tips voor winteropfok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bassebas

tips voor winteropfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:47

Ik zou mijn (nu) jaarlingmerrie deze winter in een opfok willen doen waar ze veel buiten komt. Bestaat dat? Heb andere topics gelezen en zie dat ze veel in grote stallen staan. Dat wil ik niet.

Hebben jullie hier op Bokt ook een adressenlijst van goede opfokstallen?

Waar komen ze in mensen handen en lopen ze overdag buiten?

Ik zoek geen voor of tegenstanders want dat kan ik al in andere topics lezen alleen maar tips voor goede adressen in nederland

Tanja

Re: tips voor winteropfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:51

Opfok adressen gezocht.

VSW-->EA-GZ Diensten

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:53

verboon veulenopfok in schipluiden, daar komen ze dagelijks buiten en dan komen ze ook in mensenhanden!!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:46

nienkietjuh schreef:
verboon veulenopfok in schipluiden, daar komen ze dagelijks buiten en dan komen ze ook in mensenhanden!!!

Verboon, dat was 5 jaar geleden onze buurman... Daar gaan (gingen, maar denk nog gaan ivm de grond) ze zomers dag en nacht op de weide (met in die tijd regelmatig de brandweer erbij, gebeld door de buren waar het land vlakbij lag, omdat er 1 in de sloot is gekukeld, weinig toezicht ook vond ik persoonlijk) en 's winters gaan/gingen ze in groepjes om en om even in de paddock.

Bij ons gaan ze in de winter hele dagen naar buiten, en zowel zomers als 's winters voor de nacht naar binnen, per 2 in een box met een klikkend maatje. Geen grote groepen, volwassen oude(re) merrie's erbij voor de opvoeding enz.
We hebben nu alleen eigen fok staan, de meesten zoeken voor de zomer iets waar ze weinig betalen en de kleintjes dag en nacht buiten lopen, wij hebben ze liever dagelijks in de hand ter controle, we showen (en wassen en scheren dus ook) veel in de zomermaanden en we leveren graag heel erg relaxte en makke dieren aan nieuwe baasjes, dus halen wij ze gewoon naar binnen 's nachts ;)

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:13

Wij hebben de jonge dieren gewoon tussen de koppel met andere paarden staan....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:34

Ik heb mijn merrieveulens ook tussen de andere paarden in lopen. Dus in een groep met verschillende leeftijden. De hengstveulens kunnen niet op de huidige stal dus deze worden ingeschaard in een leeftijdsgroep. Of zij worden als jaarling geruind en komen weer aan huis.

ramonajoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:35

bassebas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:53

al aardig wat info zie ik. Bedankt. ik hoop op een mooie winterstal voor haar en ga lekker alles lezen en uitpluizen