spookrekening

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hercule

spookrekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:07

Wij hebben onze paarden laten beleren door XXXXXXX van Paardentherapie.eu
Nadat we verleden jaar door een vriendin waren getipt door een vriendin die haar Tinker had laten beleren door XXXXXXX hebben wij zijn profesionele site bekeken en met deze paardenman in hart en nieren een afspraak gemaakt om onze paarden door hem te laten beleren.
Dit zou ongeveer 3 a 4 maanden duren en 350 euro per paard kosten en elke keer als hij kwam 12 euro reiskosten. We zouden een derde aanbetalen bij aanvang en bij aflevering van een goed beleerd paard in het tuig het restant.

XXXXXXX is bij ons ruim een 9 maanden wekelijks geweest(dus vele maanden langer). Na deze 9 maanden hebben we afscheid van elkaar genomen en natuurlijk is er op de laatste dag met XXXXXXX afgerekend. En nu 2,5 maand later krijgen wij een spookrekening van het bedrijf van zijn vrouw van maar liefst 3000 euro. U begrijpt totale verbijstering 750 euro admkosten 500 euro huur kar 500 euro gebruik tuig en ga zo maar door.
Natuurlijk is het stom van ons om geen contract te vragen bij aanvang en geen bonnetje bij de betalingen, maar ja ook wij geloven in de goedheid van de mens en zoals er op de site van Paardentherapie.eu staat in wederzijds respect. Wij zijn benieuwd of er mensen zijn met dezelfde of andere ervaringen betreffende (spook) rekeningen of zijn wij de enige die op deze manier zijn behandeld door de heer XXXXXXX.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-02-10 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voor en achternaam uit de post gehaald, graag geen persoonsnamen noemen, je vraagt ervaring met het bedrijf, daarvan wordt de naam al genoemd.

Tanja

Re: spookrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:10

TAO is onderdeel van de informatieve fora, aangezien er in dit topic gevraagd wordt om ervaring met een bedrijf en niet om raad verplaats ik dit topic naar het juiste forum.

TAO-->EA-GZ Diensten.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:56

nou als je geen contract hebt, dan heeft dat bedrijf toch ook geen poot om op te staan. is die wel geweest dan? heb je getuigen (niet zijnde familie) die je hebben zien betalen?

Mijn suggestie Terugbluffen

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:37

Weet je wel zeker dat het van hem komt?Misschien houdt iemand je voor de gek in de hoop dat je betaald...
Heb je hem gebeld?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:00

Bel eens met een advocaat o.i.d. Er moet iets van een bewijs achter schuilen om zo'n factuur te versturen, anders kan elke willekeurig bedrijf je een factuur sturen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:04

Op de site staat ook dat het 350E kost, als ik jou was zou ik daar een printscreen van maken als bewijs van de prijs.
Maar ook zoals pantarhei zei: geen contract betekend ook voor hun geen bewijs!!!
Laatst bijgewerkt door Brainless op 23-02-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:06

Deze meneer heeft "karakter", ik weet dat hij niet de liefste is.
Het zou mij dus niet verbazen!
Maar ik hoop wel dat alles met je paard goed is..
(ervaring uit 1e hand ;) )
Ik zou juridisch advies gaan inwinnen, en proberen contact op te nemen met de mensen!

happyfell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:47

Ook ik heb zo'n spookrekening ontvangen, morgen een afspraak met het juridisch loket, eens kijken wat we eraan kunnen doen.
Mijn advies is dus niet in zee gaan met deze man.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:03

@happyfell: het "helpt" jou waarschijnlijk wel dat TS ook een spookrekening heeft!
Ik hoop echt dat jullie er wat mee kunnen doen samen!