stalling omgeving Rotterdam kralingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mpm

stalling omgeving Rotterdam kralingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 09:36

hallo allemaal,
ik ben opzoek naar een stal voor mij haflinger. Het liefst met een binnenbak maar dan wel minimaal een buitenbak waarin je kan rijden als het mogelijk is. Er moet wel gevoerd worden aangezien ik niet de tijd heb om iedere x heen en weer te rijden, mesten kan ik zelf ook dus dat zou geen probleem zijn.
Ik hoop dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen. ;)

delerium

Re: stalling omgeving Rotterdam kralingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:20

VSW -> EA-GZ-DI

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:28

ik weet wel een aantal stallen, maar die hebben geen weidegang... weet niet of dat bezwaarlijk voor je is?

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 20:01

nee hoor. Ik hoor graag je optie's.
ik ben al langs de prinsenmolen & zuiderhoefslag geweest. De Capelse, Krimpenerwaard en Rotterdamse kan ik gewoon niet betalen. :(

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:04

Weet niet of je de oude manege hillegersberg kent aan de rotte? Die is alleen al een tijdje gesloten maar daar verderop (richting kralingen) zit onder het viaduct een stal.
Hoe het daar zit met voeren etc geen flauw idee maar best een optie om even langs te gaan.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:04

is klootwijk niks voor je , die hebben wei en goedkoop

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 20:09

Quarterh0rse zou je mischien kunnen uitleggen waar het ongeveer is richting kralingen, ik ben niet zo bekend in hillegersberg.
Ik heb al eens een x gestaan bij klootwijk maar ik denk niet dat dat zo'n succes gaat worden.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:16

Tuurlijk, heb dr een plattegrond bij gedaan.
Het is als het ware tegenover de grote begraafplaats aan de overkant van de rotte.

Afbeelding

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:29

nou ik ben het nu even aan het ontcijferen hoor.
haha maar je weet voor de rest niets over die stal ?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:48

Nee, reed er alleen vaak langs.
Stal Veldhoen heet het volgens mij?

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:52

oke bedankt even googlen :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:00

Veldhoen is geen aanrader volgens oud stalgenoten die er hebben gestaan, maar het is maar net welke eisen je stelt. Je kunt er wel redelijk droog rijden onder het viaduct van de snelweg. enkele jaren geleden was de kwaliteit van het voer ronduit slecht, weinig en ook weinig stro

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 09:30

is dat die stal vlakbij het politie bureau?
Als dat zo is dan denk ik ook niet dat dat geschikt is, een vriendin van mij heeft daar ook even gestaan maar was ook weer snel vertrokken.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:32

klopt zit vlak naast het grote politiebureau langs de A20

Langs de ROtte in Bergsche bos zitten nog wel wat stalletjes en ook langs de grindweg. Je zal moeten gaan kijken om te zien of het wat is. Zelfde gedlt voor bermweg richting Nieuwerkerk ad IJssel, soms wel weide soms niet, soms wel goede bak soms niet

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 09:34

oke bedankt.:D
Ik ben met de plaatsen helemaal niet bekend Rotte, Grindweg e.d
Ik moet maar weer gaan google haah

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:28

fiets pakken en er langsrijden, even opzoeken waar het is, is wel handig denk ik ;-)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:58

manege Schanswijkruiters, daar hebben ze een binnen en buitenbak en een grote stal kost volgens mij 210,- euro per maand, er word gevoerd maar je moet zelf uitmesten.
Op de kanaalweg, bij het oceanium van de dierentuin Blijdorp.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:03

ze hebben alleen geen wei en je kan nauwelijks buiten rijden, maar verder wel oke geloof ik

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 21:36

hebben ze daar ook padock's om los te gooien ?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:20

geen idee, zou zeggen ga even kijken. het is aan de kanaalweg, parallel aan de A20 (stadkant) en vlak voor Blijdorp

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 23:55

okidokie!

Liekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:36

hee ik rijd zelf om manege schanswijk al een paar jaartjes , het kost inderdaad rond de 200 euro en er is een redelijk kleine binnebak en een redelijk grote buitenbak, er is erens wel een stukje land van de manege in de buurt maar weet niet zeker of eigen paarden er ook op mogen.
de stallen zijn inderdaad best groot en er zit een ingebouwd kastje in je stal en je krijgt ook nog een extra kastje voor je zadel etc, 1 nadeel ze hebben ook geen paddocks om los te kunnen gooien dit kan wel na toestemming van jan(eigenaar manege) in de binnebak als er niemand aan et rijden is. er is wel een was plaats waar je gratis gebruik van mag maken. De manege zelf heeft in het begin een beetje een arrgante sfeer maar als je lange op die manege komt en iedereen een beetje leert kennen valt het allemaal wel heel erg mee ;)
Kom anders gewoon een keertje langs om te kijken jan is er bijna elke dag wel en anders kan je vragen naar grit of tim dit zijn de vrouw en zoon van jan.
veel succes met een stal zoeke. :)

holly10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:50

Ik adviseer zeker niet stal Veldhoen. Ik heb daar helaas een paard gekocht vorig jaar waarvan men zei dat hij M-dressuur kon, verkeersmak was, etc. maar binnen 1 jaar bleek dat hij bijna niets kon en ook nog eens kreupel was! Ik heb van hem de verkeerde zadel en hoofdstel gekregen en die maandenlang gebruikt. Nu ben ik gelukkig ergens anders maar kom daar nooit van je leven zou ik zeggen. Ik heb m'n lesje wel gehad. Eigenlijk is het dierenmishandeling wat daar plaatsvindt. Het zijn eigen paarden/ponies die bijna nooit worden bereden en naar buiten komen. De mijne was 9 (nu 10) toen ik hem kocht, maar omdat ik in de zomer niet veel heb gemerkt van zijn rijgedrag maar in de winter wel (toen begon hij al waarsch. kreupel te lopen en heeft mij eraf geworpen door steeds sneller ervandoor te gaan) en ik heb het nu pas gemerkt in mijn nieuwe stal. Ik weet niet of ik hem nog zal houden, maar hij is niet te berijden. Het is een wild dier en wil gelijk in galop aanspringen als je met hem wil draven. Ik heb extra gelet op mijn houding, lig niet voorovergebogen e.d. maar het helpt niet. Eigenlijk moest ik een gerechtelijke procedure starten tegen hem vanwege de inwendige gebreken en onbeleerdheid van het paard maar nu ben ik daar helaas te laat voor. Ik ga hem denk ik verkopen (welsh/arabier schimmel) aangezien hij door de vroegere eigenaar nooit goed is getraind en nu 10 jaar is. Dus het is te laat om er nog iets van te maken. Ik ben ook geen rodeo die het elke keer leuk vindt om ervandoor te gaan als hij wat hoort/ziet. Hij heeft zo weinig vertrouwen in mensen tijdens het rijden dat ik denk of hij wellicht is mishandeld. Ik adviseer dus nooit naar die ene stal te gaan omdat het zo vies is en de paarden veel brood krijgen wat niet hoort. Voorts zit de bak vol bakstenen en rommel en soms kan je er zelfs een dooie vogel vinden! Die plek moet gewoon worden afgesloten, dit is dierenleed en hoort niet bij een rechtsstaat zoals de onze!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:51

Quarterh0rse schreef:
Weet niet of je de oude manege hillegersberg kent aan de rotte? Die is alleen al een tijdje gesloten maar daar verderop (richting kralingen) zit onder het viaduct een stal.
Hoe het daar zit met voeren etc geen flauw idee maar best een optie om even langs te gaan.

Die stal is van Jorie hier op Bokt!
even een pb doen?!
Oh volgens mij klets ik uit mijn nek, hun stal heet Stal 't Viaduct!