Omg Hellevoetsluis, kosten paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eline3321

Omg Hellevoetsluis, kosten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 07:56

Hee, ik ben een beetje aan het kijken wat een paard nou eigenlijk kost (miss als ik alles hellemaal uitgespit heb kan ik mijn ouders wel overhalen :P ). Dus ik woon in hellevoets en wil dan ook wel graag het evt. paard in de buurt hebben staan. Dus, de prijs van een staling, maar dan komen er ook nog Da kosten bij en de hoefsmid, enten enz. Op hoeveel per maand terugkomende kosten zit je dan??

Dankje:)
Eline

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:23

Voor de stalling zou je eventueel op MP kunnen kijken wat er gevraagd wordt en wat je er voor terug krijgt.
Bedoel wil je hem24/7 op de wei met voor de rest geen luxe ben je natuurlijk heel veel goedkoper uit dan als je op een super de luxe manege/pensionstal wil gaan staan.

Beetje ruim geschat kun je reken op zo'n 150(moet je wel geluk hebben) tot 450 euro. Zonder onvoorziene kosten. Maar kan altijd nog duurder natuurlijk.

eline3321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 08:25

Monica_1987 schreef:
Voor de stalling zou je eventueel op MP kunnen kijken wat er gevraagd wordt en wat je er voor terug krijgt.
Bedoel wil je hem24/7 op de wei met voor de rest geen luxe ben je natuurlijk heel veel goedkoper uit dan als je op een super de luxe manege/pensionstal wil gaan staan.

Beetje ruim geschat kun je reken op zo'n 150(moet je wel geluk hebben) tot 450 euro. Zonder onvoorziene kosten. Maar kan altijd nog duurder natuurlijk.

Oke:) Nou, een superdeluxe hoeft van mij niet, maar buitenbak minimaal wel vereist:P

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:26

Dit is meer iets qua vraagstelling naar stalling en dergelijke voor EA-GZ-Diensten.
Maar qua onderhoudskosten, gebruik de zoekfunctie eens van bokt, je vindt hier talloze topics over. ;)

VSW-->EA.

Fairytail

Re: Omg Hellevoetsluis, kosten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:43

Er zijn inderdaad veel topics te vinden.
Ga in je hoofd na wat je nodig hebt als je een dag bij je paard door brengt en schijf al dit materiaal op. Pak bijv. de divoza gids erbij. Tip ga niet bij alles van het goedkoopste uit want dat is alleen maar teleurstellend. Daarnaast: Stalling, smit, tandarts, stamboek inschrijven, overschrijven paard, verzekering, lessen, wormenkuur, klinische keuring.
Als je besluit je paard niet te verzekeren tegen Dierenarts kosten is het ook aan te raden een spaarpotje achter de hand te houden.

Succes met het uiteenzetten van de kosten :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:03

de goedkoopste stallen in deze buurt liggen rond 190 euro met zelf mesten en zelf op de wei zetten

dat is de stalling vlakbij het Kanaal aan de Watermanseweg
de wei is 10 min lopen van de stal aan het Kanaal
daar hebben ze een rijbak en een longeer/losgooibak

aan het eind van die weg zit ook een stal ,iets duurder en daar word je paard buiten gezet
je kan daar kiezen of zelf mesten of door hun laten mesten , scheelt dacht ik 30 euro p/m
wei zit aan de stal.

je moet gewoon als je prijzen wilt weten langs de stallen gaan en het vragen, kan je gelijk kijken hoe het daar is

succes!