Ik zit er over na te denken om mijn IJslander te scheren, hij blijft lang in zijn wintervacht staan en ik wil hem er eigenlijk voor de warmte komt helemaal uit hebben maar ik ben niet zo handig in scheren, is er iemand die dit voor een niet al te hoog bedrag voor mij kan doen?
Ik kan opzich wel scheren, maar ben niet in hetb ezit van een scheer apparaat. Nu wilde ik onze shet scheren, en daar huren wij altijd een scheerapparaat voor (bij roosen) dit kostte vorig jaar 20 euro en ik moest nog borg betalen. Misschien kunnen we samen eens afspreken en beide pony's tegelijk scheren en daarmee de kosten delen?
maras
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-10 17:17
Ik heb zelf een scheerapparaat ( waar ze de koeien mee scheren maar dat is hetzelfde als voor paarden) koeien scheren vind ik geen probleem maar mijn eigen paard heb ik meer moeite mee Ik had een berichtje van iemand die misschien wilde komen scheren, mocht ik daar verder niets van horen dan neem ik even contact met je op om te kijken of we iets kunnen regelen.
Nou.........mijn paard doet wat lastiger dan de gemiddelde koe, hij is nogal snuiverig (het is een Ijslander dus de gemiddelde WPN-er bezitter maakt zich waarschijnlijk niet druk om wat gesnuif maar ik zit dat altijd met argusogen van een afstand te bekijken en daar wordt paardebeest niet geruster van ) dus toch niet helemaal hetzelfde dan een koe scheren.
Voor zover ik weet (en het is maar een tip) is een scheerapparaat voor koeien toch echt anders dan voor paarden. Verschil zit hem in de bladen (messen). Dus voor je happen krijgt zou ik dit zeker even checken of de bladen juist zijn!!
Daarnaast is het niet echt meer de tijd om te scheren nu, alle zomervacht die eronder zit ga je ook mee scheren namelijk. Als ik jou was zou ik nog even google'n en er goed over nadenken of je dit nu nog wilt doen.
Mocht je hem toch willen scheren haal dan voor de zekerheid even een tube tranquigel. Voor het geval hij wel uit zijn dak gaat anders zit je met een half geschoren paard en neem van mij aan dat niemand op een trap zit te wachten (benen geven vaak toch de meeste problemen).