Cursus Amazonerijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaa

Cursus Amazonerijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 15:37

Hello!

Om maar met de deur in huis te vallen, ik wil heel erg graag leren rijden in een dameszadel (in amazonezit). Weet iemand waar ik dit kan leren en waar dit gegeven wordt. Ik woon in Zuid-Holland in Bodegraven (dicht bij Alphen a/d Rijn, Gouda en Woerden)

Ik zou super blij zijn als iemand mij kon helpen. Want het lijkt mij echt een te gekke ervaring!

Thanks.

Xx

EllyC

Re: Cursus Amazonerijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:42

Dapper hoor, lijkt me zo eng als je er rechts af valt. (al moet je daar natuurlijk niet vanuit gaan maar toch..)

Sjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 15:52

Haha ja mij ook. Maar elke "gewone" ruiter valt ook wel eens. En je hebt natuurlijk een speciaal zadel en een goef afgetraind paard he ;) Dus je hoeft alleen op jezelf te letten.

Het lijkt me gewoon zo'n gave ervaring!

Gr.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:23

Dit is iets voor EA-GZ-Diensten.
Daarom van RT-->EA.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:11

Er is een goede manege in Doorn, waar een vd eigenaren er -op verzoek- les in geeft. Hij heeft ook een aantal (echte oude) dameszadels. Ik heb het ooit bij hem geleerd vroeger, op mijn oude paard.
Het is Manege Den Toom in Doorn en de man over wie ik het heb heet Louis den Toom. Succes!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:56

via www.dameszadel.nl kan je je inschrijven voor een les. Deze worden gegeven in Leusden en Arnhem. Je krijgt dan les van een instructrice van de dameszadelvereniging.

Sjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 09:19

Bedankt! Ik heb een mailtje gestuurd naar de manege ik ben benieuwd wat ze zeggen! Heb jij ervaring met deze stal en weet je of het wat is?

Gr.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:24

Ik ben een keer in Leusden geweest om te lessen. Brave paarden, de instructrice is er een van de oude stempel maar geeft fijn les.
Inmiddels heb ik zelf een dameszadel en ik hoop in Juni met mijn eigen paard te gaan lessen in Leusden. Helaas kan ik in April niet. Dameszadelrijden is zo leuk en vooral verslavend!!

Sjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 16:21

De vereninging heeft dus niet een eigen stal als ik dat goed begrijp want in leusden rijden ze dus op een andere manege. En rij je dan met een groep of in je eentje een priveles?

GR.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:30

volgens mij kun je dit ook doen bij de hollandsche manege in amsterdam zo ver ik weet

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:27

Je rijdt op paarden van manege de Treekhoeve (Leusden) of van stal Mansour (Arnhem) de dameszadelvereniging zorgt voor de zadels.
Over het algemeen rijd je in een kleine groep (2 tot 4 personen) tenminste de keren dat ik en mijn stalgenootjes er waren.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 01:12

Moghe Sjonnie!!!

Leuk als je naar een stal gaat voor een proeflesje, dan ga ik met je mee om foto's te maken okee?? En om je te taxi'en waarschijnlijk ;)

Ik heb het lef niet om op een dameszadel te gaan zitten, dus ik maak wel foto's van je!

Xxx