Stal jansen van den houten...wie kan mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frisssty

Stal jansen van den houten...wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 19:40

Hallo,

Ik wil een paard kopen en ik keek op de site van handelstal jansen. het ziet er allemaal goed uit ,Maar ik hoor best veel slechte verhalen hierover. zijn er mensen die mij real kunnen vertellen of het een goede handelstal is of niet? Want heb geen zin om met een paardje thuis te komen die van alles mankeert

Thx;)

Kristy

Marjan1984

Re: Stal jansen van den houten...wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:42

Ik heb mijn paard er vandaan. Niks mis mee, super paardje.
Maar je hebt het zelf in de hand he.
Die van mij was bij hun klinisch en röntgenologisch goed maar heb hem zelf door mijn eigen da nog een keer laten keuren. Hij was goed en toen heb ik hem gekocht.
Gewoon ogen open houden en laten keuren is mijn advies.

Ik ben iig altijd netjes behandeld daar.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:43

Of jij thuiskomt met een paard dat van alles mankeert ligt aan jezelf. Waar je ook een paard koopt, bij een handelstal of een kennis op de hoek, altijd je paard laten keuren. Door je eigen dierenarts, voor de koop.

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:44

je hebt het inderdaad zelf in de hand maar wij hebben er een super goede ervaring mee en als we weer een paard zoeken ga ik er zeker weer heen

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 20:08

Heel erg bedankt :D De verhalen die ik hoorde gingen meer over dat ze hun afspraken niet naar kwamen en niet goed voor de paarden zorgden ;( Maar ik geloof jullie...Dat ik het paard ook zelf moet laten naarkijken was ik al van plan. Dat moet zoiezo.

Maar heel erg bedankt *D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:33

F-AM -> EA GZ Diensten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:39

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:11

ik zou voor de zekerheid ook een bloed laten prikken
de mijne was ook goed gekeurd
maar heb ik na 10 maanden ook terug moeten brengen wegens om de 3 maanden kreupel te lopen
kan ook aan het paard liggen maar wel een beetje vreemd
goed kijken neem iemand mee die er veel van af weet
en altijd laten keuren :)

su6 met zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:13

Neem iemand mee die verstand van paarden heeft, die ook kan zien of het paard regelmatig is in zijn beweging, niet iedereen ziet dat zomaar.

tollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:15

Fijne stal om een paard te kopen, veel paarden te bezichtigen, gewoon laten keuren en ze komen daar hun afspraken na! Wij hebben er zelf vorige maand ook eentje gekocht en toevallig staat er bij ons op stal nu ook een paard op proef van hun!

JRBorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:43

Wij hadden een paard bij hun gekocht, en bleek er later(buiten hun schuld om) wat mis te wezen met de paspoorten. Dit hebben ze keurig opgelost! Dus duidelijk een nette handelaar.

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:54

Ik heb mijn eerste paard bij een handelstal gekocht, 1e paard hebben we na 2 weken terug gebracht hij bleek heel erg ziek te zijn!
En dan kan iedereen reageren dat ik hem had moeten laten keuren (klopt), maar heb ik niet gedaan, waarom? geen idee!
Dus eerste paard terug.. Ik heb weken gehuild want ik was stapel gek op dat paard.
Ik mocht bij haar een ander paard komen halen, Want kreeg geen geld terug.
Dus wat doe je. Na een aantal maanden zag ik een ander paard, Ik weer verliefd en dacht dit kan niet fout gaan.
Nou geloof me dat kan wel. Ging 3 maanden heel goed vervolgen werd ie met de maand gekker. Bleek achteraf een trauma te hebben omdat hij tot 2x toe frontaal op een auto was geklapt. Ik heb hem verkocht, hij staat nu bij iemand die al meer als 30 jaar met getraumatiseerde paarden werkt en daar doet hij het super. Ik heb hem wel laten keuren maar een trauma zie je dan niet.
Ik heb nu een heerlijk paard, gewoon particulier gekocht, laten keuren en we genieten nu al 3 jaar intens van hem.

