Gezocht: Pensionstal omg. IJmuiden, Assendelft, Heemskerk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Strikkie

Gezocht: Pensionstal omg. IJmuiden, Assendelft, Heemskerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 22:26

Beste bokkers!

Ik ben op zoek naar een goede pensionstal in de omgeving IJmuiden, Heemskerk, Assendelft en alles er tussen in maar ik ben er zelf niet bekend. Ik zoek een niet al te grote stal (max. 25) met ruime boxen, een goede buitenbak (binnenbak zou leuk zijn) en weidegang in de zomer. Ik zoek een stal waar de paarden buiten gezet worden en eventueel ook uitgemest. Wie o wie kan mij aan een aantal fijne adresjes helpen??? *D

daffie1986

Re: Gezocht: Pensionstal omg. IJmuiden, Assendelft, Heemskerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:29

In Velserboroek heb je stal boreel was iets van 325 euro per maand vol pension. Super goede bak, kleine stapmolen, longeerbak, paddock en zomers kunnen ze op het land van de eigenaar(dit is wel in santpoort).

Je zoek opdracht is nog al algemeen, welke prijsklasse zoek je en waar woon of ga je zelf wonen?

Strikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 23:35

Hoi Daffie,
Thanx voor je snelle reactie! Ik ga wonen in IJmuiden en zoek een beetje in een straal van maximaal 15 kilometer. De 325 bij Boreel vind ik te duur... Ben al bij wat stallen geweest maar heb het niet kunnen vinden, moeilijk! Waar sta jij?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:47

Omdat er gezocht wordt naar een dienst verplaats ik het even van [VSW] naar [EA-GZ-DI] :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:05

Ik heb in de velserbroek gewoond en ook veel bijrijdpony's gehad op verschillende stallen. Zelf woon en sta ik boven het kanaal, waar ben je al wezen kijken?
In Santpoort zit een nieuwe op de oude plek van rozenstein, heb geen idee hoe klein-/grootschalig die is. Verder zit er bij de rotonde tussen velserbroek/santpoort/bloemendaal/driehuis ook nog een kleine stal. In de velserbroek heb je trouwens ook nog een nieuwe stal (pal aan de snelweg)naast de autosloperij van rutte en nog eentje daar naast. Schieten zo snel even niet meer binnen die kleinschalig zijn.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:23

Stal Rutte (veehouderij) in velserbroek
Stal Westerbroek (wat groter)
PC Santpoort (oude rozestein)
Kneppers

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:11

daffie1986 schreef:
Ik heb in de velserbroek gewoond en ook veel bijrijdpony's gehad op verschillende stallen. Zelf woon en sta ik boven het kanaal, waar ben je al wezen kijken?
In Santpoort zit een nieuwe op de oude plek van rozenstein, heb geen idee hoe klein-/grootschalig die is. Verder zit er bij de rotonde tussen velserbroek/santpoort/bloemendaal/driehuis ook nog een kleine stal. In de velserbroek heb je trouwens ook nog een nieuwe stal (pal aan de snelweg)naast de autosloperij van rutte en nog eentje daar naast. Schieten zo snel even niet meer binnen die kleinschalig zijn.

Hier sta ik en zal er dus even iets dieper op in gaan.
(op het oude rozenstein terrein)
Er zijn 32 stallen waarvan 6 bezet zijn voor manege lessen. Deze lessen zijn 3 dagen per week maximaal 2 uur per dag. Verder heb je gewoon altijd de beschikking over een 20-40 buitenbak en een kleinere binnenbaan.
In de zomer wordt er een longeerkraal gerealiseerd. Het is een all in stal. Bij meer interesse of vragen, stuur gerust een pb en ik zal je zo snel mogelijk en duidelijk mogelijk meer info geven.

