[GZ] Vrachtwagen om te huren (wanhopig opzoek!Lees verhaal)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merell1
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-05-10

[GZ] Vrachtwagen om te huren (wanhopig opzoek!Lees verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 19:05

Mijn schoonmoeder en ik zijn opzoek naar iemand die ons een paardenwagen zou willen verhuren.
Het maakt niet uit hoeveel paards de wagen is, zolang de schotten er maar uit komen, hier de reden;

Mijn schoonmoeder heeft afgelopen maand een paard gekocht in drenthe. De verkoopster had gezegd
dat hij trailermak was, geen probleem dus. Maar toen ze hem naar huis gingen vervoeren, aan een halster
met schotten e.d erin. Heeft hij zijn eigen nek gebroken in de trailer, omdat hij helemaal niet zo trailermak
is geweest als gezegd. Hij had namelijk alleen nog maar met 3 paarden tegelijk 10 minuten in de trailer gereden
en dan zonder de schotten. Aangezien mijn schoonmoeder nu een veulen van hem heeft gekocht, ook van die
stal uit Drenthe, durft ze het niet nog een keer aan met de trailer. De mensen willen haar niet komen brengen,
dus dacht ik ik kan het gewoon proberen, en misschien is er iemand met een wagen die hem wil verhuren.

Wij zijn bereid een bedrag ervoor te betalen, alvast bedankt.

Merel

anyw1

Berichten: 513
Geregistreerd: 12-03-09

Re: [GZ] Vrachtwagen om te huren (wanhopig opzoek!Lees verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:00

Is het niet een beter idee als je aan het probleem gaat werken, dat wil zeggen hulp zoeken met trailerladen?
Ik hoor over Petra van 2moons.nl hele goede verhalen.
Ik hoop dat het goedkomt! Succes!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:25

http://www.horse2move.nl/

Hoe oud is het veulen? Als ze nog erg jong is kun je wellicht beter haar los in een trailer vervoeren, want in de vrachtwagen gaan ze dan toch proberen over of onder de stang te komen. Sowieso kun je bij twijfel altijd beter een trailermak ouder paard meenemen als gezelsschap.
Waar moet ze heen? Wij hebben wel een oudere reismerrie die altijd met het jonge spul meereist.

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:19

anyw1 schreef:
Is het niet een beter idee als je aan het probleem gaat werken, dat wil zeggen hulp zoeken met trailerladen?
Ik hoor over Petra van 2moons.nl hele goede verhalen.
Ik hoop dat het goedkomt! Succes!

dat gaat een beetje lastig met een veulen wat nog bij de handelaar loopt....

Je zou kunnen vragen of je de moeder van het veulen mee mag nemen tijdens transport, als die tenminste een beetje braaf is op de trailer want ze moet in dr upje weer terug.

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: [GZ] Vrachtwagen om te huren (wanhopig opzoek!Lees verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:57

pm femiaans hier op bokt, die doet professioneel vervoer

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [GZ] Vrachtwagen om te huren (wanhopig opzoek!Lees verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:00


midgie

Berichten: 7245
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: [GZ] Vrachtwagen om te huren (wanhopig opzoek!Lees verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:55

Als het echt een veulen is zou ik hem los vervoeren en dat kan in een trailer, alles eruit halen en los laten staan en wel een trailer waar ook het zeiltje dicht kan, want een veulen in de trailer vast zetten wat er waarschijnlijk nooit in heeft gestaan gaat ook mis ook in een vrachtwagen.

Trouwens wat een schandalig verhaal van dat paardje met gebroken nek, erg onverantwoordelijk van die mensen.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: [GZ] Vrachtwagen om te huren (wanhopig opzoek!Lees verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:43

Ik zou ook een trailer nemen, is het veulen wel gewent om vast te staan? Indien mogelijk een reismaatje meenemen. Niet een trailer met alleen een zeiltje aan de achterkant maar ook echt een met een veulenrek zou ik je aanraden. Veulenrek dicht en ook het zeiltje dichtdoen.
Succes

renate85

Berichten: 2466
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Ederveen

Re: [GZ] Vrachtwagen om te huren (wanhopig opzoek!Lees verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:39