zadelmaker van den besten ruitersporthuis in hierden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karelien

zadelmaker van den besten ruitersporthuis in hierden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 16:00

aangezien ik op zoek ben naar een ander/nieuw zadel kwam ik bij ruitersporthuis den besten uit,
maar is hier iemand die ervaring heeft met hun zadelmaker?

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:11

Ze hebben een keer een nieuwe boom gezet, in een winteczadel van een vriendin van mij. (Zij dacht toen dat het zadel een verwisselbare boom had)
Ik kwam er een paar weken geleden achter dat haar zadel helemaal geen verwisselbare boom heeft... Dus dat was best wel bijzonder; ik vraag me toch af hoe ze de boom dan verwisseld hebben.. ;)
Ik vind de zaak prima om snel wat verzorgingsproducten etc. te halen, en ze hebben soms leuke aanbiedingen. Maar sinds dat geintje heb ik toch wel mijn vraagtekens bij de zadelmaker. Ik heb geen engels zadel, maar als ik die wel zou hebben dan zou ik er niet meer heen gaan in ieder geval.

Ook ken ik wel wat paarden die toch drukplekken hebben gekregen van een zadel, terwijl het zadel daar net aangepast was. Maar dat hoeft niet per se aan de zadelmaker te liggen. :)

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:16

Mijn dressuurzadel komt van den besten. Mijn ervaringen zijn erg goed. Hij heeft ook goede tweedehands zadels. Mijn zadel is ook tweede hands. Ik ben heel erg tevreden met mijn dressuurzadel :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:50

Djini schreef:
Ze hebben een keer een nieuwe boom gezet, in een winteczadel van een vriendin van mij. (Zij dacht toen dat het zadel een verwisselbare boom had)
Ik kwam er een paar weken geleden achter dat haar zadel helemaal geen verwisselbare boom heeft... Dus dat was best wel bijzonder; ik vraag me toch af hoe ze de boom dan verwisseld hebben.. ;)
Ik vind de zaak prima om snel wat verzorgingsproducten etc. te halen, en ze hebben soms leuke aanbiedingen. Maar sinds dat geintje heb ik toch wel mijn vraagtekens bij de zadelmaker. Ik heb geen engels zadel, maar als ik die wel zou hebben dan zou ik er niet meer heen gaan in ieder geval.

Ook ken ik wel wat paarden die toch drukplekken hebben gekregen van een zadel, terwijl het zadel daar net aangepast was. Maar dat hoeft niet per se aan de zadelmaker te liggen. :)

Daar kan dus wel een nieuwe boom in worden gezet....
Wintecs kunnen een verwisselbaar kopijzer hebben, dat is iets anders dan een verwisselbare boom :D

Daarnaast moet een zael regelmatig worden gecontrolleerd of het nog wel goed ligt/past... een paard kan behoorlijk veranderen door meer/minder bespiering dikker/dunner worden..... en drukplkken kunnen ook ontstaan door niet goed liggende of vieze dekjes....

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:37

Alane schreef:
Daar kan dus wel een nieuwe boom in worden gezet....
Wintecs kunnen een verwisselbaar kopijzer hebben, dat is iets anders dan een verwisselbare boom :D

Daarnaast moet een zael regelmatig worden gecontrolleerd of het nog wel goed ligt/past... een paard kan behoorlijk veranderen door meer/minder bespiering dikker/dunner worden..... en drukplkken kunnen ook ontstaan door niet goed liggende of vieze dekjes....

Ik bedoel inderdaad het kopijzer. Het kopijzer zou vervangen zijn door een andere maat, terwijl dat bij dat model niet mogelijk is.
En het zadel wat daar aangepast is, daarvan zijn de kussens etc. bijgevuld en is het zadel gecontroleerd. Het zou toen allemaal in orde zijn, maar het paard heeft er flinke witte plekken aan over gehouden rond de schoft.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:46

Ik heb vorig jaar augustus een zadel bij Den Besten gekocht. De zadelmaker kwam met meerdere zadels. De kentaur was voor mij perfect. Ik ben zeer tevreden! Sinds 3 weken heb ik een nieuw paard en vorige week is Den Besten weer geweest om mijn zadel aan te passen. Aankomende week kan ik hem weer ophalen. Ik ben erg tevreden!

melle_odet

Re: zadelmaker van den besten ruitersporthuis in hierden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:13

misschien een betje laat antwoord, maar hier komt hij morgen voor mijn paardje het zadel nakijken.

Royal45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:58

Hij heeft is ook bij mijn paard langs geweest.

Hij nam rustig de tijd, keek er goed naar en wilde er zeker van zijn dat het zadel goed past.

Na de 5de keer passen hadden we een goed zadel. Alleen deze moest nog besteld worden en dat duurt 10 weken. Dus komt hij vanavond weer langs met een aantal leenzadels en gaan we daar een goed passend zadel van gebruiken. Dit allemaal is serves, je hoeft er niks extra voor te betalen (als je een nieuw zadel koopt).

Goede serves en garantie!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:13

hij is dus vandaag geweest.
aardige man.
helaas kon mijn zadel niet pas gemaakt worden op mijn nieuwe paardje.
het kanaal was niet breed genoeg, dus ik moet een ander zadel.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:12

eergister is hij bij mij geweest en heb een zadel uitgekozen(na er heel veel gepast te hebben) ben er zeer tevreden mee hoe we zijn geholpen. het zadel moest nog iets worden aangepast en dinsdag komt hij hem dan nog een keer passen. ben uitgekomen op de euroriding titan 2 iemand hier ervaring met dat zadel?

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:37

daar zat ik ook aan te denken om dat zadel te nemen haha!
ben benieuwd wat je er van vind

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 15:31

ik vond het zadel tijdens het passen echt super lekker zitten maar heb er dus nog maar even mee gereden zal je meer laten weten als ik er een paar x mee gereden heb, mell odet

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:21

Ervaringen met een zadelmaker gevraagd dus niet toegestaan op een informatief forum.

HAR-->EA-GZ Diensten.