Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Djini schreef:Ze hebben een keer een nieuwe boom gezet, in een winteczadel van een vriendin van mij. (Zij dacht toen dat het zadel een verwisselbare boom had)
Ik kwam er een paar weken geleden achter dat haar zadel helemaal geen verwisselbare boom heeft... Dus dat was best wel bijzonder; ik vraag me toch af hoe ze de boom dan verwisseld hebben..
Ik vind de zaak prima om snel wat verzorgingsproducten etc. te halen, en ze hebben soms leuke aanbiedingen. Maar sinds dat geintje heb ik toch wel mijn vraagtekens bij de zadelmaker. Ik heb geen engels zadel, maar als ik die wel zou hebben dan zou ik er niet meer heen gaan in ieder geval.
Ook ken ik wel wat paarden die toch drukplekken hebben gekregen van een zadel, terwijl het zadel daar net aangepast was. Maar dat hoeft niet per se aan de zadelmaker te liggen.

Alane schreef:Daar kan dus wel een nieuwe boom in worden gezet....
Wintecs kunnen een verwisselbaar kopijzer hebben, dat is iets anders dan een verwisselbare boom
Daarnaast moet een zael regelmatig worden gecontrolleerd of het nog wel goed ligt/past... een paard kan behoorlijk veranderen door meer/minder bespiering dikker/dunner worden..... en drukplkken kunnen ook ontstaan door niet goed liggende of vieze dekjes....