Naar aanleiding van mijn andere topic "bizar paardengedrag, voor de experts" even een oproep:
Betreffende het werken via NH methode, ben ik op zoek naar:
- tips welke soort oefeningen ik kan doen? - woont er soms iemand in mijn buurt (België-Limburg) die me hiermee op weg wil helpen? Een soort van "lesgever" zeg maar... - titel en auteur van een goed boek hieromtrent zodat ik zelf aan de slag kan gaan?
Op voorhand bedankt voor jullie antwoorden!
Elanor
Geplaatst: 27-07-10 16:38
"Grondwerk met paarden" van Inge Teblick is een aanrader. Zeer illustratief, bevat heel veel praktijkoefeningen en beeldmateriaal en is ook theoretisch goed onderbouwd Ik dacht dat zij zelf trouwens ook in België zit.
Ik geloof dat ze dat niet meer doen, maar iets dergelijks deden zij wel.
Overigens is het boek van Paard Natuurlijk: 'Natuurlijk Paardenhouden' (en ook het boek over natuurlijk bekappen) heel erg interessant, qua paardenhouden. Qua 'aan de slag' is een Parellipakket fijn bijvoorbeeld, of het boek van Inge Teblick idd, al is het wel erg clickergericht.
Ik heb je andere topic eigenlijk niet zo goed gelezen; zijn er speciale dingen waar je je aandacht op richt?
Wat overigens ook erg leerzaam kan zijn: in het land gaan zitten bij een kudde paarden, en kijken.
Dat in het land gaan zitten, doe ik regelmatig, geweldig is dat!
Maar het is inderdaad naar aanleiding van het gedrag van mijn 14 jarige arabische merrie dat ik dit topic geplaatst heb. Om het verhaal kort te maken: onze verhoudingen liggen niet zo goed. Ik vermoed dat ik voor haar niet de duidelijke leider ben die ze nodig heeft, en daar wou ik verandering in brengen op een paardvriendelijke manier.