Iemand ervaring ivm zitlessen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Iemand ervaring ivm zitlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 19:52

Hey!
Ik las hier ergens in bokt iemand die zitlessen nam, nu uit curieuziteit ben ik gaan googlen en vond ik Maria Ulreich uit Drenthe (http://www.evenwicht.eu/). Lijkt me helemaal te gek om eens een clinic te gaan doen, maar toen kwam de vraag van ons mama; "Weet je zeker dat ze goed is?"
Ik heb namelijk eerder zitles gehad van iemand uit België, maar dat was het niet waard. Ze ging zich uiteindelijk meer focussen op de manier van rijden ipv mijn zit en aangezien ik enorm tevreden ben over mijn lesgeefster ben ik daar ook direct gestopt. De manier waarop voelde niet goed.
Dus..

Iemand ervaring met haar? Of hebben jullie een andere aanrader van formaat?

Gr. x

SandravdB

Re: Iemand ervaring ivm zitlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:52

Gewoon zitles van je instructrische

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:53

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 19:54

SandravdB schreef:
Gewoon zitles van je instructrische

Dat is dan een oppervlakkige zitles, ze kan me niet verder helpen dan dat ze nual doet. Ik heb iemand nodig die het mij correct leert.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:55

Anne Muller http://www.akasha-rijkunst.nl

Ze heeft ook een boek geschreven "Basisrijkunst, wat beweegt de ruiter" en geeft ook weekenden zitlessen boven in (NL) Limburg. Echt een aanrader!!

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:56

Van wie heb je zitles gehad in Belgie? Wat is je doel ivm paardrijden?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:56

ylvie geeft workshops en lessen in houding en zit volgens de methode van centred riding...

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 20:34

yole schreef:
Van wie heb je zitles gehad in Belgie? Wat is je doel ivm paardrijden?

Ene Katy (ofzo) uit omgeving tervuren, gebasseerd op klassieke rijkunst. Mijn pony werd er enorm stressy van, helemaal opgekropt en agressief.
Hij is een enorm werklustige pony, met bergopwaartse gangen, heb er maanden aangewerkt (toen) om hem ontspannen door de rug te laten lopen met lengte en zij vroeg totaal het omgekeerde..

Ik heb niet echt een specifiek doel, ik ben er nog niet uit of ik voor springen ga of toch bij dressuur blijf gaan. Ik wil voornamelijk een betere diepere zit, want het is echt een ramp. En die zit is het begin van een nieuwe start (voor mij).
lammie2701 schreef:
ylvie geeft workshops en lessen in houding en zit volgens de methode van centred riding...

Dat ga ik even googlen "centred riding"

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:39

Tot je iets hebt gevonden is thuis zelf zonmder beugels gaan rijden ook een super oefening. Let goed op dat je NIET je onderbenen gebruikt, gewoon losjes af laten hangen, je lang maken en goed je zitbeenknobbels voelen. En vergeet hoe je paard loopt, dat kun je er niet bij gebruiken. Gewoon stappen en een sukkeldrafje draven, heel sloom, en alleen op jezelf letten. Oh en ontspannen in je onderrug, want daar zit je vering. Als je dat regelmatig doet gaat het vanzelf steeds wat beter. Doordat je geen beugels hebt kun je amper scheef gaan zitten want dan lig je ernaast in de bochten. Maak het leuk, speels, rij eerst veel rechtuit, later wat figuurtjes. Gewoon af en toe doen, ik vind het heerlijk om te doen zo af en toe.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:57

Ik weet niet waar je in België zit, maar ik kom regelmatig in de buurt van Antwerpen. Ik geen houding en zitlessen/workshops vanuit de princiepes van Oefentherapie Cesar. Neem eens een kijkje op mijn website: www.equuspondus.nl

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:47

Dit is meer iets voor EA_GZ-Diensten.
Daarom van RT-->EA.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:23

Ik weet niet hoe ver margreet bouwmeester van je vandaan zit, zij zit in roosendaal
www.alona.nl

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:47

Erg belangrijk onderwerp! Wij organiseren een cursus speciaal gericht op houding&zit van de ruiter. Hierin worden speciale zitlessen gegeven op je eigen paard, en daarnaast is er voltige waar je aan meedoet, therapeutisch paardrijden..