[GEZ] Tekenaar voor een paardenboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woodstock

[GEZ] Tekenaar voor een paardenboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 13:55

Ik ben op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor mijn boek. Het boek gaat over het trainen van dressuurpaarden en ik wil dit boek binnenkort ook echt uit gaan brengen. De tekst is al af, de foto's heb ik bij elkaar, nu de tekeningen nog ;)

Ik heb hiervoor voornamelijk 2 soorten tekeningen nodig (uiteraard van paarden):
- Lijntekeningen
- Anatomische tekeningen (dus van skelet, spieren, pezen en ligamenten)

Enige anatomische kennis is dus een vereiste! Daarnaast is het echt heel moeilijk om heel zuiver te tekenen, op het moment dat je het inscant wordt ieder bibbertje zichtbaar. Ik heb van alles wel voorbeelden zodat de bedoeling duidelijk is, maar mijn eigen tekenskills laten te wensen over ;)

Uiteraard moet ik ervan op aan kunnen dat je de tekeningen op de afgesproken tijden ook echt af hebt/kunt hebben, en bereid bent om deze eventueel te corrigeren. Heel veel draait om het weergeven van verhoudingen en spanningen in het lichaam, wat niet makkelijk weer te geven is! Goede communicatie is dus ook een vereiste!

Dus, denk jij dat je dit kunt, lijkt je dit een leuke stage-opdracht of wil je graag naamsbekendheid opdoen, dan laat het me weten! Uiteraard wordt je als tekenaar vermeld in het boek.

Bij interesse zou ik graag weten wat je ervaring en motivatie is, en een kijkje in je portfolio.

Fnanne

Re: [GEZ] Tekenaar voor een paardenboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:39

Aangezien hier een dienst gezocht wordt verplaats ik dit topic:
[UK] --> [EA-GZ]

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:47

hoezo is dit een stage?? betekend dus.. gewoon niet betaald?? Vind het een hele uitdaging, maar je wilt dus gratis tekeningen op hoog niveau.. begrijp ik.. ?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:55

Ik denk dat ik je nog wel aan de lijntekeningen kan helpen, ik heb nog niet genoeg anatomische kennis om de anatomische tekeningen voor je te maken :)

Heb je een voorbeeld met wat voor lijntekeningen je bedoeld? :)

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 17:11

xDonja schreef:
Ik denk dat ik je nog wel aan de lijntekeningen kan helpen, ik heb nog niet genoeg anatomische kennis om de anatomische tekeningen voor je te maken :)

Heb je een voorbeeld met wat voor lijntekeningen je bedoeld? :)

Jup, zoiets bedoel ik, en dan met name paarden in verkeerde houdingen en in goede houdingen. Ik heb voorbeelden met kenmerken erbij!
Afbeelding

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 17:16

pinuts schreef:
hoezo is dit een stage?? betekend dus.. gewoon niet betaald?? Vind het een hele uitdaging, maar je wilt dus gratis tekeningen op hoog niveau.. begrijp ik.. ?

Het is inderdaad een hele uitdaging, maar ook een hele mooie kans!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:29

Die lijntekeningen wil ik wel voor je proberen! :) Moeten ze digitaal of op papier? :)

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 17:44

Je hebt PB ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:38

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan.