plekje voor veulen 7 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patriciakk

plekje voor veulen 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:02

hoi allemaal,
ik heb pas een shetje gekocht ze is erg leuk en lief en 17 jaar,er zat ook een veulen bij van nu 7 maanden,ook een heel lief ding.
mijn dochter gaat op de shet rijden,gaat ook heel leuk,ze is erg braaf met rijden,
Alleen het veulen kan niet zonder de moeder,en mijn dochter wil bixiproefjes gaan doen en ook gaan lessen op de manege,maar het veulen loopt nog los mee,we zijn nu bezig met haar af en toe apart te zetten,
Het liefst zoek ik een plekje waar het veulen voor 2 maanden heen kan,een plekje waar ze lekker tussen wat andere ponys kan staan en waar het veilig is en toezicht,
wie weet er een stal of opfok of iets dergelijks waar ik haar voor 2 maanden kan brengen,zodat als ze terug komt,de band weg is,en ik ze gelijk op 2 weilandjes kan zetten en mijn dochter lekker kan gaan rijden.

het liefst iets in de omgeving van Rotterdam,of binnen een straal van 45 kilometer.

ben benieuwd naar reacties??????

gr patricia

patriciakk

Re: plekje voor veulen 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:02

even vergeten te vermelden het veulentje is een merrie

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:01

Ik verplaats even:

SMP -> EA-GZ Diensten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:45

Mijn ervaring is dat ook al splits je moeder en kind 2 maanden het veulen toch weer zal gaan drinken bij de moeder als zij weer terug komt.
Beter is het moeder en kind te wennen even van elkaar gescheiden te zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:39

mee eens, na twee maanden is die band echt nog niet weg hoor. En de oplossing van de twee op aparte weilandjes zetten zodat je dochter kan rijden gaat ook niet werken als ze elkaar gewoon over het draad heen kunnen besnuffelen. Staat die kleine dan alleen in een weitje of staan er nog andere bij? Paarden zijn kuddedieren met best een sterk groepsinstinct. Ze zullen dan best nog naar elkaar blijven roepen.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:28

Bij ons is ze in ieder geval niet in de buurt van der moeder ;)

Mocht je intresse hebben, wij hebben een kleine groep met jonge shetlandermerries t/m 2 jaar.

patriciakk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 19:58

we hebben gisteren voor het eerst het veulen in de stal gezet, en zijn met de mama gaan rijden,dat ging erg goed,af en toe hinneken,maar verder niet heel druk ofzo.

even een vraagje aan fjorden 007......
ik heb misschien wel interesse maar vraag mij af hoe lang ik het veulen apart zou moeten zetten,staat daar een bepaalde tijd voor???de andere shetlander staat nu ook samen met onze pony,tenminste overdag,maar na oktober moet als het kan het veulen weer terug,is die band dan weg of niet??ik wil de shet niet alleen zetten in de winter,dat is ook de reden dat ik het veulen erbij gekocht heb,
wat zijn de kosten als ik het veulen zou brengen??
bedankt alvast voor je aanbod
gr patricia