Manege de Jong. Mening anno 2010?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteMae

Manege de Jong. Mening anno 2010?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:13

Hallo lieve iedereen,

ik zit er aan de te denken om mijn paard te stallen op Manege de Jong. Ik wilde me graag verdiepen in de algemene mening over de Manege en dan vooral de pensionstalling.
Ik zag een aantal positieve en negatieve berichten op Bokt staan. Maar het dateert allemaal uit 2005/2006 dus ik wil graag weten hoe het er nu is. :)

Alvast bedankt, iedereen!
x

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:19

Ervaringen met een manege gezocht.

VSW-->EA-GZ Diensten

Iris_10

Re: Manege de Jong. Mening anno 2010?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:23

Bedoel je Manege de Jong uit Aalsmeer?

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:04

Waarom ga je niet bij Wennekers kijken iets verderop de dijk? daar heb je tenminste land voor je paard, ben ook wezen kijken bij de Jong paar jaar geleden maar is er erg warm met die dakplaten en buitenstallen zijn donker + dat je rekening met de lessen moet houden......

Over de Jong hoor ik ook altijd dat je moeilijk contact maakt onderling als je nieuw bent! bij Wennekers heb je zo contact met mensen:)

En de faciliteiten zijn bij Wennekers ook stukken beter en mooie uitloopstallen, zeker met dit weer lekker voor je paard....

Hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen en je mag me altijd aanschrijven voor vragen:)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 00:48

ken div mensen die er staan of gestaan hebben. weinig slechts. betaalbaar, goede sfeer en stuk kleiner dan wennekers. komen wel vele zomers bij ons op de wei omdat wei idd schaars is.

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:08

ligt eraan wat voor type mens je zelf bent..
Ik rij er elke zaterdag, maar ik vind de pensionklanten bij lange na niet allemaal even vriendelijk..

verder is het wel een fijne locatie, niet te groot niet te klein en lekker betaalbaar..

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 08:40

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp
Ik heb inderdaad bij Wennekers gekeken en WOW ik was verkocht. Feitelijk is het niet veel duurder dan de Jong en het is groter schonen én er is weidegang!

Ik heb dus besloten daar ik September te gaan staan, als ik natuurlijk eenmaal een leuk paard heb gevonden. :)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:44

heb je al een paard op het oog? Spannend hoor allemaal!

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:09

Ik ben nog rustig aan het rondkijken, ik kan pas in september écht beginnen (ik ben in augustus op vakantie). Maaaaaar ik kan me niet meer inhouden, hihi.

Ik vind het ook erg spannend, aangezien het mijn eerste paard is. Ik krijg gelukkig ook hulp van mijn oud-rijinstructrice die nu een eigen stal heeft! :D

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:59

Onwijs leuk, je eerste paardje!!! Heel veel plezier ook met de zoektocht en goed van je dat je een paardenkenner meeneemt.
Succes!!!

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 09:10

Dankjee!

Ik had nog 3een vraagje, het leek me leuk om misschien wél manegelessen op de Jong de nemen. Het is namelijk best wel goedkoop.
Ik vroeg me dus af of het geldverspilling is of dat jullie de lessen goed vinden?

(ik zag dat iemand hierboven al zei dat ik rekening met de lessen moest houden, dit betekent 'niet doen'?)

:D

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:23

Je kan bij Wennekers ook les nemen hoor :9 , er zijn diverse instructeurs (dan heb je prive les) en de kosten zijn gemiddeld :$ 15 voor 1/2 uur....

ik bedoel dat je bij de Jong juist rekening met de manegelessen die er gegeven worden moet houden want dan kun je niet vrij van de bak gebruik maken en bij Wennekers wel, daar heb je in diverse bakken ook (prive) les alleen kun je daar gewoon blijven rijden en heb je er niet zoveel last van.....

We3l spannend hoor eigen 1ste paard <3

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:45

Ik las dat er bij Wennekers ook verenigingslessen gaan komen. Volgens mij n groepjes van vier, het hing ergens aangeplakt. Welke stal heb je op het oog?

