Als particulier mag je volgens mij niet zomaar een put slaan, en er moet ook wel een bron lopen op een bepaalde diepte , soms zit die op 50 meter maar misschien bij jullie een km diep. Kun je niet gewoon beregenen met kraan water?
NatasjaM74
Geplaatst: 12-04-10 13:51
Moet je een grondverzet bedrijf bellen. Bijvoorbeeld de Regt in Etten Leur, die doen dat wel als ik me niet vergis. Volgens mij kan het nu nog vergunnings vrij. Kosten zijn wel aanzienlijk hoor dus of het nut heetf? Moet je even bellen.
prima! een bak van 20 x 60 en later ook alle weides beregenen is erg kostbaar met leidingwater! dus die tip gaat niet op midgie!! Daar wil men niet aan, een put kan zich in de loop van de tijd terug verdienen dus.............
is de pensionstalling particulier dan?? volgens mij is dat gewoon bedrijfsmatig!!
midgie
Geplaatst: 12-04-10 22:01
Ok, ik dacht alleen de bak maar beregend moest worden. Ik zal morgen eens aan mijn man vragen die wist ook iemand uit Oudenbosch die dat doet. maar denk ook dat het echt wel in de papieren gaat lopen. Pension stalling is niet agrarische volgens mij. Je hebt ook pension stallen, de meeste,die niet als bedrijf geregistreerd zijn, dus zit je te wachten op de gemeente op je erf dan? Denk dat je het zelfs bij de gemeente en waterschap moet aanvragen, maar ja zeker weten doe ik het niet, je zou eens gewoon de gemeente kunnen bellen,
ecobron
Geplaatst: 04-05-10 19:51
hoi Kim zou je eens een mailtje willen sturen naar info@ecobron.net wellicht kan ik je misschien helpen.