Leuke rijvereniging omgeving Breda?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

christel82

Leuke rijvereniging omgeving Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:05

Hoi,

Welke rijverenigingen zijn er in omgeving Breda/ Chaam? En welke vinden jullie leuk? Persoonlijk ben ik op zoek naar een
vereniging die redelijk veel wedstrijden organiseert. Maar ik ben wel benieuwd naar wat er is.

Waar kan er allemaal gestart worden in de omgeving van Breda/ Chaam?
En waar zijn er leuke concoursen te rijden?

groetjes Christel

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:10

Hoi!

In Breda e.o. zijn inderdaad wat verenigingen actief. Degene die ik persoonlijk ken zijn Rijvereniging Julianaruiters en Rijvereniging De Wolfslaar. Deze komen beiden uit Bavel. Naast Breda.

Op de site van manege De Roosberg, waar deze clubs hun thuisbasis hebben staan ook wedstrijddata. Die vinden ook vaak bij ons plaats.

"RV Wolfslaar organiseert jaarlijks 4 indoor en 2 outdoor dressuur wedstrijden op manege de Roosberg. Voor de leden wordt elk jaar een clinic georganiseerd. "

Andere wedstrijdplaatsen in de omgeving zijn o.a.: Kaatsheuvel, Tilburg, Hulten (elke week), Riel, Oosteind, Etten-Leur.

Wolfslaar is wel de leukste vereniging die ik van dichtbij meemaak in de omgeving!
Laatst bijgewerkt door Zwerfkei op 31-05-10 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:11

ik lees even mee :-)
zoek zelf ook nog steeds een rijvereniging.

MarChak

Re: Leuke rijvereniging omgeving Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:23

In Hulten kun je behalve in het weekend, ook doordeweeks starten (even googlen op rijvereniging Hulten).

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:28

ja dat is natuurlijk p&psv princehage in breda zeer gezellig organiseren regelmatig wedstrijden op 13 juni is er een onderlingen wedstrijd met dressuur springen pas de deux en ponyspel dus misschien leuk om een kijkje te komen nemen ??

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:29

Ok dank je wel! Ben nu aan neuzen tussen alle verenigingen. Ben je zelf ook lid van een vereniging?

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:30

ohh haha er zijn inmiddels een paar antwoorden bij gekomen, dus ik moet eigenlijk vragen of JULLIE zelf ook lid zijn van een vereniging

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:19

christel82 schreef:
Ok dank je wel! Ben nu aan neuzen tussen alle verenigingen. Ben je zelf ook lid van een vereniging?

Ik niet meer, maar ik werk op de Roosberg. Dus mag een hoop sportiviteiten en activiteiten meemaken..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:39

Ik ben lid van PSV de Barrage. Van september tot april organiseren we maandelijks een dressuurwedstrijd. We hebben geen rijlessen, je bent dus alleen maar startkaartlid.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:28

WD-V -> EA GZ Diensten

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:50

Hoi, ik rijd bij LR Wilhelmina Gilze (wij hebben ook nog wekelijks trainingsavonden), en start veel wedstrijden bij HC Hulten (meerdere verenigingen organiseren daar wedstrijden), absoluut ideaal concoursterrein vind ik persoonlijk.
Zelf organiseert onze vereniging zelden concoursen, maar je kunt hier in de omgeving best veel starten. Hilvarenbeek, Etten-Leur, allemaal niet zo heel ver weg.
In Riel zit Sint Anthonius, die organiseren vooral in de winter behoorlijk wat wedstrijden binnen bij Manege 't Zandeind. Veel kringselectiewedstrijden worden verreden bij Manege Thielen in Hulten (of nee, officieel Tilburg geloof ik).

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:11

@licorne: dank je wel! Interessante en bruikbare informatie.
Dus als ik het goed lees:
wil ik veel wedstrijd rijden bij mijn vereniging dan St Antonius
en LR wilhelmina Gilze kan je veel trainen...

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:45

Tsja, ik vind het niet belangrijk door wie 'n wedstrijd georganiseerd word, als ik maar mag starten als ik inschrijf maakt het mij niet uit van welke club de wedstrijd is :P Je komt bij de lokale wedstrijden toch altijd steeds hetzelfde clubje deelnemers tegen en na een tijdje ken je elkaar. Ik vind het hier in de omgeving best sportief en gezellig starten.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 20:35

Dat is ook best belangrijk. Het is alleen als je veel start bij je vereniging heb je meestal wat korting op het startgeld. Dus dat zou gunstig zijn.
Maar gezelligheid vind ik eerlijk gezegd nog belangrijker!

Wat voor trainingsavonden zijn er allemaal bij jouw vereniging?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:02

't Is bij ons heel basic hoor, één keer per week op woensdagavond dressuurgroepsles. Wel van 'n goede en fanatieke instructeur (Wim Oomen) en het hele jaar door, want 's winters binnen. Er zijn twee groepen die elk drie kwartier rijden. Ik heb zelf privé instructie van iemand anders, maar mag graag naar de rijverenigingstraining gaan voor de puntjes op de i (Wim ziet toch weer andere dingen dan mijn instructrice) en ik ben toch kritisch van wie ik les wil. En het is gezellig onderling, veel leden helpen elkaar ook op concoursen, dan spreken ze af om elkaar voor te lezen etc. of voor vervoer. Als je een beetje integreert en contact maakt, hoor je er binnen de kortste keren bij is mijn ervaring.
We hebben eens per jaar een leuke onderlinge wedstrijd, we helpen eind augustus mee met de Gilse Aangespannen Dagen, er zijn regelmatig dingen als een fietstocht, een ochtendbuitenrit of een barbeque (waar ik allemaal niet aan meedoe want ik ben 'n kluizenaar *grijns*). Er gaan stemmen op voor springlessen maar die zijn nog niet van de grond gekomen helaas ;(
Nou ja, tot zover :P

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 20:28

Dat klinkt wel gezellig ja! Ik ben zelf ook wel kritisch met dressuurinstructie, dus dat wordt wel even zoeken. Maar het is altijd leuk als je in groep terecht komt, waarbij iedereen elkaar wilt helpen.
Ik houd deze vereniging zeker in gedachten, heb je er een website van?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:54

Géén idee :D Misschien ff googlen op "Rijvereniging Wilhelmina" ofzo :+

Kom anders gewoon een keer aanwaaien op woensdagavond, terrein ligt aan de Ridderstraat in Gilze, er wordt gereden van half zeven tot half negen. Kun je vrijblijvend kijken of het je wat lijkt.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 12:57

als ik eenmaal verhuisd ben dan zal ik dat zeker een keertje doen!