goede zadelpasser in belgie (of omgeving tilburg)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

goede zadelpasser in belgie (of omgeving tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 09:21

Ik ben op zoek naar echt een goede zadelpasser/maker in België. Ik woon zelf in de Noorderkempen niet ver van de nederlandse grens (tilburg, goirle). Kan iemand mij helpen met wat internetadresjes, heb al wat gegoogeld maar niet echt wat gevonden...

thx

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:04

Isaura schreef:
Ik ben op zoek naar echt een goede zadelpasser/maker in België. Ik woon zelf in de Noorderkempen niet ver van de nederlandse grens (tilburg, goirle). Kan iemand mij helpen met wat internetadresjes, heb al wat gegoogeld maar niet echt wat gevonden...

thx

Bianca Boonacker http://www.2bone.nlof superhorse Breda (het bekende ruiterhuis in het plaatsje drunen zou ik zeker niet inschakelen)

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:05

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:12

Utan schreef:
Geen idee of het een goede is, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze zit in oud-turnhout: http://www.ruitershop-dijkmans.be/

jah daarvan had ik al gehoord, maar heb is vernomen dat ie ni goed was

huricane

Re: goede zadelpasser in belgie (of omgeving tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:23

Waarom Drunen niet??????

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:00

huricane schreef:
Waarom Drunen niet??????

Gebruik maar eens met de Zoekfunctie op bokt en ik heb twee paarden die mega rugproblemen hebben gehad door zadels vanuit Drunen en ik ben niet de enigste.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 28-06-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:03

Ik vind Langeraap echt heel goed. Hij is voor mij zelfs 3 keer geweest: de eerste keer om te kijken naar het zadel, een week later met nieuwe zadels om te passen, een week daarna omdat hij niet tevreden was met het resultaat van de week ervoor.

Hier op bokt kun je ook heel veel positieve reacties erover lezen.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:03

http://www.aleashop.be zijn onlangs bij mij langs geweest en ik was tevreden over de uitleg en service. Zijn in Gent gevestigd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:04

Moet je zadel opgevuld worden, of zoek je een nieuw zadel?

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:25

KarinvdM schreef:
Moet je zadel opgevuld worden, of zoek je een nieuw zadel?

ik zoek een nieuw zadel

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:28

Aleashop is inderdaad aan te raden, evenals Theuns ruitersport in St-Job :-)

Ik heb een nieuw zadel gekocht bij Theuns en ben er super tevreden over... als je meer wil weten, vraag maar raak :-)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:31

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:36

omdat drunen mensen aanneemt die helemaal geen ervaring hebben en of opleiding hebben gehad en die dan alleen op pad sturen na een paar dagen mee lopen..

Isabelle van superhorse is een hele goede, ze komt tot een half uur rijden vanaf breda. Anders kan je met je paard naar Chaam komen om te passen...

edit: zie in je andere topic dat je een thorowgood wil, die hebben ze in Breda ook. Heb er zelf ook een thorowgood gekocht ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:28

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:05

Bij Theuns in st Job werkt de man van een vriendin van me, hij is opgeleid door Arie Boer dus weet waar hij het over heeft.

Daarnaast is er bij mij nog maar eentje die aan mijn zadel komt en dat is Arie boer zelf. MAar die verkoopt alleen WOW zadels...

zoals al meedere keren hierboven is gezegd, raad ook ik je af om Drunen te laten komen. Zoek anders maar eens in mijn berichten, dan weet je hopelijk genoeg. Ik heb niks anders dan ellende met hen gehad, en met mij nog heel veel meer bokkers!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:57

In Castelre zit ook een hele goed zadelmaker. Komt ook aan huis als het niet te ver is.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:01

Gierman in Tilburg

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:04

Idd door Drunen hoor je nu over een a-merk zadel als bvb Luc childeric heel veel klachten. En dat zijn normaliter echt goede zadels.

Ikzelf heb men Antares zadel evenals men Luc childeric en Devaucoux altijd door franse zadelmakers laten aanmeten.

