Osteopaat - hoe wat waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24065
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 11:44

Bedankt! Geld is niet belangrijk, wel dat het een goede is. Maar dan kan ik er rekening mee houden :)

Peperplant

Berichten: 208
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Dirksland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:02

Als je een goede wilt hebben dan zou ik eens op haar website kijken, dan weet je precies wat je in huis haalt.
Over goed of slecht is moeilijk oordelen, er zullen er vast bij zijn die erg goed zijn, maar er lopen ook een hoop kwakzalvers rond.
Osteopatie is immers een vrij beroep, een cursusje en je mag jezelf osteopaat noemen.
Succes met je zoektocht naar een goede osteopaat, ik kan je wel vertellen dat je paard enorm van zo`n behandeling zal opknappen.De mijne vinden het erg fijn behandeld te worden.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:12

Ik heb goede ervaringen met Nico Speksnijder, ook van icreo. Hij is heel rustig met je paard bezig, legt alles heel goed uit. Doet regelmatig een check-up van mijn paard, en als hij niet hoeft te behandelen dan geeft hij dat ook netjes aan.

Mercedesss
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:17

Peperplant schreef:
Ik heb ook hele goede ervaringen met Nethanja Pruijssers,ze is behalve gediplomeerd osteopaat op meerdere vlakken bekend met de fysiologie van oa paarden.
Zij heeft mijn paarden al 5 jaar onder behandeling, wanneer dat nodig is en zelfs mijn veearts neemt haar adviezen serieus.
Je neemt in ieder geval geen kwakzalver in huis....en ze is eerlijk mbt de noodzaak van wel of niet een vervolgbehandeling.


Ook mijn paard wordt regelmatig door haar behandeld en ik ben heel tevreden over haar! Echt aan te raden!

Popstra
Berichten: 13795
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:33

je zegt dat je paard erg last van de spieren heeft, ik zou je dan een goede massage van Happy-Atlete aan bevelen. Ze zitten door het hele land. Dit kan ook samen met osteopatie indien nodig.
Mijn merrie heeft enorme baad bij deze massage gehad toen ze erg vast in de spieren zat. Vast in de spieren hoeft niet door een verkeerde houding te komen, dit kan ook door koude of door glijpartijen of eerdere ,ongelukjes, gebeuren. mijn merrie is nu lekker los en vrolijk.

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:36

Karianne van Ruth heb ik ook goede ervaringen mee, maar dat is een chiropractor. Die beperkt zich tot de werwelkolom. Een osteopaat is meer gericht op het totaal. Ik heb een paar maanden geleden Michael Hamerslag bij mijn merrie gehaald en ze loopt weer als een zonnetje. De eerste twee dagen heeft ze behoorlijk spierpijn gehad, maar nu loopt ze als vanouds.

Angie91
Berichten: 126
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:42

Ik laat bij mijn paard, Ulke van Meeteren uit Abcoude komen, hij komt overal in NL.
Ik ben erg tevreden over hem:)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:28

Ben ook erg tevreden over Ulke, als hij een eindje moet reizen komt hij alleen niet voor 1 paard. Meestal valt er wel wat te regelen. Gelukkig sta ik op een grote stal en zijn er altijd wel geinteresseerden! Voor voorrijkosten betaal je niets. Behandeling is 50 euro. Als je telnr wilt laat maar ff weten dan pb ik ff

skippy94
Berichten: 143
Geregistreerd: 12-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:06

Rodinde Hoogenraad

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:10

Ik ga altijd naar Kliniek Visdonk om mijn paarden te laten behandelen door Ellen Kral.
Als ik zeker weet dat ze helemaal recht zijn laat ik ze behandelen door Anouk Koole,zij is namelijk ook nog fysio.
Van Nethanja heb ik weinig bijzondere resultaten gezien en bovendien moesten die mensen ook erg lang opbouwen.
Maar ieder natuurlijk zijn eigen ervaringen!

Caro1964

Berichten: 106
Geregistreerd: 20-04-08
Woonplaats: precies in het midden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:13

Marty van Marwijk in Rotterdam en omgeving. Ik betaalde 1½ jaar geleden €50 per behandeling. Absoluut een vakman!

Caro1964

Berichten: 106
Geregistreerd: 20-04-08
Woonplaats: precies in het midden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:14

Oops ... vergeten ... pb me als je interesse hebt. Ik heb het telefoonnummer van Marty.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:14

Caro1964 schreef:
Marty van Marwijk in Rotterdam en omgeving. Ik betaalde 1½ jaar geleden €50 per behandeling. Absoluut een vakman!



Daar heb ik anders een heel naar verhaal over gehoord....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:14

Ik heb altijd de paarden arts van de boschhoven klieniek. Mijn Osteo is dus ook een DA. En kan dus imo veel meer zien en doen.

Ik heb daar hele goede ervaringen. Hij legde ook duidelijk uit wat hij deed en waarom hij bepaalde dingen deed. Hij kijkt ook eerst hoe het paard loopt. Om aan de de hand daarvan al bepaalde problemen te zien. En of deze op te lossen zijn met kraken. Of dat er iets anders aan te pas moet komen(bijv. een foto of iets anders DA gerelateerds)

Dus als je de keus heb om een DA te laten komen zou ik dat zeker doen! Die hebben toch een uitgebreidere kennis

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:16

Ellen Kral is ook DA en acupuncturiste.

