stalling omgeving turnhout (België)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

stalling omgeving turnhout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:26

Het is mijn droom om ooit een eigen paard te hebben en nu ben ik al enkele weken aan het rekenen en kom er maar niet uit.
Ik was aan het denken van "als ik wil kan ik wel een eigen paard kopen, maar wat kost dit maandelijks en hoeveel tijd steek je er in?"

Dus ik zoek prijzen van stallingen in omgeving turnhout, kasterlee, tielen, ... omdat ik merk dat de prijzen sterk verschillen qua regio

Er moet mogelijkheid zijn om te rijden, weidegang (ook binnen en buiten zetten, heb geen tijd om er elke dag 's morgens en 's avonds langs te gaan), evt buitenrijden in de omgeving, ...

En hoeveel tijd steken jullie er dagelijks in (voor degenen waarvan de paarden op bv een manege staan).

Memuska

Re: stalling omgeving turnhout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:19

Mijne stond vroeger in Pulderbos. 230 euro per maand. Ik huurde nog een weilandje bij omdat hij anders "in de bende" moest en dat wou ik niet. Dat kostte mij nog eens 250 euro per jaar extra. Daarnaast hoefsmid, ontworming, inenting, dierenarts, tandarts, ... voor eigen rekening
Binnen- en buitenbak, vlak bij het bos, wasplaats met koud water.
Eigenaresse van het paard wat bij hem op de wei stond ging ze 's ochtends buiten zetten, ik haalde ze 's avonds binnen. Als ze met de anderen buiten gaan doet de manègehouder het binnen en buiten laten maar dat wou ik dus niet. Ik rij dagelijks. Was toen een tweetal uur per dag bezig.
Nu wel ietsje (ahum) meer maar ik heb er ook véél meer aan! En vooral minder ergernissen.

Ken maar één manège in Turnhout en daar hoor ik niet veel goeds over, ken ik trouwens ook geen prijzen van.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:06

Ook dit is iets voor EA-GZ_Diensten.
Daarom van VSW-->Ea.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:02

Beetje late reactie maar ik woon in Merksplas en hier is een goede stal met binnenbak. http://www.boensbergstables.be/
De prijs weet ik niet maar ik heb er al veel positieve reacties over gehoord. Er is nog net een tweede stal, die ook beschikt over een binnenbak. Als je wil kan ik eens informeren maar ik geloof dat je hier wel zelf je paard op de wei moet zetten indien nodig. Over de manege in Turnhout heb ik ook al veel negatieve dingen gehoord..

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 21:10

tjah, ik rijd op die manege in turnhout

en vroeger waren ze (naar van horen zeggen ) beter
het is een tijdje slecht gegaan

maar ze zijn zich terug volledig aan het herpakken, de laatste weken zie je er meer 'gebeuren' in de stallen enzo

hier kost het iets van een +- 260 maandelijks (stalling, binnenbak, buitenbak en grote buitenbak, hooi en brokken)

vinden jullie dat dit meevalt of niet?

zou er ook wel dagelijks proberen heen te gaan, en merksplas wordt dan al een beetje ver dus het is echt wel de bedoeling voor iets in turnhout te vinden
eventueel bij een particulier,... die nog een plaatsje over heeft ofzo

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:31

Is inderdaad beter, doe ik zelf ook. Op manege heb je het grote nadeel dat iedereen aan je paard kan. Ik hoorde vooral dat er veel dingen gestolen werden, over het beleid heb ik niet zo veel gehoord. Heb wel vorig jaar een slechte ervaring gehad. Stond op de site dat er springparcours stond en ik belde of ik kon komen trainen en dit was geen probleem. Daar aangekomen was er geen parcours te zien. Maar 260€ lijkt mij toch ongeveer de normale prijs met binnenpiste hoor.. (Heb er zelf niet zo veel verstand van, sta al jaren op privé-stallig)