[gez] groepsaccomodatie Drenst friese wold met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

[gez] groepsaccomodatie Drenst friese wold met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 10:21

hallo,

elk jaar gaan we met een groepje van 4 personen op vakantie. inmiddels zijn er meer mensen in onze omgeving die onze fantastische verhalen horen en graag mee willen.
4 personen met paard is op veel plekken nog wel onder te brengen, maar wanneer het er 8 of 10 zijn is het alweer lastiger. heb al veel gesneupt, maar de ideale plek nog niet gevonden.

wat is mijn ideaal beeld.
- een woonboerderij voor ± 10 personen
- paardenstallen het liefst met wei
- aan de ruiterroute

het liefst hebben we zo min mogelijk andere mensen om ons heen, dus niet op een drukke manege of zo.
het zou leuk zijn dat er restaurant of iets dergelijks in de buurt is.

het eerste jaar zijn we naar ruinerwold gegaan. was eigenlijk perfect, alleen konden we de ruiterroutes niet vinden en is het dus maar voor 5 personen. maar eigenlijk zoeken we zo iets en dan voor 8 a 10 personen in het drents friese wold (link ruinerwold: http://www.hoevedenanholt.nl/ )

Tanja

Re: [gez] groepsaccomodatie Drenst friese wold met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:51

BRT-->EA-GZ Diensten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:48

Alberthoeve. Accomodatie is wel voor meer personen, maar het zijn erg vriendelijke mensen, dus mischien is er wel wat te regelen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:22

@manic, daar zijn we innd al een keer geweest en dan gewoon in een vakantiehuisje daar tegenover. maar misschien is bij hun zelf ook wel een optie ja

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:20

http://www.hoevetwed.nl/

ook leuk, tussen boswachterij Drents Friese Woud, Havelte en Dwingelerveld
Wij zijn er geweest een aantal jaren geleden. Toen hadden ze potstalletjes met weidegang. Op de website te zien hebben ze inmiddels ook andere stallen gebouwd in een kapschuur.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 13:41

@joyce B dat is wel wat.
is het niet te ver van het bos. dat je eerst nog een heel stuk door het dorp moet of zo. lijkt een beetje zo bij maps.google.nl

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:48

Je kunt bij hun achter het erf af, je komt dan op een leuk zandpad. je kunt dan een fietspad volgen met een goede berm ernaast naar een heel lang zandpad/graspad langs het water en daar een grote ronde maken. Leemdijk heette dat pad
Afbeelding

Ook kun je richting het landweggetje (Ten Have) rijden, rechts die weg volgen, de doorgaande weg oversteken en dan kom je bij een ingang naar het Drents Friese woud, aan de kant van Diever, zal even kijken of ik het kan vinden via Google. Volgens routeplanner van google is het 2 km naar het zandpad dat het bos in gaat naar de andere ruiterroutes.
Afbeelding

Wij zelf zijn niet richting Havelte en Dwingelerveld gereden omdat mijn pony alleen wat kortere ritten aan kon.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 13-07-10 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:50

tanx voor de uitleg.. ik zal er even mee aan de slag. is wel precies wat ik zocht qua accomodatie.