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:53

Martine Burgers heeft mijn paard van een knie probleem, patella fixatie,afgeholpen waarvoor de DA het advies had gegeven te opereren als het te erg zou worden.
Bleek een zenuwblokkade te zijn. Na de 1e behandeling was het een tijd goed, het kwam nog een keer terug, na de 2e behandeling nooit meer last gehad.

Het fijne van Martine is dat ze je paard gratis nakijkt en ook eerlijk zegt als alles prima is en ze niets hoeft te doen. Ze komt dan wel voor meerdere paarden tegelijk op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:58

tiwi1969 schreef:
Martine Burgers heeft mijn paard van een knie probleem, patella fixatie,afgeholpen waarvoor de DA het advies had gegeven te opereren als het te erg zou worden.
Bleek een zenuwblokkade te zijn. Na de 1e behandeling was het een tijd goed, het kwam nog een keer terug, na de 2e behandeling nooit meer last gehad.

Het fijne van Martine is dat ze je paard gratis nakijkt en ook eerlijk zegt als alles prima is en ze niets hoeft te doen. Ze komt dan wel voor meerdere paarden tegelijk op stal.


Dat is ook de rede dat ik een DA heb die ook verstand heeft van andere dingen. Hierdoor is zijn kijk op het totaal plaatje veel breder.

lysquint

Berichten: 101
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:10

vooor mij alleeen nog maar laarakker, een holistische dierenkliniek in de bilt.
als eerste wordt overal bij je paard de pijn gemeten zodat ze hem nog beter kunnen behandelen.
je betaalt er wel wat meer, en je krijgt ook medicijnen mee.
http://www.holistischdierenarts.nl/beha ... paard.html
http://www.holistischdierenarts.nl/beha ... rapie.html
alle 2 onze paarden gaan hier heen het is echt zo mooi wat ze daar hebben gedaan,
hun zijn de enige die 1 van mijn paarden heb beter gemaakt, de DA zei dat hij hoefkatrol had.
toen ze hem daar hadden doorgemeten (pijn meten) bleek dat zijn bekken en si vast zat waardoor alles op zijn schouders neer kwam.
de mensen daar zijn erg vriendelijk en leggen goed uit wat ze doen,
als je er nog een vraag over heb kan je me een pb sturen !

robson
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:03

Hallo allemaal,

Ik kom niet veel op bokt, maar wil toch even reageren op de osteopathie. Manueeltje heeft als osteopaat, Janek Vluggen. Van het Vluggen Institute. Deze opleiding volg ik zelf ook. Dominique van Wansem en Michael Hamerslag hebben deze opleiding ook gevolgd. Janek is de echte vakman, hij behandeld al zoveel jaren en ook veel in Amerika. Iedere osteopaat die de opleiding bij de Vluggen Institute heeft gevolgd, heeft de titel EDO (equine diplomate osteopath) achter zijn naam staan.

Wanneer je een goede osteopaat zoek, kijk eens op de website http://www.vluggeninstitute.com daar staat alle gecertificeerde osteopaten vermeld.

Groetjes Marieke
http://www.mariekepaardenosteopathie.nl

P.S. Laat niet Martin van den Dungen osteopatisch naar je paard kijken, hij is alleen fysio.

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:21

Lekker handig Icreo en EDO, wat is de waarde van zo'n keurmerk of lidmaatschap?
Is de een dan beter dan de ander?

Zou het niet beter zijn om één organisatie en daarbij behorend keurmerk te hebben?
De opleiding zou dan wel bij verschillende instituten kunnen, maar één examen zodat iedereen aan dezelfde eisen voldoet.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:30

Ik heb een osteo van de icreo en ik wil nooit meer iemand anders bij mijn paard. Zij is echt top! Ze is DA afgestudeerd en doet naast osteo ook Happy Athlete massage. Helemaal super.
www.horseinmotion.nl

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:38

www.Paardensymmetrie.nl

Deze heeft mijn paard in 1 behandeling goed gekregen.
Tarieven zijn op de site te vinden.
Ze gaat niet onnodig behandelen om op die manier meer geld te vangen.
Als iets boven haar pet is zegt ze dat eerlijk en stuurd je door naar een plek waar je wel geholpen kan worden.

Ze geeft veel uitleg en laat je de dingen zien die ze gevonden heeft bij je paard.
Zo zie je zelf het verschil voor en na de behandeling.
Mijn merrie is enorm opgeknapt na de behandeling en geloof me, die was pas echt scheef!!

Hoffie777
Berichten: 238
Geregistreerd: 07-01-10

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:43

Martine is consult 65 euro bij haar op de praktijk en 70 euro als je naar je stal moet komen.

BRN

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-01-08
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:28

@Needje Komt jou osteopaat aan huis of moet je met je paard daarheen?

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:35

Ze komt bij mij op stal. Weet alleen niet of ze door heel NL komt.
Maar dan zou je even moeten bellen/mailen.