Ik wil niet zeggen dat het zo bij elke handelstal gaat, maar mijn vertrouwen is wel stukken minder.
En ik weet dat er geen vuilere handel bestaat als dierenhandel.
Ik kan geen keus voor je maken, ik wens je heel veel succes.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:09

Ik heb meerdere paarden gekocht bij hun en ook in mijn vriendenkring hebben mensen paarden van hun. Ik heb zelf 2 hele fijne paarden er vandaan. Wel raadt ik je aan 2x terug te gaan kijken, proefperiode af te spreken en te laten keuren. Is bij hun gelukkig allemaal geen probleem. Maar hun hebben soms ook wat mindere paarden ertussen staan.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:13

Ik ben er een paar maanden geleden heen geweest maar ben er écht niet over te spreken. Ik moest bijna 2 uur in de auto zitten en had dus een afspraak gemaakt, er zou tijd vrij gemaakt worden en ik had aangegeven welke paarden ik leuk vond. Ik heb nog gebeld ter bevestiging dat ik onderweg was en dat was allemaal prima. Helaas toen ik daar aan kwam was er geen tijd voor me. 1 paard werd er voor me uit de stal gehaald toen ik al ruim 20 min stond te wachten. De bak was bezet dus nog een tijd wachten en uiteindelijk werd ze even vlot voorgereden. Vond de merrie 3x niets en vroeg dus of er nog andere paarden waren om te bekijken. Ik vroeg duidelijk om een braaf dier, kwam hij met een vos was nét een uur daar op stal stond. En jazz zei hij en zeer braaf. Hoe kun je in hemelsnaam weten dat een paard wat je nog geen 24 u in je bezit hebt super braaf is? :s
Nougoed, nadat er nog 2 paarden de stal uitgetrokken werden na dat ik iedere keer '1 momentje' moest hebben wat iedere keer wel 10 minuten werdt ben ik gewoon weggelopen. Meneer kwam nog achter me aangehold := maar heb hem duidelijk gemaakt dat ik genoeg heb gezien en dat er geen tijd voor me vrij was gemaakt terwijl dat wél zou gebeuren.

Ik ga er echt noooooit meer heen, maar kan best zo zijn dat er ook goede paarden worden verkocht. Maar als je er heen gaat, spreek dan duidelijk af wát je zoekt en dat ze genoeg tijd voor je vrij maken. Vond het echt héél slecht geregeld..

Edit. vond het trouwens ook raar dat geen enkel paard daar een vaste box heeft, als een paard van stal komt, word hij daarna zo in een andere box gezet. Sommige paarden vond ik er érg slecht uit zien en er stonden een aantal op de poetsplaats en stonden er allemaal even onrustig bij.. Een aantal meiden die daar rondliepen waren ook uiterst spontaan :n nee, ik vond het er 3x niets.. veel te massaal...
Laatst bijgewerkt door deniece op 12-04-10 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:15

Paard zeker laten keuren en door je eigen dierenarts!
De DA waar JvdH paarden bij laat keuren heeft meer belang bij de handelsstal dan bij jou en dat kan het keuringsrapport wel eens kleuren...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:37

Foxy1980 schreef:
Paard zeker laten keuren en door je eigen dierenarts!
De DA waar JvdH paarden bij laat keuren heeft meer belang bij de handelsstal dan bij jou en dat kan het keuringsrapport wel eens kleuren...

en dat weet ik ook zeker...JVDH krijgt paarden verkocht die een particulier niet door een keuring heen krijgt....
Daarom ook altijd keuren door eigen dierenarts....

Verder vond ik het contact met de mensen van de stal rampzalig Bart en Dirk proberen duidelijk zsm veel geld op een paard te verdienen...

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:40

ik heb er een paard gekocht en had er een prima paard aan 2 weken op proef gehad en als ik wilde nog wel langer hadden hem zelfs gebracht en als het toch niet was wat ik wou kon ik haar zo inruilen en toen ik daar was mocht ik er zonder dat ze er allemaal bij waren alles mee doen wat ik wilde, in de bak opzadelen poetsen rijden alles !

KikiKSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:41

Hele fijne handelaar vind ik! Je moet natuurlijk altijd goed opletten en zoals al meerdere keren aangegeven altijd door je eigen DA laten keuren. En inderdaad paard mee op proef nemen zodat je hem ook eens in je eigen omgeving kunt proberen.
Ik heb hier al 2 paarden vandaan en vind ze echt super! Alles kan, alles is mogelijk en tsja, af en toe hebben ze het wat druk waardoor ze niet alle tijd voor je hebben ook al heb je een afaspraak gemaakt, maar ik vind het juist wel fijn dat je alle vrijheid daar krijgt.

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:26

deniece schreef:
Ik ben er een paar maanden geleden heen geweest maar ben er écht niet over te spreken. Ik moest bijna 2 uur in de auto zitten en had dus een afspraak gemaakt, er zou tijd vrij gemaakt worden en ik had aangegeven welke paarden ik leuk vond. Ik heb nog gebeld ter bevestiging dat ik onderweg was en dat was allemaal prima. Helaas toen ik daar aan kwam was er geen tijd voor me. 1 paard werd er voor me uit de stal gehaald toen ik al ruim 20 min stond te wachten. De bak was bezet dus nog een tijd wachten en uiteindelijk werd ze even vlot voorgereden. Vond de merrie 3x niets en vroeg dus of er nog andere paarden waren om te bekijken. Ik vroeg duidelijk om een braaf dier, kwam hij met een vos was nét een uur daar op stal stond. En jazz zei hij en zeer braaf. Hoe kun je in hemelsnaam weten dat een paard wat je nog geen 24 u in je bezit hebt super braaf is? :s
Nougoed, nadat er nog 2 paarden de stal uitgetrokken werden na dat ik iedere keer '1 momentje' moest hebben wat iedere keer wel 10 minuten werdt ben ik gewoon weggelopen. Meneer kwam nog achter me aangehold := maar heb hem duidelijk gemaakt dat ik genoeg heb gezien en dat er geen tijd voor me vrij was gemaakt terwijl dat wél zou gebeuren.

Ik ga er echt noooooit meer heen, maar kan best zo zijn dat er ook goede paarden worden verkocht. Maar als je er heen gaat, spreek dan duidelijk af wát je zoekt en dat ze genoeg tijd voor je vrij maken. Vond het echt héél slecht geregeld..

Edit. vond het trouwens ook raar dat geen enkel paard daar een vaste box heeft, als een paard van stal komt, word hij daarna zo in een andere box gezet. Sommige paarden vond ik er érg slecht uit zien en er stonden een aantal op de poetsplaats en stonden er allemaal even onrustig bij.. Een aantal meiden die daar rondliepen waren ook uiterst spontaan :n nee, ik vond het er 3x niets.. veel te massaal...

