aankoop zadel/passervice Noord Nederland, tips gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peer2005

aankoop zadel/passervice Noord Nederland, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:06

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel, maar wil graag begeleiding hebben bij de aankoop. Natuurlijk of het past op mijn paard(en), maar ook of het mijzelf en mijn zit ten goede komt. Ik heb IJslanders, maar denk nu in de richting van een dressuurzadel. Heeft iemand tips voor goede verkoopadressen in het noorden van het land (omg Groningen) waar ze ook aan passervice doen? Denk bij merkzadels in de richting van Euroriding (bv Diamant), zo'n type. BVD!

HelgaV

Re: aankoop zadel/passervice Noord Nederland, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:10

Harry v/d Bosch uit Nijeholtpade.
Ben er afgelopen zaterdag nog met mijn paard geweest en ben weer zeer tevreden! Hij heeft zelf een winkel waarin hij nieuwe en tweede hands zadels verkoopt. Hij meet je hele paard op en kijkt daarnaast of het zadel ook bij jou als ruiter past.
Ik kom er al jaren en ben een tevreden klant. Hij neemt de tijd voor je en levert goed werk af!

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:28

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:26

Alvast bedankt voor de reacties! Harry vd Bosch heeft geen website, of vergis ik me? Meer tips zijn nog altijd zéér welkom :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:07

Willems uit Leutingewolde. Ik heb daar mijn zadel laten opvullen en heb toen meteen diverse nieuwe zadels geprobeerd. Nu ben ik aan het sparen, want ik heb m'n oog laten vallen op een Massimo.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:38

peer2005 schreef:
Alvast bedankt voor de reacties! Harry vd Bosch heeft geen website, of vergis ik me? Meer tips zijn nog altijd zéér welkom :)

Nee, harry heeft geen website. Het is al een wat oudere man. Mede daardoor is hij erg goed!! Een paar maanden geleden heeft hij als eerste in Nederland het keurmerk voor zadelmakers in ontvangst mogen nemen.
Maar om met hem in contact te komen kun je hem het beste even bellen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:19

peer2005 schreef:

Heeft inderdaad geen website :) Ik ben ook groot fan van hem, en van Ingrid, die daar ook werkt. Ik laat niemand anders meer aan mijn zadel zitten :=

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:46

http://www.trekkingsaddles.com/default.aspx

Ik ben fan van trekking saddles, ze heeft mij echt goed geinformeerd over mijn zadel, de bouw en rug van mijn paard, en wat goed is voor mij. Mijn volgende zadel koop ik zeker bij haar :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:35

HAR-->EA-GZ Diensten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:30

Ga dit ook even volgen, want ben ook bezig met een nieuw zadel. Ik kan in elk geval vast mijn ervaring delen. Ik kreeg voor mijn paard het advies Albion of Euroriding. Euroriding is volgens mij niet in het noorden te koop. De dichtsbijzijnde zit onder Zwolle.
1) Je gaat ongetwijfeld advies krijgen Kootstra in Groningen. Ik ben daar jaren tevreden klant geweest, maar sinds een maand niet meer. Hij heeft met de Pasen nog mijn zadel gedaan, maar hij kijkt alleen maar naar de voorkant. Blijkt het aan de achterzijde veel te smal te zijn. Bovendien maakt hij het op de ouderwetse manier. Met achter een hele harde hoge keil en en niet dragend over de hele lengte van de boom. Je moet daar in elk geval niet zijn met een breed paard/pony. Bovendien rijden veel dames zich door op de Stubben, bij de voorboom, iets waar je met hem ook niet uit komt.
2) Ze is hierboven al genoemd, Callista Schrage van trekking saddles. Ik vond haar erg kundig en ze neemt veel tijd om een zadel te passen. Ze past eerst de bomen en pas daarna ga je proefrijden. Je weet dus dat je een zadel krijgt met een boom die bij jouw paard past. Ze kijkt ook goed naar hoe je zit enz. Een aanrader. Helaas accepteerde mijn paard geen van de zadels die ze bij zich had.
3) Willems in Leutingewolde. Aardige man, maar het viel me erg tegen dat hij niet de maat nam van mijn paard. Hij legt gewoon het zadel erop en kijkt of het op het oog past. Je kan dus niet zien of de boom die in dat zadel zit wel echt bij de rug van je paard past. Ook hier was mijn paard spelbreker.
4) Niet uit de buurt, maar ze gaat vast vaker komen nu ze hier meer klandizie krijgt. Ik heb donderdag een afspraak met Helen .... van Happy Horse Advies. Even op internet kijken. Van alle hier genoemde is ze de enige gediplomeerde MSFC-er.
5) ABSOLUUT NIET DOEN: Hans Zuidweg van BestFit (liever BadFit) uit Hilversum. Tenzij je een goede rechtsbijstandverzekering hebt. :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:43

HelgaV schreef:
Een paar maanden geleden heeft hij als eerste in Nederland het keurmerk voor zadelmakers in ontvangst mogen nemen.

Zonder afbreuk te doen aan de kunde van Harry v.d. Bosch, ik ken hem niet dus kan ook niet oordelen, wel even een kritische noot over dit "keurmerk". Laat je daardoor geen zand in de ogen strooien. Ik onderschrijf hun doel, maar huidig is de Ned. Ver. van Zadelmakers niets meer en niets minder dan een beroepsvereniging voor mensen die bij de KvK staan ingeschreven als "zadelmaker". Het zegt niets over kwaliteit of opleiding van de zadelmaker. Het "keurmerk" betekent dat de zadelmaker is aangesloten bij de vereniging, en is er dus eentje uit de categorie "slager die zijn eigen vlees keurt". Dhr. v.d. Bosch is mede oprichter en huidig voorzitter van deze vereniging.