Rijden in dameszadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinscem

Rijden in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 07:55

Vraagje,

Weet iemand ook een adres of trainer in Drenthe, die hier les in geeft. Ik zou graag in dameszadel willen leren rijden.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:26

Ik weet dat er in de tinkerwereld iemand is die het ook doet. Weet niet waar ze vandaan komt en hoe ze heet maar misschien zou je het daar ook kunnen posten. Voor zover ik weet is er wel een vereniging die zich met dit onderwerp bezighoudt. Zou een googelen, misschien kunnen die je verder helpen.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:30

Mail de Nederlandse Vereniging het Dameszadel eens: http://www.dameszadel.nl

Hun lessen zijn in ieder geval heel leuk, maar in Arnhem en Utrecht. Volgens mij komen zij ook als jij een groep mensen bij elkaar weet te krijgen, maar om dat op regelmatige basis te doen is misschien een beetje teveel gevraagd :P.

Edit: heb je een eigen zadel? Want mocht je iemand vinden die les geeft, maar die geen zadel heeft (dat jij dus een eigen zadel moet hebben), dan weet ik ook nog wel een bedrijf dat dameszadels verhuurt, met eventueel recht op koop :)
Laatst bijgewerkt door Saar88 op 26-02-10 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Rijden in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:32

Idd, de lessen van www.dameszadel.nl zijn erg goed, maar je moet er wel zelf een zadel voor hebben.

Wel 1 tip: ga het echt niet zelf proberen! Zadelen met dameszadel is nogal een kunst, en goed erin rijden ook!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:34

Vjestagirl schreef:
Idd, de lessen van http://www.dameszadel.nl zijn erg goed, maar je moet er wel zelf een zadel voor hebben.

De Vereniging heeft eigen zadels hoor, maar misschien alleen op de georganiseerde instructies?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:34

Saar88 schreef:
Vjestagirl schreef:
Idd, de lessen van http://www.dameszadel.nl zijn erg goed, maar je moet er wel zelf een zadel voor hebben.

De Vereniging heeft eigen zadels hoor, maar misschien alleen op de georganiseerde instructies?

Voor hun lessen hebben ze iig geen eigen zadels. Ik heb het geluk dat ik er eentje kan lenen, maar in principe moet je zelf voor het zadel zorgen.

GraciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:14

De dameszadelvereniging heeft redelijk wat eigen zadels en voor de insructies in Leusden en Arnhem kan je een zadel van hen huren (kost geloof ik 5 euro)
Alleen als je wilt lessen in Utrecht moet je een eigen zadel hebben.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:06

RT->>EA-GZ Diensten

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:20

Wij geven ook les in dameszadel.

Dat kan op je eigen paard als een van mijn zadels je paard past.
Of anders op een van onze paarden.

Voor info kun je ook kijken op onze site http://www.andalusiershow.nl. Je kunt daarop ook tel. nummers vinden waarop je me kunt bereiken.

wij wonen vlakbij Hoogeveen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:53

Pieder schreef:
Ik weet dat er in de tinkerwereld iemand is die het ook doet. Weet niet waar ze vandaan komt en hoe ze heet maar misschien zou je het daar ook kunnen posten. Voor zover ik weet is er wel een vereniging die zich met dit onderwerp bezighoudt. Zou een googelen, misschien kunnen die je verder helpen.

Ik ben waarschijnlijk het persoon die hier bedoeld word maar ik woon iets te ver weg.
Bob Wooning woont in Drenthe en zit in het bestuur van de dameszadel vereniging. Je zou daar eens contact me op kunnen nemen.

Saar88 schreef:
Edit: heb je een eigen zadel? Want mocht je iemand vinden die les geeft, maar die geen zadel heeft (dat jij dus een eigen zadel moet hebben), dan weet ik ook nog wel een bedrijf dat dameszadels verhuurt, met eventueel recht op koop :)

Dat bedrijf is er helaas niet meer omdat de eigenares is overleden |( |( |( ( was een vriendin van mij)

Vjestagirl schreef:
Wel 1 tip: ga het echt niet zelf proberen! Zadelen met dameszadel is nogal een kunst, en goed erin rijden ook!

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Je moet de eerste keer helemaal opnieuw je vertrouwen terug krijgen, als je je zadel dan niet goed ligt of jij zelf niet goed zit knap je direct af en dat zou zonde zijn.