Antoine de Bodt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ophelie

Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:11

Heeft iemand ervaring met Antoine de Bodt?

deCent

Re: Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:12

Een heel Bokt vol denk ik!
En ik toevallig ook.
Wat is je vraag over hem?

wolfg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:15

ja echt een super methode het heeft mij en me paard echt super veel geholpen

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:19

Ik vind het niet bij ieder paard passen, maar vind rechtrichten in het algemeen wel heel belangrijk.
Heb er heel veel goede dingen van geleerd, maar zou met dit paard nooit meer bij Antoine lessen. Hij denkt wel echt dat hij god is en het rechtrichten heeft uitgevonden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:53

TAO-->EA-GZ-Diensten

ophelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:20

Va_toutje schreef:
Een heel Bokt vol denk ik!
En ik toevallig ook.
Wat is je vraag over hem?

Wat je ervaringen zijn met hem ... Is hij goed? Is hij te hard in de mond? .. zo'n dingen.

ophelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:21

Va_toutje schreef:
Ik vind het niet bij ieder paard passen, maar vind rechtrichten in het algemeen wel heel belangrijk.
Heb er heel veel goede dingen van geleerd, maar zou met dit paard nooit meer bij Antoine lessen. Hij denkt wel echt dat hij god is en het rechtrichten heeft uitgevonden.

Bij welke paarden past het niet?

ophelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:21

Revanches schreef:
TAO-->EA-GZ-Diensten

Sorry, ik wist niet echt waar ik dit moest plaatsen, ik ben nieuw hier.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:22

Is hij goed; zal verschillen per mens/paard

verder te hard in de mond, ik denk dat dat bij de Adb manier wel het laatste is wat je tegenkomt

heb ook ervaring met lessen op adb manier

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:22

ophelie schreef:
Va_toutje schreef:

dat verschilt per paard! je kan geen ras noemen waar het niet bij helpt ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:19

antoine helpt je met je paard recht te richten en dat kan hij goed. waar ik moeite mee heb met deze man is zijn persoonlijkheid..hij verafgood zichzelf en laat luid en duidelijk horen hoe goed hij zichzelf vind,daarnaast issie zo commercieel als wat. brrr ik vind het een nare man. ook beweerd hij dat hoefkatrol niet bestaat? vaag dus. maar eerlijk is eerlijk ik heb wel paarden tijdens zijn les duidelijk beter zien gaan lopen.
Ook doet hij of hij het allemaal zelf bedacht heeft maar volges mij is het vrij overgenomen uit de oudeklassiekers, neem steinbrecht...rijdt je paard voorwaarts en richt het recht.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:22

@knollentuin; daar heb je een punt.

Ook snap ik niet dat hij op (ernstig) kreupele paarden stapt. Verder heb ik sinds een maand terug erg goeie ervaringen met stal Faber.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:36

Ik vind zijn methode super en wil niet anders meer. Het werkt gewoon voor ieder paard. Ik kan het je van harte aanraden! Ga een x bij hem op stage of ga eens kijken bij 1 van de lesdagen hier in Nederland. Op de site www.paardenrecht.org kun je zien waar de lesdagen in Nederland gehouden worden. Op de site van paardenrecht.org staan tevens de instructeurs die in NL en Belgie ook volgens zijn methode lesgeven, misschien zit er ook wel 1 bij jou in de buurt.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:58

Ook hier een fan, het heeft mijn paard gered!
Zelf les ik liever bij zijn "afgestudeerde" leerlingen/opvolgers dan bij Antoine. Maar ik heb kreupele paarden met een kwartier weer goed zien lopen! Het systeem werkt en mijn ervaring is dat het een vriendelijke manier is. Wij hebben weer plezier in het rijden gekregen !

wolfg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:13

het heeft mij en mijn paard super veel geholpen! hij loopt nu lekker op zijn eigen benen en loopt veel minder op de voorhand!
echt een aanrader voor iedereen!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:26

Citaat:

De mijne :D Antoine beweerde een jaar of zes geleden dat mijn paard als het recht kwam, vanzelf zou afremmen, omdat het niet meer uit balans was en dus niet meer zou vluchten. Hij kende mijn paard niet (mijn paard vluchtte niet, zat 'n heel ander proces achter) en weigerde ook naar mij te luisteren, want tsja, het wordt hierboven al gezegd, hij vindt dat hij altijd gelijk heeft. Het woord "luisteren" kent hij niet. Maar goed, mijn paard dacht, hee, nog meer balans, wat leuk, dankjewel baas, nu kan ik NOG harder :P Ze vond dat hele rechtrichten fantastisch, ze liep als een stroomtrein op topsnelheid, en blééf dat doen! Natuurlijk lag dat aan mij en mijn paard. Prima, dahaaaag. Uiteindelijk heb ik met haar toch nog heel vlot de ultieme verzameling bereikt (ze piaffeert als 'n tierelier) via even zo logische, simpele kwartjes die Horst Becker en Nelly Abbenes op een heel andere manier bij haar en mij hebben laten vallen.

Neemt niet weg dat ik Antoine een fantastisch vakman vindt, waar ik veel van heb geleerd. Voor één van mijn andere paarden is zijn benadering bijvoorbeeld weer WEL uitstekend geschikt en ik ga nog regelmatig 'ns bij z'n clinics dingen "afkijken", vind ik heel inspirerend. Ik neem hem zijn ego niet kwalijk, ik neem hem als mens gewoon maar niet te serieus, ik vind die poeha wel lachwekkend, hij doet maar. Brenderup zei ooit, wat je van iemand persoonlijk vindt is niet belangrijk. Hou gewoon je mond dicht en je oren en je ogen open en jat wat je jatten kunt. Dat vond ik wijze raad, neem ik nog steeds ter harte, en dan kun je van Antoine echt héél erg veel leren!!!! Een aantal van z'n leerlingen vind ik overigens veel aangenamere persoonlijkheden, hoewel er ook wel 'n paar bij zitten die het systeem tot het walhalla hebben verheven, dan haak ik al af, ik kan niks met blinde volgelingen.

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:14

Ik heb zo'n soortgelijke ervaring, ik heb een paard wat erg graag opkrult en hard gaat lopen. Hij is van nature nogal hectisch in zijn kop.
Door hem met zijn kop in de lucht te rijden en alleen maar hard door de bak te scheuren (om het maar even botweg te zeggen) werd mijn paard alleen nog maar hectischer en ongelofelijk gespannen, terwijl dit juist iets was waar in vanaf wilde.
Met dit paard dus geen AdB meer.
Maar daar moet ik ook zeggen dat mijn vorige paard er super op liep, die had een wat gelijkmatiger karakter en was ook veel horizontaler gebouwd.
Ik heb er erg veel van geleerd, en pik nog steeds de dingen eruit mbt het rechtrichten.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:18

Dankzij zijn methode is mijn ex verzorgpaard met hoefkatrol niet al jaren geleden ingeslapen maar loopt ze nu, op haar 24e, nog goed rond :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:30

Bij mij op stal lopen ook een paar van die succes verhalen.
Of antoine nou naast zijn schoenen loopt of niet dat vele zo'n succes boeken en slachtpaarden redden verteld maar weer duidelijk hoe slecht het is gesteld met lesgevend nederland.

Verder sluit ik me bij Licorne aan.

ophelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:24

Ik heb gezien dat je een training kunt volgen van 2 weken bij hem.
Misschien is dit wel eens interessant.

Geeft iemand hier prijs van?

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:01