Stalling omg. helmond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VivaLasDivas

Stalling omg. helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 20:52

Hallo allemaal.

Zou er iemand mij kunnen helpen aan een stal omgeving helmond, stiphout, aarle-rixtel?!
Ik heb een 2.5 jarige kwpn merrie gekocht en wil haar graag zo veel mogelijk op de wei hebben, wel dat ze savonds binnen kan.
Wie heeft er ideeen? Tips?

Dank jullie

delerium

Re: Stalling omg. helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:02

Omdat je hier zoekt naar een dienst verplaats ik dit topic van VSW nar EA-DI

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:34

VivaLasDivas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 16:12

Belady schreef:
Misschien bij ons op stal ? De stalhouder heeft een advertentie op Marktplaats gezet. http://dieren.marktplaats.nl/stalling-e ... nd=21&fs=1 :j
Eigenlijk hele dag buiten in je eigen wei, en s' avonds op stal. Ik ben er erg tevreden over.

Bedankt voor je reactie!! Maar dit is in vlierden, vind ik eerlijk gezegt iets te ver weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:18

Stoeterij de Bleek in de Mortel? Voor de omgeving Helmond relatief veel buiten. Standaard overdag buiten van maandag t/m vrijdag. Op verzoek ook in het weekend en bij 'slecht' (lees; regen/sneeuw/vorst) weer.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:34

Die van mij is bij de Bleek toch van 1 jan t/m 1 april niet buiten gekomen :n Maar voor de rest is het een prima stal met erg fijne binnenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:39

Jose22 schreef:
Die van mij is bij de Bleek toch van 1 jan t/m 1 april niet buiten gekomen :n Maar voor de rest is het een prima stal met erg fijne binnenbak.

Die van mij wel ;) . Gewoon ijzers eraf en zeggen dat het geen watjes zijn :D .

VivaLasDivas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 16:48

Juliette86 schreef:
Jose22 schreef:

Dank je, maar ik heb daar 2 weken terug heen gebeld.
Ik vind €230,- voor een 2.5 jarig paard aan de dure kant!! Ik wil haar nog zeker tot haar 3.5 veel op de weide hebben. En nog niet inrijden!! Dus ik heb geen binnenbak nodig voor de rest;) Gewoon lekker veel buiten.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:49

Juliette86 schreef:
Jose22 schreef:

Mijne heeft nog nooit ijzers onder gehad ;) En geloof me; we zijn er vrijwel dagelijks geweest in die periode en elke dag had ie een ander smoesje (de grond is bevroren, de wei is te nat). Dit is ook de reden dat we uiteindelijk weg zijn gegaan, wat eigenlijk heel jammer was want het was verder een prima stal. Mijn paard kwijnde echter volledig weg en daar ga ik geen 230 euro voor betalen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:03

VivaLasDivas schreef:
Dank je, maar ik heb daar 2 weken terug heen gebeld.
Ik vind €230,- voor een 2.5 jarig paard aan de dure kant!! Ik wil haar nog zeker tot haar 3.5 veel op de weide hebben. En nog niet inrijden!! Dus ik heb geen binnenbak nodig voor de rest;) Gewoon lekker veel buiten.

Ik rij alleen buiten dus die bak hoeft van mij niet zo nodig. Ik heb mijn paard altijd in eigen beheer gehad en de helft van het jaar 24/7 buiten. Dit was de enige stal in de omgeving waar ze in mijn ogen genoeg buiten komen. Ik zou nog genoegen nemen met een weitje en een schuilstal maar dat is zoeken naar een naald in een mesthoop.

Ik sta met mijn paard in een groepje waarvan elke eigenaar vind dat ze naar buiten moeten ongeacht het weer. Als het erg regent, de grond bevroren is of als er sneeuw ligt gaan die van ons gewoon in de buitenbak.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:09

Nou, zo ken ik de Bleek toch niet :n

Ik heb er jaaaaren met plezier gestaan en ik ken Martien (de staleigenaar) eigenlijk alleen als iemand die júist vind dat de paarden naar buiten moesten (omdat het geen watjes zijn zei hij altijd)! Dus dan moet er enorm veel veranderd zijn in de tijd dat ik daar weggegaan ben. In geval van extreme weersomstandigheden kwamen ze overigens altijd in de binnenbak. Smoesjes over niet naar buiten gaan heb ik nooit gehoord.

Dus ik vind dat er hier toch wel een beetje negatief beeld geschetst wordt van een stal die door heel veel mensen als zeer goed ervaren werd. Vind ik wel een beetje jammer eigenlijk.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:56

Want? Ik geef geen mening, ik leg feiten op tafel. Dat die feiten jou niet aanstaan, tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn; mij stonden ze ook niet aan.
Ik heb juist mijn meningen voor me gehouden zodat er geen vertekend beeld zou ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:03

Martien wordt ook een dagje ouder ;) .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:11

Nou.... hij's toch niet bejaard :P

@ Jose22: Ik zeg alleen maar dat ik het zo moeilijk te bedenken vind omdat mijn ervaringen echt 180 graden anders zijn. Ik ken Martien alleen maar als iemand die zo enorm met de paarden begaan was - en ze júist graag naar buiten zag en niet op stal wilde. Hij zei altijd: mensen die zitten te mauwen om een krasje op hun paard omdat ze met elkaar lopen te ouwehoeren in de wei (spelen dus :P ) die zijn hier niet juist.
En zo waren ook de feiten destijds - altijd fijn naar buiten of bij extremen in de bak. Maar dat was op één hand te tellen.

Ik zeg niet dat je de waarheid niet spreekt, maar zulke dingen verbazen mij oprecht, juist omdat ik nog nooit een fijnere stal gehad heb als bij de Louw. (Ja, mezelf, duh). :+ Ging daar nooit met een gevoel weg dat mijn paard niet afdoende verzorgd werd of niet kreeg wat hij verdiende.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:24

Weet niet of Brittkitt nog plek over heeft. Maar die heeft ook erg veel weidegang te bieden.
En dan heb je nog Stal Heerendonk, ook met veel weidegang volgens hun website vermeld..
http://www.stalheerendonk.nl/