Dit heb ik zo'n beetje daar ervaren...geen tijd om de pony's uitgebreid toe te lichten (kort verhaal door de meiden die er rondliepen dat die wel leuk is en die wel leuk is en die wel leuk is en ga zo maar door), aan de telefoon wel zeer vriendelijk, je geeft aan wat je ongeveer zoekt en dat je er niet teveel voor kwijt wildt en ze geven aan dat ze het hebben staan maar éénmaal daar aangekomen wordt je toch achteraf verrast met het geen wat ze er hebben staan. je maakt snel wat keuzes die ze kunnen opzadelen en de één was kreupel de ander was krom uiteindelijk ééntje gezien was niet zo heel bijzonder maar was wel braaf en dat was wat ik zocht een brave kinderpony en wat vroegen ze er voor ... €3000,-- euro voor een D-pony zonder papier die niks gelopen had wat uit Belgie kwam en waar ze niet eens de leeftijd van wisten en deze maar geschat hadden omdat die toch gechipt moest worden en een paspoortje er bij moest krijgen voor de verkoop. Ik heb hem vriendelijk bedankt en ben weg gegaan. Ik kon een Haflinger of een Fjord mee krijgen maar daar was ik niet op zoek naar omdat ik ze te sterk vind voor kinderen om er les mee te kunnen geven wat ik ook al aan de telefoon had aan gegeven. Nee, mijn ervaring was ook niet helemaal lekker...het was allemaal maar snel, snel, snel en de prijzen klopte niet met het aanbod. Het was een rit van bijna 2 uur voor niks en vond het zonde van mijn tijd. Ik vind dat eerlijkheid al begint aan de telefoon handelaar of niet. Ik snap dat ze geld willen verdienen maar ze moeten ook wel luisteren naar de mensen die ze aan de lijn hebben wat ze zoeken en als ze het nu eenmaal niet hebben staan wat je zoekt ook niet zitten verkondigen dat je het wel hebt staan. Het is een gokje wat ze dan nemen en dat snap ik wel als handelaar maar je krijgt er uiteindelijk ook wel babbels van en gaat uiteindelijk ten koste ook van je naam als handelstal. Daarbij vind ik dat je elke koper wel serieus moet nemen en daar ook de tijd voor moet nemen als handelaar en dit niet door stalhulpen moet laten doen. Maar dat is mijn ervaring geweest.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:06

royal_dutch schreef:
je hebt het inderdaad zelf in de hand maar wij hebben er een super goede ervaring mee en als we weer een paard zoeken ga ik er zeker weer heen

...........................

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:22

Het is inderdaad een nadeel dat ze het altijd ongelovelijk druk hebben. Ik kom daar meestal aan en loop eerst met een van de meiden de stallen rond. En vertel duidelijk wat ik zoek. Dan blijven er een paar over waar naar we naar kantoor gaan en ik de foto's kan bekijken die zijn gemaakt. Dan blijven er weer een paar over. Die haal ik zelf uit de box poets en zadel ik zelf op om dan weer iemand aan te spreken om hem voor te rijden. Meestal heb ik na 10 min al gezien of ik er zelf op durf. En stap dan zelf op als ik het wat vind. Dan rij ik nog heerlijk al is het 10 min of een uur maakt niks uit. Stap hem zelf uit buiten over het terrein en soms ook een stukje op de weg. Om hem dan weer zelf af te zadelen en op stal te zetten. Zo heb ik het altijd gedaan daar. En vaak ook nog een 2e keer terug. En dan er ook meteen zelf op.
Dan heb ik toch Dirk of Bart nodig als ik me keuze heb gemaakt. Maar het klopt dat die het vaak heel druk hebben. Ik ga dan ook liever niet in het weekend maar op een doordeweekse ochtend/middag.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:39

Ik ben er ook geweest en mensen die ik ken verkochte hun slachtpaarden aan hun werden eventjes gereden en daarna weer door verkocht als geweldig sportpaard nou nee dankje voor mij toch nooit meer.
Voordat wij dit wisten hadden we ook gebeld onze prijs gezegd en ze hadden wel iets staan ja ze hadden genoeg staan alleen allemaal boven onze prijsklassen en ze hadden me op een paardje gezet nou dat zou volgens hun M dressuur hebben gelopen ik erop nou nee hij kon helemaal niks wij wist niet eens wat stelling was ik kwam eraf bleek het er een te zijn die net 1 week onder het zadel was fijn is dat dan he. En ze proberen je gewoon van alles aan te smeren

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:41

Ja jansen is wat chaotisch.. ik kom er altijd wel uit de voeten. Pak een paard gewoon uit de box en ga er mee aan de gang..
mocht ik iemand nodig hebben geef ik een gil, en mocht er nog iemand geinterreseerd zijn doe je het ff samen..