Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
saarie schreef:Ik heb daar meerdere malen gereden.
Mijn ervaringen met de paarden zijn opzich prima, ze zijn vlot, over het algemeen braaf en ook weer goed terug te nemen op het strand.
De accommodatie laat echter zeer te wensen over voor het paardenwelzijn. De binnenstallen zijn niet echt diervriendelijk te noemen. Punt is wel dat de paarden veel buitenritten maken en lekker kunnen uitwaaien aan het strand.
Ook een voordeel is de prijs (35 euro voor een strandrit van 3 uur) en dat je zonder begeleiding weg kan. De paarden weten de weg en de route is supersimpel.
Het is een keuze die je maakt, je hebt een lekkere vrije strandrit met best oke paarden, maar het zat mij toch niet lekker dat de paarden er zo bij stonden.
!
Sietske: (friez) is erg snel! en braaf tot de stand op gang dan wil hij niet meer, maar met wat geduld loopt hij er wel naar toe. dat waren de leuke paarden 
borrie01 schreef:ik kan alleen maar zeggen dat ik het zielig vind voor die paarden. ze worden ook gewoon aan mensen mee gegeven die niet zo goed kunnen rijden en die zitten 3 uur op zo'n beesie te stuiteren.
Ik woon zelf ook in heemskerk en ben menig maal paarden van manege heemskerk tegen gekomen die als een malle door het bos heen stuiften met een ruiter die ze niet kon houden.
zonnetje86 schreef:Ieder is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar diegene wil. De stallen zouden inderdaad beter kunnen. Zoals ik weet zijn ze druk bezig met verbouwen en wordt er van de zomer het een en ander verbouwd...
Het commentaar over de paarden, de paarden bij manege heemskerk op stal zien er niet slecht uit. de paarden staan er uiteraard om hun geld te verdienen en hebben niet de luxe om als menig prive paard lekker relaxed op hun stal te staan...
De verhalen die ik hoor over ruiters zegt meer over de ruiters dan over de paarden denk ik. Er wordt tegenwoordig beter gelet op aan wie er paarden meegegeven worden.
Marga31 schreef:zonnetje86 schreef:Ieder is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar diegene wil. De stallen zouden inderdaad beter kunnen. Zoals ik weet zijn ze druk bezig met verbouwen en wordt er van de zomer het een en ander verbouwd...
Het commentaar over de paarden, de paarden bij manege heemskerk op stal zien er niet slecht uit. de paarden staan er uiteraard om hun geld te verdienen en hebben niet de luxe om als menig prive paard lekker relaxed op hun stal te staan...
De verhalen die ik hoor over ruiters zegt meer over de ruiters dan over de paarden denk ik. Er wordt tegenwoordig beter gelet op aan wie er paarden meegegeven worden.
Ik begrijp dat de paarden geld moeten verdienen maar de paarden daar verdienen genoeg om over een ruime,lichte stal te beschikken.
Hoe beter je als eigenaar voor je paarden zorgt hoe langer ze mee gaan.
Er zijn genoeg manege's op te noemen die het zelfde aanbieden en waar de paarden ook keihard moeten werken maar daar worden de paarden wel als "menig prive paard" behandeld.
zonnetje86 schreef:Ieder is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar diegene wil. De stallen zouden inderdaad beter kunnen. Zoals ik weet zijn ze druk bezig met verbouwen en wordt er van de zomer het een en ander verbouwd...