Weekendje zee: Weiland voor de paarden gezocht! (NH)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Weekendje zee: Weiland voor de paarden gezocht! (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:09

Wij hebben het plan om in september/evt oktober een (lang) weekend naar zee te gaan, omgeving Callantsoog. Nu heb ik via Bokt en Google al wel wat adressen gevonden waar we terecht zouden kunnen maar dat is allemaal voor de paarden in een stal. De meeste paarden die mee gaan staan echter 24/7 buiten en zullen gegarandeerd de toko afbreken, dus dat komt niet goed.

Manege Noot heb ik gemaild maar die kan geen garanties geven voor weiland in die periode want als het te nat is dan kan het niet. Nu denk ik niet dat de paarden nog erg veel puf hebben om het weiland op de kop te zetten na een paar uur strand, maar goed!

Is er iemand die een (stuk) weiland te huur heeft/weet in de omgeving van Callantsoog? Mag wat lager/hoger langs de kust, maar niet te zuidelijk en op niet al te grote afstand van het strand... We zijn niet heel veeleisend verder :P, als het omheind is en er kan stroom op en er is plek voor een bak water dan komt het vast goed!

Gitta1977

Re: Weekendje zee: Weiland voor de paarden gezocht! (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:45

Wat extra info, voordat mijn PB box helemaal vol loopt (dank daarvoor overigens!!) : Het gaat om ongeveer 10 paarden, we hebben nog niet echt besloten welk weekend het gaat worden omdat het lastig leek een plek met alleen weidegang te vinden.

Ook een plek wat lager aan de kust Egmond/Bergen/Schoorl kan eventueel wel denk ik, we gooien het tenslotte allemaal in de groep! Callantsoog was meer ter indicatie van het bovenste gedeelte van Noord Holland aangezien we vanuit de provincie Groningen vertrekken. Voor we vertrekken zullen we uiteraard ons informeren over het gebied en de regels die er zijn mbt het rijden op het strand en in de duinen!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:55

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:21

Ik zou dan toch kiezen voor dat half uur doorrijden naar Schoorl of omgeving, bij ons is het echt of langs de weg of het strand, maar geen duin of bos. Dat wordt toch al snel saai. En er is in de nabije omgeving weinig te doen verder je moet er echt al met de auto op uit. Schoorl/Bergen is dan toch leuker.
O.a. Arabesk staat daar in de buurt met haar paarden je zou haar eens kunnen pb-en of ze een plek weet.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 09:25

Had al even op Google Maps gekeken inderdaad, voor puur het strand is Callantsoog wel ok, maar voor meerdere dagen is wat duin/bosgebied misschien ook wel leuk ter afwisseling.

Dank voor de tips so far, kunnen we weer wat mee!!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:29

Callantsoog heeft trouwens ook wel een leuk bos(je) waar je kan rijden. Maar ik zelf denk toch dat je je in Schoorl bv beter zal vermaken dan hier, daar valt gewoon veel meer te rijden in dat opzicht.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:59

even denken , vraag lovelance van bokt even, zij woont in callantsoog misschien weet zij wat.

In Hargen zou je pensionstal de kleiweg kunnen vragen

http://www.pensionstalkleiweg.com/

Nieknollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:04

Wanneer je naar Bergen gaat kan ik je boerderij camping Jonker aanraden met de paarden.
Een erg mooi duingebied!
Misschien wel een lange rit naar het strand, maar wel door een erg mooie ongeving. Ik vind het strand ook wel erg leuk, maar te saai om lang te rijden, en dan vind ik de duinen en bossen veel meer aflleiding bieden.
De paardjes konden daar gewoon het land op en een erg makkelijke boer en rustige camping!
Voor mij een aanrader.
-N-

Pietershof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:08

Wij hebben een hectare weide in de polder achter Groet/Camperduin, vanaf daar mooie mogelijkheden voor duin/bos en strand. Mocht je interesse hebben pb maar.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:24

Dank voor de tips!! We houden ze allemaal in ons achterhoofd en gooien het binnenkort zeker in de groep! Er zal ongetwijfeld een geschikte locatie tussen zitten!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:49

BRT-->EA-GZ Diensten

evelyn_Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:35

ik weet nog wel een leuk adresje voor je.
het is kamperen bij de boer, en het is direct bij de strand opgang !

1 afrit voor manege noot !

volgends mij is het huis nummer 27.

als je zelf steek pennen en wat draad mee neemt kan je paard gewoon om je caravan heen lopen !