Manege Heemskerk.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

llindaaa

Manege Heemskerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 19:18

Wie heeft er wel eens bij deze manege een strandrit gereden en hoe was het in vergelijking met de prijs etc.

saarie

Re: Manege Heemskerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:01

Ik heb daar meerdere malen gereden.
Mijn ervaringen met de paarden zijn opzich prima, ze zijn vlot, over het algemeen braaf en ook weer goed terug te nemen op het strand.

De accommodatie laat echter zeer te wensen over voor het paardenwelzijn. De binnenstallen zijn niet echt diervriendelijk te noemen. Punt is wel dat de paarden veel buitenritten maken en lekker kunnen uitwaaien aan het strand.

Ook een voordeel is de prijs (35 euro voor een strandrit van 3 uur) en dat je zonder begeleiding weg kan. De paarden weten de weg en de route is supersimpel.

Het is een keuze die je maakt, je hebt een lekkere vrije strandrit met best oke paarden, maar het zat mij toch niet lekker dat de paarden er zo bij stonden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:59

Ik wil daar ook nog een keer gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:01

saarie schreef:
Ik heb daar meerdere malen gereden.
Mijn ervaringen met de paarden zijn opzich prima, ze zijn vlot, over het algemeen braaf en ook weer goed terug te nemen op het strand.

De accommodatie laat echter zeer te wensen over voor het paardenwelzijn. De binnenstallen zijn niet echt diervriendelijk te noemen. Punt is wel dat de paarden veel buitenritten maken en lekker kunnen uitwaaien aan het strand.

Ook een voordeel is de prijs (35 euro voor een strandrit van 3 uur) en dat je zonder begeleiding weg kan. De paarden weten de weg en de route is supersimpel.

Het is een keuze die je maakt, je hebt een lekkere vrije strandrit met best oke paarden, maar het zat mij toch niet lekker dat de paarden er zo bij stonden.

Idd wat jij zegt. Ben er al een tijd niet geweest. Ga er binnenkort ook paarden huren, ben benieuwd.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:02

Ik zou je aanraden een manege te zoeken waar de paarden wat beter behandeld worden kwa huisvesting enz.
sommige paarden staan daar in veels te kleine stallen. tuurlijk de prijs is leuk maar staat het welzijn van het paard niet voorop.

je kunt bij de poelenburgh manege in schoorl ook strandritten maken.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:18

Paardvriendelijke stallen is anders ja..

Strandritten zijn wel super daar. Zijn daar meerdere malen nu geweest. In het begin met begeleiding en de laatste tijd zonder. Brave paardjes, sommige zijn wat druk maar dat is ook wel leuk. Ze weten precies waar ze heen moeten. Ik heb erg leuke ritten gehad iig!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:19

Hmm, ik heb er vaak gereden, route is inderdaad simpel en het is niet duur, maar naast dat ik de huisvesting zeer onder de maat vond, vond ik ook niets aan die paarden.
Beton, daar leken die monden op, ze luisterden nauwelijks naar beenhulpen. Ja ze kennen de route, maar als je ook maar een klein beetje wilt afwijken, bijvoorbeeld het rondje de andere kant op, dan heb je een hele klus om ze die kant op te krijgen.
Op het strand zijn ze inderdaad wel te houden hoor, maar je merkt gewoon dat ze daar altijd maar gewoon mogen gaan, want van de eerste seconde dat je op het strand bent is de spanning om te snijden.
Dit heb ik vooral bij de laatste keer geconstateerd en daarna ben ik niet meer geweest.
De keren daarvoor was het niet anders, maar toen was ik zelf nogal onbezonnen, en ging het voor mij alleen maar om het hard gaan dus liet ik die paarden ook gewoon gaan op het strand.

Bobby0503

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:13

ik heb er al een paar keer gereden :D!
de prijs is niet duur 3 uur voor 36,50 (dacht ik) reken maar uit 36,50 : 3 = (prijs per uur)
niet veel dus.
ze hebben een aantal paarden die echt leuk zijn: Banjer: erg snel en bijna niet tehouden op het strand, Jola: (haflinger) erg snel maar wel onder controle tehouden Prommes: (Fjord) is erg gested op Jola is dus goed onder controle tehouden, Bj: (Haflinger) snel :P Sietske: (friez) is erg snel! en braaf tot de stand op gang dan wil hij niet meer, maar met wat geduld loopt hij er wel naar toe. dat waren de leuke paarden :P
ja kan ook zonder begelijder gaan dat is erg leuk, allend e strand op gang is wat moelijk te vinden als je voor het eerst gaat:P

