trailerladen bij annemarie v Toorn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chance

trailerladen bij annemarie v Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 15:42

Wist het even niet goed te omschrijven in de titel.

Wie heeft er hier op bokt haar paard in training gehad bij annemarie v Toorn/montyroberts.
Ik wil dit nl ook heel graag maar ben wel nieuwsgierig naar bokkers en hun ervaringen.

( heb ook al gekeken naar andere training methodes mbt trailerladen)

Hoe is de training in werking gegaan?
Werd jij er ook bij betrokken?
Hoe is de begeleiding erna?

En dan wil met name reacties van mensen met paarden die er niet op wilde (angst of geen angst voor trailer)

Zena wil er gewoon niet op, heeft verder geen nare ervaringen met trailers/vrachtwagen.

Ik hoor graag jullie reacties..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:32

Ik heb net de cursus expert trailerladen gedaan bij Annemarie, niet omdat ik een moeilijk paard heb maar omdat ik meer wilde leren over trailerladen. Ik doe dat nl ook uit hobby.

Er waren 6 probleempaarden daarheen gekomen en die hebben wij met de cursisten in 2 dagen moeten leren laden. Paarden met extreme problemen dus niet de simpele klusjes, anders wordt je nl nooit een expert :) Het was een vreselijk leerzame cursus met veel aandacht voor de paarden in kwestie.

Je kunt met een gerust hart je paard daarheen brengen voor een cursus/training.
De training gaat helemaal op maat voor het paard in kwestie, er wordt goed gekeken wat het probleem is en hoe het paard het nodig heeft om getraind te worden.
Eerst wordt het paard getraind en daarna wordt de eigenaar erbij betrokken want je moet er uiteraard zelf thuis weer mee aan de slag.
De begeleiding achteraf heb ik geen ervaring mee maar ik kan me niet voorstellen dat die er niet is en dat je niet kunt bellen als je een probleem ervaart.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:35

cissy schreef:
Ik heb net de cursus expert trailerladen gedaan bij Annemarie, niet omdat ik een moeilijk paard heb maar omdat ik meer wilde leren over trailerladen. Ik doe dat nl ook uit hobby.

Er waren 6 probleempaarden daarheen gekomen en die hebben wij met de cursisten in 2 dagen moeten leren laden. Paarden met extreme problemen dus niet de simpele klusjes, anders wordt je nl nooit een expert :) Het was een vreselijk leerzame cursus met veel aandacht voor de paarden in kwestie.

Je kunt met een gerust hart je paard daarheen brengen voor een cursus/training.
De training gaat helemaal op maat voor het paard in kwestie, er wordt goed gekeken wat het probleem is en hoe het paard het nodig heeft om getraind te worden.
Eerst wordt het paard getraind en daarna wordt de eigenaar erbij betrokken want je moet er uiteraard zelf thuis weer mee aan de slag.
De begeleiding achteraf heb ik geen ervaring mee maar ik kan me niet voorstellen dat die er niet is en dat je niet kunt bellen als je een probleem ervaart.

ik heb een verzorgpaardje, die wel gewoon erop loopt, maar ook net zo hard eruitkomt van achter..
Dus ik heb geen kans om de klep dicht te doen, of de stang erachter..

Had je zo een probleem paardje ook? Zo ja hoe heb je dat aangepakt dan?

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:39

ik heb geen ervaring met annemarie, maar een vriendin wel, en die was er zeer goed over te spreken! het werkt echt!

CalvinenGino..... mijn paard heeft dit ook gedaan, er keurig netjes in lopen, en met een mega vaart er weer uit.... heb eerst van alles geprobeerd, met brok, met praten en proberen te laten wachten, wt niet hielp, klinkt miss bruut maar ik heb hm met een heksen bezem op zn kont geslagen en hij heeft het nooit meer gedaan! het was geen angst bij hme dat weet ik zeker! staat nu als een mak lammetje en wacht rustig tot ik de klep dicht heb en andersom ook, als ik de klpe open wacht ie tot ik laat weten dat ie terug mag

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:41

Ja die hadden we ook, wel 3, oa achteruit stuiven de trailer af onder de boom door.

Ik kan en ga hier niet vertellen hoe we dat hebben opgelost want het is per paard verschillend en het hangt helemaal van de reactie van het paard af wat de stappen zijn. Het heeft dus geen zin om hier een oplossing neer te zetten want jouw probleem kan ook net zo goed met iets anders te maken hebben.

chance

Re: trailerladen bij annemarie v Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 16:43

Als die achteruit loopt vanuit de trailer staat hij er tenminste wel op :+

Zover krijg ik die van mij neit eens. Eraf lopen doet ze nl wel rustig...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:50

Ga je mij nog bellen overigens? Nav PB poosje terug....:)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:57

TAO-->EA-GZ-Diensten

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:35

ik heb er stage gelopen.

ik heb ook zeer goede ervaringen met het 'trailerladen bij annemarie v toorn' . zelf de moeilijkste paarden gingen er uiteinde lijk op. echt een aanrader!

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:16

Ze kunnen je heel veel leren bij Monty Roberts Nederland, ze lossen het per paard gericht op, de ruiter/eigenaar moet ook vaak opgeleid worden en veel dingen worden afgeleerd en nieuwe aangeleerd.
ze zijn altijd vriendelijk voor dier en mens, als jij of het paard het niet snapt leggen ze het op een andere manier uit.
" eigenlijk is het best simpel" als je het paard/ pony beter probeert te begrijpen.