Ervaring met Pallavi?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Ervaring met Pallavi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 10:42

weet niet of het hier goed staat...

Ik heb nu een jaar mijn paard (een bijna 7 jarige Fries) en heb door omstandigheden niet veel kunnen rijden. Ik denk dat ik bij elkaar zo'n 15 uur op zijn rug hebt doorgebracht en dat is nog naar boven afgerond. Reden? Na 5 dagen viel ik eraf (vergeten aan te singelen) en had ik mijn schouder uit de kom. Na 3 maanden mocht ik het weer rustig oppakken en moest ik het vertrouwen en de zin er weer in terug krijgen. Toen dat een beetje kwam, werd het winter en viel er niet te rijden (geen binnenbak). Toen dat over was en ik weer begon bleek mijnzadel veel te krap. Heb ongeveer 3 maanden gezocht naar ander zadel en mijn paard met grondwerk opgebouwd. En nu eindelijk is mijn zadel er en ga ik weer beginnen.

En nu... zoek ik instructie. Ik heb geen wedstrijd ambitie, maar wil gewoon lekker met mijn paard aand e slag op een manier dat goed is voor hem en voor mij plezierig is. Dus geen dwang en moeten en noem maar op. Dit paardje tussen zijn derde en zesde levensjaar al zoveel gemoeten (incl op wedstrijd). Er zit een basis in, maar die snapt hij zelf nog niet eens helemaal. Hij doet zijn best en soms te en ik wil dat ie gewoon plezier heeft in het rijden en werken.

Aangezien ik vlakbij Utrecht woon ben ik in die buurt aan het zoeken en stuitte op Pallavi.nl Het klinkt erg goed en ga zeker contact met haar opnemen, maar ik zou graag hier willen weten wie er ervaring met Pallavi heeft en hoe dat was/ is. Mag per PB.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 11:34

Oja, (te laat om een edit te doen)

Andere tips van instructie die bij mij zouden kunnen passen zijn ook welkom natuurlijk.

idefix4

Re: Ervaring met Pallavi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:55

Je kan ook kijken naar Centered Riding? Daar zijn er een aantal van! Soeske bijvoorbeeld kan dat heel fijn uitleggen. Pallavi ken ik niet. Rondom Utrecht lijkt mij dat er instructie zat zit?

Tanja

Re: Ervaring met Pallavi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:03

Ervaringen met instructie gevraagd.
TAO-->EA-GZ Diensten