Bobby0503

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:20

allen ik zou allen roza niet mee nemen het is een grote ramp, sloom supper eigenweis, als jij lings wil dan gaat zij rechts en is niet meet te sturen!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:21

ik ben er met vriendinnen heen geweest, was echt super!!
alleen wat jammer was dat was dat de pony´s het strand niet op wilden.

de prijs van een strandrit is voor 3 uur 40 euro.
wij zaten op: Jola, BJ, Prommes, Banjer, Bonnie en Beauty.
ik zat op Beauty en die was heel leuk!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:58

ik kan alleen maar zeggen dat ik het zielig vind voor die paarden. ze worden ook gewoon aan mensen mee gegeven die niet zo goed kunnen rijden en die zitten 3 uur op zo'n beesie te stuiteren.
Ik woon zelf ook in heemskerk en ben menig maal paarden van manege heemskerk tegen gekomen die als een malle door het bos heen stuiften met een ruiter die ze niet kon houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:35

borrie01 schreef:
ik kan alleen maar zeggen dat ik het zielig vind voor die paarden. ze worden ook gewoon aan mensen mee gegeven die niet zo goed kunnen rijden en die zitten 3 uur op zo'n beesie te stuiteren.
Ik woon zelf ook in heemskerk en ben menig maal paarden van manege heemskerk tegen gekomen die als een malle door het bos heen stuiften met een ruiter die ze niet kon houden.

Jup, ik ook.

Marga31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:54

Met een bedrijfs uitje zijn wij er ook een keer geweest om er een strandrit maken.
Bij aankomst werden wij al niet echt vriendelijk ontvangen en bij het zien van de stallen en de paarden hebben wij besloten om zonder paarden naar het strand gaan.
Het welzijn van de paarden staat daar niet echt voorop.

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 14:05

Okee, weet dus ook al dat ik daar 100% niet heen ga!

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:43

Ik was ook van plan om bij deze manege paarden te huren voor een buitenrit, maar dan wel met begeleiding. Maar als ik dit zo lees moet ik daar nog maar even over nadenken.

zonnetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:23

Ieder is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar diegene wil. De stallen zouden inderdaad beter kunnen. Zoals ik weet zijn ze druk bezig met verbouwen en wordt er van de zomer het een en ander verbouwd...

Het commentaar over de paarden, de paarden bij manege heemskerk op stal zien er niet slecht uit. de paarden staan er uiteraard om hun geld te verdienen en hebben niet de luxe om als menig prive paard lekker relaxed op hun stal te staan...

De verhalen die ik hoor over ruiters zegt meer over de ruiters dan over de paarden denk ik. Er wordt tegenwoordig beter gelet op aan wie er paarden meegegeven worden.

Marga31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:00

zonnetje86 schreef:
Ieder is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar diegene wil. De stallen zouden inderdaad beter kunnen. Zoals ik weet zijn ze druk bezig met verbouwen en wordt er van de zomer het een en ander verbouwd...

Het commentaar over de paarden, de paarden bij manege heemskerk op stal zien er niet slecht uit. de paarden staan er uiteraard om hun geld te verdienen en hebben niet de luxe om als menig prive paard lekker relaxed op hun stal te staan...

De verhalen die ik hoor over ruiters zegt meer over de ruiters dan over de paarden denk ik. Er wordt tegenwoordig beter gelet op aan wie er paarden meegegeven worden.

Het is ongeveer een jaar geleden dat wij daar zijn geweest en toen werd er ook al gezegd dat de stallen z.s.m verbouwd zouden worden.
Ook de stands zouden verdwijnen??

Ik begrijp dat de paarden geld moeten verdienen maar de paarden daar verdienen genoeg om over een ruime,lichte stal te beschikken.
Hoe beter je als eigenaar voor je paarden zorgt hoe langer ze mee gaan.
Er zijn genoeg manege's op te noemen die het zelfde aanbieden en waar de paarden ook keihard moeten werken maar daar worden de paarden wel als "menig prive paard" behandeld.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:22

Marga31 schreef:
zonnetje86 schreef:

Ik begrijp dat de paarden geld moeten verdienen maar de paarden daar verdienen genoeg om over een ruime,lichte stal te beschikken.
Hoe beter je als eigenaar voor je paarden zorgt hoe langer ze mee gaan.
Er zijn genoeg manege's op te noemen die het zelfde aanbieden en waar de paarden ook keihard moeten werken maar daar worden de paarden wel als "menig prive paard" behandeld.

