Ik wil mijn zadel binnekort na laten kijken, en op laten vullen. Omdat ik een slechte ervaring heb met verschillende zadelmakers vind ik het heel moeilijk om een keuze te maken wie ik nu laat komen. Met mijn pony's heb ik nooit problemen gehad met zadel's. Met mijn huidige paard helaas wel. Die reageert er veel gevoeliger op, en gaat gelijk kort lopen of in de staak.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met deze 2 zadelmakers. Ik ben er zelf een keer bij geweest toen een kennis happy horse advies langs liet komen. Hier had ik geen verkeerd gevoel bij, en heb kunnen zien hoe anders het paard liep met een zadel met flair erin. Het paard werd helemaal op gemeten, en alles werd duidelijk uitgelegd. Het enige nadeel is dat ze de hele vulling eruit haalt (en het dus een stuk duurder is). Hier in de omgeving krijg ik verschillende reacties. De meeste mensen vinden het onzin om gelijk de hele vulling eruit te halen omdat ik een KN zadel heb van 3 jaar oud. Zelf begrijp ik het wel waarom ze dit doet, omdat je nooit weet wat een andere zadelmaker erin gestopt heeft.
Met Willem van Wijk heb ik geen ervaring. Hij komt bij ons op stal, en is een stuk goedkoper.
Ik vind het heel moeilijk om mijn zadel op te laten vullen door een andere zadelmaker, omdat ik de keren hier voor altijd problemen heb gehad met zadel's. Ik wil nu gewoon het beste voor m'n paard, en dat het probleem een keer opgelost word. Zoals het nu gaat kom ik geen stap verder, en kan ik continu terug gaan naar de basis.
Ik heb ervaring met Helen van Happyhorse advies. Super mens en heel kundig. Echt een aanrader
NicoleWHS
Geplaatst: 30-04-10 23:22
Suzan_bobar schreef:
Ik heb ervaring met Helen van Happyhorse advies. Super mens en heel kundig. Echt een aanrader
Helemaal mee eens
stoplicht
Geplaatst: 01-05-10 11:04
Willem van Wijk kan ik je echt aanraden! Hij heeft mijn zadel ook gedaan en het ligt nog steeds als een huis. Hij is heel handig en ziet meteen alles, kortom, mijn ervaring is echt heel positief!
Romeo2007
Geplaatst: 01-05-10 11:48
nicole3939 schreef:
Suzan_bobar schreef:
Ik heb ervaring met Willem van Wijk. Hele leuke man, legt precies uit wat hij gaat doen en doet het goed. Hij heeft bij Hulsebosch gewerkt en heeft ontzettend veel kijk op paarden. Aanrader
Syrianda
Geplaatst: 01-05-10 16:52
Suzan_bobar schreef:
Hier ook een enthousiaste klant van Helen. Een fijne vrouw met veel inhoud en kennis. Ze is ook niet te beroerd om tijd te nemen en je eea uit te leggen.
Ik ben benieuwd. Ik heb een afspraak gemaakt voor begin juni met Helen. Ik twijfel nog of ik flair wil laten inbouwen in mijn KN of dat hij gewoon opgevuld word. (als het zadel verder in orde is, en ook echt past op mijn paard...).