glucosamine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 11:40

Mijn shet moet voorlopig aan de glucosamine/chondroine
Nu kan ik dat hier via de dierenarts krijgen, maar het is stervensduur.
Maar ook de enige die ik hier kan vinden.

Ongetwijfeld gebruiken veel bokkers dit preparaat voor hun paarden.
Wie kan mij vertellen waar ik gunstig geprijsd goede kwaliteit kan bestellen? 'Tips zijn zeer welkom.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:46

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:51

Zoals hierboven genoemd!
Zeer goede ervaringen mee!

NHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:00

Waarom ga je dit supplement gebruiken als ik vragen mag :D

Heb misschien een betere en duurzamere oplossing :o

liljebo

Re: glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 13:05

Bedankt voor de tips. Paardendrogist kost echter hetzelfde als de gluco van de da-

NHP... op advies van de da. Heb een shet met afwijking aan de gewrichten, wat aan het licht is gekomen door de langdurige winter met veel sneeuw en ijs (hier ligt nog steeds sneeuw) Gewrichten zijn niet 'af' en afwijkend en door de belasting overbelast geraakt en erg pijnlijk. Gluco combi zorgt voor de opbouw en kan ervoor zorgen dat de gewrichtsschijven weer dichtgroeien.(pf.. leg het wrs verkeerd uit, maar de gewrichtsschijven zijn dus onregelmatig, afwijkend van vorm en beetje kapot, om het zo maar eens te zeggen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:27

ik heb er nu geen tijd voor om het op te zoeken, want ben eigenlijk aan't werk. Maar misschien helpt eenmaal je aan de onderhoudsdosis zit gelatine poeder wel (ik dacht altijd dat je een boost of dubbele dosis moest geven in het begin afhankelijk van het product en de "aandoening")

Ik geef het bij voor de hoefgroei te ondersteunen, dus als dierlijke eiwitbron. Het is afkomstig uit botten, dus't zou misschien een optie kunnen zijn.
Mijn paard loopt helaas redelijk stijf en heeft last van een achterknie die op "slot" springt, dus ben geen goede referentie voor soepele gewrichten. Hoewel de stijfheid geen graadmeter MOET zijn voor de conditie van de gewrichten...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:31

misschien bij www.jordenshippo.nl Die hebben vaak dingen die elders weer niet kunt krijgen. Ik koop daar altijd de Radical voor mijn paard.

misskiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:32

www.dezingendesmid.nl

Ik bestel hier zelf mijn supplement voor mijn paard.
Super service! Ook geen verzendkosten en altijd binnen een paar dagen in huis!
Volgens mij ook wat goedkoper dat de gemiddelde supplementen.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:51

Je moet wel goed kijken naar de percentages clucosamine die in bepaalde producten zitten.
Onze trainster geeft dit ook aan twee oudere merries en zij heeft vastgesteld dat de goedkope producten veel minder glucosamine bevatten en dus ook veel minder werkzaam zijn.

NHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:15

petit paris? helpt die gelatine poeder? want als je met een stijf paard zit zou ik een keer zijn bloedwaardes checken en hem een keer ontgiften of ook een arti kuur geven :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:38

voor de hoefgroei wel en volgens de DA was het niet slecht. 't is tenslotte afkomstig uit botten...
Mijn paard is stijf/stijver sinds haar knieën zijn opgespoten om de banden aan te trekken en in combinatie met "zwaarder" trainen om kontspieren te kweken. Dit laatste wil ze niet echt, maar de "stijfheid" verandert niet door meer, minder, zwaarder,... lopen/werken. Paard ziet er ook goed uit, sinds lang goed op gewicht, geen eiwitbubbels meer bij de minste rantsoenveandering, geen zweetbultjes, glanst mooi, is alert, vrolijk, actief,...
Maar stond wel op m'n lijstje de DA nog eens te laten komen...

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:41

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:52

Eventjes opgezocht:

Glucosamine is opgebouwd uit glucose, de suiker die door het lichaam als brandstof wordt gebruikt, en het aminozuur glutamine.
Gelatine zou per 100gram 11.6 gram glutamine(zuur) bevatten
voor mensen vond ik dat minimaal een dagelijkse gift van 500mg nodig was om een effect te hebben. Dus dat zou een 4 tot 5 gram gelatine poeder betekenen.

Nu ben ik aan't denken, ik geef een koffielepel/dag voor de hoefgroei, maar kom denk ik al bijna een jaar toe met een kilo... dus misschien toch niet zo ideaal.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:27

Die van glucohorse is idd het goedkoopste. En dat is glucosaminesulfaat, dit wordt beter door het lichaam opgenomen dan de glucosamine HCL variant.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:41

NesyD schreef:
Kijk een op http://www.glucohorse.com/welkom.html misschien is dat wat voor je.