Hier sluit in me helemaal bij aan. Zeker paarden die hard moeten werken verdienen een ruime lichte stal.
Ik ben 26 en kwam er als klein meisje regelmatig met mn tante die woonde practisch naast manege heemskerk nou volgends mij is die stal na al die jaren nog hetzelfde.

Britt_lt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:47

zonnetje86 schreef:

Er wordt inderdaad al een tijd gezegt dat er verbouwd wordt. Ze zijn al een stukje begonnen, maar veel geld is er niet.
Ook is er nu het probleem dat alles anders moet vanwege gezondheidsregels.
Het gaat dus waarschijnlijk nog wel een tijdje duren, maar ze doen er alles aan om die paarden een betere stal te geven.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:48

Ik zou je dan eerder Poelenbergh aanbevelen, die zit hier niet ver vandaan. Veel betere verzorging van de paarden, alleen kun je niet zonder begeleiding weg (dat is natuurlijk ook een goed teken!)

Mizzzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:23

Wauw, Hola! Hier schrik ik ook wel van.

Ik ben er een paar jaar geleden geweest met mijn zus om een strandrit te maken. We verbaasden ons er ten eerste over dat onze rij ervaring niet werd getest en we de paarden zonder begeleiding gewoon meekregen. We kregen een fries (Rosa) en een fjord (Prommes) mee. Een vent van de manege zei dat degene die het meest ervaring was, mijn zus, de fries maar moest nemen en ik de fjord.

Ten eerste hebben we er 2,5 uur over gedaan om het strand te vinden. We hebben het maar aan voorbijgangers gevraagd want de route die was uitgelegd bleek niet te kloppen. Onderweg naar het strand, door het stukje bos dacht de fjord waar ik op zat maar even rechtsomkeert te maken. Er werd ons nog verteld dat we heus geen zweepje nodig hadden. Nadat ik Prommes eindelijk een paar meter vooruit had laten gaan, begon het gedonder weer. Ik heb toen maar een dunne tak van de boom af getrokken en hem daar een lel mee gegeven, toen was het gelukkig gedaan met het gezeik.

Tussendoor op de duinen voelde ik me toch niet helemaal op mijn gemak op de fjord dus hebben we geruild van paard. Rosa was TOP! Liep lekker door, niet vervelend en ik vond mezelf er beter op passen. Eenmaal op het strand was er iets spanning, maar ze waren wel prima te houden. We besloten een stuk aan te galopperen en dat ging inderdaad niet zachtjes. Rosa kon ik moeilijk houden eenmaal in de galop, maar is uiteindelijk wel gelukt (Ik was ook niet angstig op haar gelukkig).

Al met al zijn we doordat we verdwaald waren dik 4 uur weggeweest. Eenmaal op stal hoorden we daar helemaal niks over. Ik heb wel een leuke dag gehad, ondanks dat ik hem een beetje raar vond verlopen. De stallen zagen er inderdaad niet echt top uit en de paarden vond ik redelijk dun. Prommes had trouwens vóór de strandrit 2 lessen gelopen???

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:13

Ik wilde hier ook ee nstrandrit maken maar ga dit nu zeker niet hier doen!

raikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:16

Ik heb zondag nog een buitenrit gemaakt en alles was goed gegaan. Ik kom daar wel vaker omdat ik dan in beverwijk woon en daar zonder begleiding een buitenrit kan maken. Maar ik maak nooit strandritten.

Lieke238

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:44

Ik heb een paar weken terug een strandrit gemaakt welke erg mooi was. Het is de prijs echt waard.
Blijkt dat er een nieuwe eigenaar in zit. Paarden zien er goed uit en zijn erg braaf.

Echt een aanrader!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:10

Moderatoropmerking:
Omdat er een nieuw bericht is geplaatst in dit oude topic verplaats ik het volgens de nieuwe richtlijnen naar ED. Dat betekent dat ik ook de oude berichten ben nagelopen of deze voldeden aan de [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten en besloten om een oud bericht van 2010 te verwijderen. Dit bericht betrof een waarschuwingsbericht en is niet neutraal beschreven.

BRT → ED