Dressuurspiegels: wie heeft de gouden tip?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Dressuurspiegels: wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 22:30

Heeft iemand een tip waar of hoe ik aan een betaalbare dressuurspiegel kan komen voor bij een buitenbak? Of tips hoe je er een zelf kunt fabriceren ? Ik wil er geen honderden euri's voor uitgeven :D

Thnx

MargrietJonk

Re: Dressuurspiegels: wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:39

Tja voor een dressuurspiegel ben je zo rond de 3 a 4 honderd euro aan kwijt. Dan moet je m wel zelf in elkaar zetten.... Wij hebben m bij Freddy Naberink vandaan. En ik moet zeggen te gek! De spiegel meet 1.5 bij 2 meter.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:14

Je kunt zelf natuurlijk ook een frame in elkaar zetten met een achterplaat van een materiaal dat niet veel aan temperatuursuitzettingen / krimp en kruip (doorbuigen na verloop van tijd door eigen gewicht) onderhevig is.

De spiegel kun je dan bijvoorbeeld bestellen bij een glashandel, 6mm glas zag ik voor ca. €91 per m2. Je kunt dan ook kiezen voor een veiligheidsfolie of / en een vuilafstotende coating. Ik heb geen idee wat de prijs is van een complete dressuurspiegel incl. frame, dus heb geen vergelijking. Maar een goed frame incl. poten en schoren kost sowiezo veel tijd en kopzorgen om te maken (plus de kans dat je de spiegel breekt tijdens het klussen)

Belangrijk bij een dressuurspiegel in combinatie met een frame is dat hij vlak is en blijft en dat je hem op de goede locatie plaatst en goed hebt afgesteld qua hoogte e.d. De kant en klare dressuurspiegels die ik ken kun je slecht afstellen als ze eenmaal geplaatst zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:47

TAO-->EA-GZ-Diensten

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:20

ikea spiegel? :+

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:49

lrm schreef:

Ik heb een mega-xenos spiegel in de bak gehangen, was volgens mij iets van 60-70€ in de aanbieding, hangt er nu al een jaar, en geen beschadigingen ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:50

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:24

Farfalla_ schreef:
lrm schreef:

Ik heb een mega-xenos spiegel in de bak gehangen, was volgens mij iets van 60-70€ in de aanbieding, hangt er nu al een jaar, en geen beschadigingen ;)

Het gevaar daarvan is als er iets gebeurd hij in 100000 stukjes breekt en dat heel gevaarlijk is voor je paard.
Ik zou voor en kant en klare gaan die is uiteindelijk goedkoper dan zelf maken denk ik.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:26

en in een bak is het opvegen van die stukjes ook niet zo praktisch: lees je bodem is ook naar de haaien als die spiegel breekt.

Een gewone spiegel zonder veiligheidsfolie/glas zou ik als ik jou was echt niet doen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:37

Ik heb in de binnenbak IKEAspiegels gehad, daar zit ook gewoon veiligheidsfolie op dus volgens mij verschilt het verder weinig afgezien van het frame.
Maar voor de buitenbak werkt dat niet, want het materiaal is niet goed genoeg vochtbestendig. Misschien kun je dat bereiken met de achterkant aflakken met een transparante buitenlak en kiertjes kitten?
Anders kun je nog denken aan spiegelfolie eventueel.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:56

ik ben er vorig jaar ook mee bezig geweest, een spiegel bij de bak is een grote wens van mij, maar ik sta in pension en de ph wil er niet al te veel geld aan uit geven en ik ga het niet in mijn eentje betalen.

Ik had spiegelfolie gekocht (bij de lidl voor weinig) maar dit krast heel snel en het is vaag, geen aanrader dus. Bij het aanbrengen op een platte plaat betonplex zaten de krassen er al in door het gladstrijken en verwijderen van de bubbels.

Bij de glashandel adviseerde ze de glazen spiegel aan de achterkant te behandelen met menie om zo verwering van de spiegel tegen te gaan, zo zou hij prima buiten kunnen hangen.
Ik ben er alleen nog niet achter waar je veiligheidsfolie zou kunnen kopen en hoe je de boel het beste kan bevestigen. (dus glas bevestigen op plaat en die weer in een constructie bij de bak zetten)

Ik het ook nog gekeken naar kunststof spiegels maar die zijn vrij duur, maar kunnen kennelijk zonder problemen buiten gebruikt worden. (zat een garantie van 10 jaar buitengebruik bij)

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:43

Wij hebben sinds kort ook een spiegel staan.
Gewoon 4 pas spiegels naast elkaar en je kan wel gewoon goed zien als je recht zit enzo.
En met breken. Hoe zouden ze moeten breken?