Nu enkel wow zadels. hier in Belgie nog niet zo bekend, dus nog niet commericeel uitgebuit en veel service.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:15

Ik heb zelf een Kieffer zadel laten opmeten op mijn vorige merrie. Daar bleef niks op liggen. Alles lag te ver naar achter. In drunen hebben ze toen een Kieffer gepast en op maat gemaakt. Er zat een boom in die versteld kon worden en is toen aangepast. Ik had nog nooit zo'n fijn zadel op mijn paard gehad. Later heb ik voor mijn andere merrie een stubben in Drunen gekocht en laten opmeten.Lag ook super totdat Gierman uit Tilburg het had opgevuld. Toen schoof het helemaal naar achteren! De singel zat dan (ik overdrijf niet)tot het midden van haar buik. Hij heeft het tot 2x toe opnieuw gevuld, is ook nog een paar keer op stal geweest en uiteindelijk is het goedgekomen. Maar goed, ik heb dus niet zo'n slechte ervaringen met drunen, Bart is toen geweest en hij weet echt wel waar hij over praat. Maar een ervaring is voor iedereen anders.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:29

HAR -> EA-DI

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:09

huricane schreef:
Ik heb zelf een Kieffer zadel laten opmeten op mijn vorige merrie. Daar bleef niks op liggen. Alles lag te ver naar achter. In drunen hebben ze toen een Kieffer gepast en op maat gemaakt. Er zat een boom in die versteld kon worden en is toen aangepast. Ik had nog nooit zo'n fijn zadel op mijn paard gehad. Later heb ik voor mijn andere merrie een stubben in Drunen gekocht en laten opmeten.Lag ook super totdat Gierman uit Tilburg het had opgevuld. Toen schoof het helemaal naar achteren! De singel zat dan (ik overdrijf niet)tot het midden van haar buik. Hij heeft het tot 2x toe opnieuw gevuld, is ook nog een paar keer op stal geweest en uiteindelijk is het goedgekomen. Maar goed, ik heb dus niet zo'n slechte ervaringen met drunen, Bart is toen geweest en hij weet echt wel waar hij over praat. Maar een ervaring is voor iedereen anders.

Tja laat dat nu toch een van de twee zijn die het bij mijn paarden heeft verpest.

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 08:50

_Marianne schreef:
Ik vind Langeraap echt heel goed. Hij is voor mij zelfs 3 keer geweest: de eerste keer om te kijken naar het zadel, een week later met nieuwe zadels om te passen, een week daarna omdat hij niet tevreden was met het resultaat van de week ervoor.

Ik hem hem gemailt voor meer info, en of hy ook dus over de grens komt :)

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:53

Isaura schreef:
_Marianne schreef:

Ik hem hem gemailt voor meer info, en of hy ook dus over de grens komt :)

Mijn paard staat in Oisterwijk en dat ligt dus zowat naast Oirschot. Maar toen ik laatst (2 weken geleden) een springzadel zocht en bij hem kwam toen deed Langeraap echt heeel moeilijk over het komen passen. Kans is dus groot dat als ie zelfs niet naar Oisterwijk wil komen hij ook vast niet naar België komt.

Gierman heb ik op zich wel prettige ervaringen mee. Hij zou een tijd geleden zijn langs gekomen en daarvoor zou ik terug gebeld worden maar dat deed hij tot 4 keer toe niet. Toen is hij na wat duidelijkere taal direct dezelfde avond nog gekomen en heeft ervoor gezorgd dat mijn zadel (had veel werk nodig, want moest bij de schoft omhoog) een dag later klaar was. Het springzadel heeft ie in twee dagen kunnen fixen. Met andere woorden, hij heeft het volgens mij wel druk maar als je aandringt komt ie wel.

Als ik ooit nog een nieuwe zadel nodig heb dan gaat mijn voorkeur uit naar 't Gareel in Schijndel. Ik weet niet of dat nog binnen jouw regio valt, maar dit bedrijf vind ik echt een aanrader. In vergelijking met het Drunens Ruiterhuis, zal 't Gareel bijna nooit hun 'huismerk' aan je proberen te verkopen (Euroriding is van Drunense Ruiterhuis, Chamberlain van 't Gareel). Vind hun service de beste van het stel (Langeraap, Drunens, Gierman). Ze blijven net zo lang proberen totdat jij het ultieme passende zadel hebt.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:58

Ik raad Superhorse ook af.
Slechte ervaring mee wat nieuw zadel passen en kopen betreft :=

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:43

gierman is inderdaad een beetje laks in zijn doen, als je daar een zadel bestelt kan het wel even duren voordat hij überhaupt langskomt om te kijken