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:10

Mij was verteld dat het 30 euro per les was bij Wennekers, dat wilde ik sowieso 1x per week gaan doen.
Maaaar als het dus 15 euro per les is, kan ik dat wel wat vaker doen gelukkig.

@Patty. Ik ga voor de volpensionstalling, ik heb er nog geen reserveert dat ga ik in september.
Sta je ook op Wennekers? Volgens mij heb je me les gegeven op de Hollandsche Manege? :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:17

Ja wij staan ook op Wennekers, en het kan dat ik je heb lesgegeven. Leuk dat je ook een eigen paard gaat kopen!

Wij hebben les van Maaike op W. Maar er lopen echt veel instructeurs rond, dus je kunt gerust iemand vinden die je fijn vind. Wat voor paardje zoek je?

Ons paard staat sinds kort ook volpension, in dat nieuwe gebouw, vlak bij de parkeerplaats. Het is een hele fijne stal, ik kan het echt aanraden!

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:37

Volgens mij waren we allebei verliefd op Romano, hij was mijn 'verzorgpaardje.' :)

Ik vond die volpensionstallen echt heel fijn en mooi eruit zien. Ik ben opzoek naar een fris paardje waar je lekker dressuur mee kan rijden.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:40

Mijn man is getrouwd op Romano, maar da's off topic. Heb je wat meer gegevens zoals leeftijd, geslacht, niveau? Dan kan ik ook een beetje kijken;-)

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:44

Het liefst zou ik een lief paard willen waar je lekker dressuur mee kan rijden, ik houd van grote paarden, schofthoogte boven de 1,65, ik houd van paarden met pit die veel voorwaarste drang hebben. Een paard die graag met je wil werken, hij hoeft nog niet heel veel te kunnen (het liefst wel een simpel b-proefje), het liefst wat aan de jonge kant. Het is vanzelfsprekend dat het paard 100% gezond is, zonder (stal)gebreken. Waar je ook lekker mee buiten kan rijden. Ik heb een voorkeur voor ruinen, maar natuurlijk gaat het gewoon om de klik met het paard.
Mijn liefde voor schimmels heb ik nogsteeds, maar dat is natuurlijk geen pre, hehe.

Ik hoop dat dit een beetje een duidelijk beeld geeft. :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:52

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:37

Ze zijn nderdaad bezig een verenigingsles op te zetten. Proefles was met 4 in de groep, maar ze willen naar 3. Deze worden gegeven door Jennifer Sekreve.

De lessen van manege de Jong zou ik me niet al te veel van voorstellen.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 15:47

Indien het paard gezond is, is het zeker een paard waar mijn hard sneller van gaat kloppen. (Zover ik kan zien op een foto natuurlijk). Ze kan wel al vrij hoge dressuur en daar is de prijs ook naar.
Al met al ziet ze er zeker niet verkeerd uit.

@Manic, ja op de site van de Jong staat dat ze lessen geven tot en met z-dressuur, ik vroeg me dus al of dit klopt. (Kon het me niet voorstellen voor 55 euro) ;D

Die vereninginglessen lijken me ook leuk, weet je hoeveel die gaan kosten?

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:25

ik zou wennekers kiezen krijg je meer voor je geld
het is wel mega groot maar je hebt er echt alles

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:55

CharlotteMae schreef:
Dankjee!

Ik had nog 3een vraagje, het leek me leuk om misschien wél manegelessen op de Jong de nemen. Het is namelijk best wel goedkoop.
Ik vroeg me dus af of het geldverspilling is of dat jullie de lessen goed vinden?

(ik zag dat iemand hierboven al zei dat ik rekening met de lessen moest houden, dit betekent 'niet doen'?)

:D

op zaterdag middag half 3 of zaterdag ochtend half 11 zijn prima lessen ( rij ik zelf :Y) )