Kral.
Ik weet verder geen gegevens van haar en weet ook niet waar ze allemaal komt.

Maar het voordeel bij haar vind ik dat ze én paardenarts is, én accupenturist, én osteopaat. Ideale combi voor mijn paarden.. Toevallig maandag weer geweest. Ik ga eens in de maand met 2 paarden, en dan wisselt het af welke paarden. Tot nog toe hebben wij bij de paarden max. 3 behandelingen per paard nodig gehad, en dat was een uitzondering, de meeste zijn met 2 maand helemaal klaar. :) En dan neem ik alleen de paarden mee die IMO ook echt iets mankeren, de gezonde paarden laat ik staan.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:45

Hermoso_13 schreef:
oeps... ik bedoel, na 1 week rust liep hij 1 week goed en daar na begon de elende. Ik heb er geen goede ervaring mee.


Dat lijkt me logisch.
Als jouw paard scheef was en/of andere problemen had dan behoor je aan het werk te gaan met een schema.

Voor onze paarden geldt meestal min. 2 dagen boxrust. Dan min. 4 dagen alleen in de wei. Dan alleen stap en draf op rechte lijnen totdat het paard aangeeft weer in evenwicht te zijn en dan kun je rustig aan verder, althans, als zo het advies luidt.

Paarden moeten héél erg wennen aan hun "nieuwe" lichaam na dergelijke behandelingen, gun ze alsjeblieft die tijd ook!

Een paard wat net is rechtgezet oid kun je dus niet die week weer helemaal op niveau rijden.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:46

En ik zie dat je al iemand hebt TS. :P
Dat had ik nog niet gelezen.

Tancreda4

Berichten: 24065
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 12:34

Geeft niet hoor :) Dit topic blijft op bokt bestaan en er zijn vast meer mensen die een keer een osteo in zuid-holland vinden of ervaringen. Een handig topic daarvoor!!

Natascha is vanochtend bij mij geweest, en is een goede keuze geweest. Fijne vrouw, vertelde wat ze deed en wat ze zag, liet mij ook zien en voelen. En mijn paard zit echt muurvast. Helaas kon ze niet echt meer voor ons betekenen en kreeg ze het niet allemaal los, al is ze wel een stuk gekomen. Maar zij is dan wel zo eerlijk te zeggen dat ze het handmatig waarschijnlijk ook niet los kan gaan krijgen en zei dat we dan eventueel in een kliniek met grovere maatregelen terrecht kunnen. Eerst even kijken wat voor inpact dit had en een paar weken aankijken.

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:10

Ik had deze week een osteopate over de stalvloer weliswaar in België maar ze zegt dat ze veel in Nederland werkt. Ik wist niet wat ik kon verwachten, mijn paard is stijf en bokt veel. Is ook eens achterover gevallen jaren geleden en eens heel erg in het halster gehangen.

Bleek dat de osteopate enkel handenoplegging deed, ze test geen enkel gewricht neemt haar vader mee om als medium te dienen en werkt door hem... Ze hield dan een half uur haar handen op de rug van mijn paard en nadien moest hij nog eens stappen aan de hand en moest het beter gaan. Ook raadde ze Bach bloesems aan. Ik vond het een zweverig gedoe en daarbij moest ik ook nog eens een nieuw zadel aankopen en dat terwijl het nog maar een nieuw aangepast zadel is dat ik gebruik.
Ben 80 euro kwijt en ze denkt 2 sessies te moeten houden.....

Wat denken jullie hiervan? Ook spreekt ze met het paard en staat ze in rechtstreeks zielcontact met het paard. Blijkbaar zei hij dat hij pijn heeft van het zadel en moet het een WOW zadel zijn in de toekomst...