Joh, laat ik nu net één van de velen zijn die aan een dergelijk onderzoek hebben gewerkt...... Echter kwamen er heel andere resultaten uit dan op deze website staan; er staat ook helemaal geen bronvermelding welk onderzoek dan wel positief was over glucosamine, dat wil ik toch wel heel graag weten......

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 08:53

bedankt allemaal voor de tips.Zal alles op mijn gemak doornemen.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:31

Ik ben een onderzoek tegengekomen waarin staat dat de sulfaat variant beter wordt opgenomen in het lichaam dan de HCL variant. Dit is inderdaad nog geen bewijs dat het ook écht werkt, dat klopt. Er zijn paarden die baat erbij hebben, en paarden waarbij je geen verschil ziet. De wetenschappelijke werking van glucosamine, welke variant ook, is nooit bewezen.

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:32

Ik voer 1,5 week nu Glucosamine/Chondroitine van Horsefood "the best" kost 115 euro voor 3 kg, en ik merk nog niet echt verschil..

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:25

reiziger schreef:
Ik ben een onderzoek tegengekomen waarin staat dat de sulfaat variant beter wordt opgenomen in het lichaam dan de HCL variant. Dit is inderdaad nog geen bewijs dat het ook écht werkt, dat klopt. Er zijn paarden die baat erbij hebben, en paarden waarbij je geen verschil ziet. De wetenschappelijke werking van glucosamine, welke variant ook, is nooit bewezen.

Dat bedoel ik en ik vind het dan ook storend dat er mensen zijn en zelfs websites die het tegendeel beweren. Zoals ik al zei, laat mij dan die onderzoeken eens zien waaruit gebleken is dat het wél werkt. Gaan schermen met feiten zonder onderbouwing vind ik misleidend en ook zeer kwalijk; in de 'glucosamine - industrie' wordt momenteel miljarden verdiend (en waarom eigenlijk, vanwege de dure mest die je dan krijgt??)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:37

Tja, in mijn geval, omdat ik hóóp dat het werkt. Soms lees je goede ervaringen ermee van gebruikers. Als je paard veel mankeert, wil je alles geprobeerd hebben. Maar het blijft lastig, want loopt mijn paard nu goed vanwege de glucosamine, of door haar aangepaste beslag, of omdat ze op rust/wei staat en alleen nog stapritjes doet, of %)

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:51

reiziger schreef:
Tja, in mijn geval, omdat ik hóóp dat het werkt. Soms lees je goede ervaringen ermee van gebruikers. Als je paard veel mankeert, wil je alles geprobeerd hebben. Maar het blijft lastig, want loopt mijn paard nu goed vanwege de glucosamine, of door haar aangepaste beslag, of omdat ze op rust/wei staat en alleen nog stapritjes doet, of %)

Ja, en zo ontstaat het placebo effect waar glucosamine op teert; niet zozeer vanuit het paard, want die kan niet 'faken', maar meer wat men wil zien. Men wil gewoon verbetering zien en als men er maar lang genoeg in geloofd, dan ziet men dat ook, zeker als gewezen kan worden op een 'wondermiddel' als glucosamine.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:15

Dat de werking niet wetenschappelijk is bewezen, wil nog niet zeggen dat het nooit werkt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:57

Verkoop adressen gezocht en dat is niet toegestaan op een informatief forum, ik verplaats je topic naar het juiste forum.
VSW-->EA-GZ Diensten

NHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:06

Voor de mensen die een glucosamine supplement zoeken zonder chemische stoffen of overige ballaststoffen met een zeer hoge opname en met zeer goede en duidelijk zichbare resultaten stuur mij even een pb.

Limakri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:49

madamX schreef:
NesyD schreef:
Kijk een op http://www.glucohorse.com/welkom.html misschien is dat wat voor je.

Joh, laat ik nu net één van de velen zijn die aan een dergelijk onderzoek hebben gewerkt...... Echter kwamen er heel andere resultaten uit dan op deze website staan; er staat ook helemaal geen bronvermelding welk onderzoek dan wel positief was over glucosamine, dat wil ik toch wel heel graag weten......

Ik gebruik sinds een jaar of drie glucohorse bij mjn ouwe fokmerrie,
en ik ben erg tevreden met het resultaat.

Bij de onderzoeken die op de glucohorse.com worden vermeld
sstaat wel degelijk telkens een link met bronvermelding,
meer nog, ik heb zelden of nooit zo'n extra gedocumenteeerde site gezien.