Die naast autosloperij rutte is een stal voor gemiddeld 15-20 paarden. Paarden staan lekker in de paddock en er wordt voor je gemest. Wat ik persoonlijk erg jammer vind aan deze stal, is dat er geen bak aanwezig is. Als je in een bak wilt rijden kan je voor 150 euro ongeveer per jaar de bak gebnruiken bij de hofgeestruiters (buitenbaan). Anders heb je alleen buitenrij mogelijkheden zoals spaarnwoude ed.
Als je wilt dat je paard meer dan 1kilo biks pd krijgt komen hier extra kosten bij, wat IMO niet eerlijk is.

Strikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:39

Hey, thanx voor alle reacties!

Nou Stal Rutte valt wat mij betreft af, ik wil absoluut een goede rijbak bij de stal hebben.
Stal Westerbroek valt ook af want daar moet je, als ze op land staan, eerst een half uur terug naar stal lopen als je wilt rijden. Ik wil ook niet dat hij dag & nacht buiten staat...

Wat ik WEL wil & zoek (is misschien makkelijker) :D : Ruime stallen (paard is 1.80), goede bak en dat de paarden buiten & binnen worden gezet. Binnenbak zou leuk zijn maar is geen vereiste, zelf uitmesten geen probleem, als het er bij in zit vind ik dat mooi meegenomen! ;) En als laatste, ik wil uiteraard dat hij lekker het het land op kan, maar niet 24/7 dus ook in de zomer 's nachts lekker naar binnen! Ik heb er tussen 200 en 300,- per maand voor over, minder is natuurlijk ook altijd meegenomen. ;)

Anymore ideas??? *D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:45

Strikkie schreef:
Hey, thanx voor alle reacties!

Nou Stal Rutte valt wat mij betreft af, ik wil absoluut een goede rijbak bij de stal hebben.
Stal Westerbroek valt ook af want daar moet je, als ze op land staan, eerst een half uur terug naar stal lopen als je wilt rijden. Ik wil ook niet dat hij dag & nacht buiten staat...

Wat ik WEL wil & zoek (is misschien makkelijker) :D : Ruime stallen (paard is 1.80), goede bak en dat de paarden buiten & binnen worden gezet. Binnenbak zou leuk zijn maar is geen vereiste, zelf uitmesten geen probleem, als het er bij in zit vind ik dat mooi meegenomen! ;) En als laatste, ik wil uiteraard dat hij lekker het het land op kan, maar niet 24/7 dus ook in de zomer 's nachts lekker naar binnen! Ik heb er tussen 200 en 300,- per maand voor over, minder is natuurlijk ook altijd meegenomen. ;)

Anymore ideas??? *D

PC Santpoort (oude rozenstein) heeft stallen van 3x3 en 2.5x3 en stallen van 2.5x4.5
Zomers kan je ervoor kiezen je paard 24/7 op het land of alleen op de dag op het land en 's nachts weer gewoon op stal.
Wil je je paard los en kan deze ook los, is het mogelijk dat hij/zij in de ochtend lekker een paar uur los staat. Paddock, binnenbak of buitenbak. Kost wel 295 euro pm. All in.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:46

Waar sta je nu als ik vragen mag?

Strikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 14:25

kimmie88 schreef:
Waar sta je nu als ik vragen mag?

Lekker thuis. :D Ons bedrijf moet helaas verkocht worden omdat de gezondheid van mijn vader niet meer zo goed is.
Ik ga waarschijnlijk ook pas eind van het jaar verhuizen maar begin liever lekker op tijd met orienteren, vandaar!

Heb je ook een adres van Rozestein? En is dat een manege?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:26

http://www.paardencentrumsantpoort.nl
Het is zoals ik al eerder zei, een kleinschalige manege met 6 manege paarden. Hooguit 3x pw 2u pd les. De rest zijn de bakken vrij voor ons als pensionklanten.
Momenteel zitten we vol, maar er is rond de zomer hier in de buurt altijd onderling wat wisseling, dus komt er van tijd tot tijd ook een stal vrij.
Verkoop, verhuizing van mens of paard, ed
Laatst bijgewerkt door kimmie88 op 22-02-10 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:26

rijksweg 236
2071 KP Santpoort

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:29

Heb je stal winter in uitgeest al geprobeerd?

Strikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:00

grauwman schreef:
Heb je stal winter in uitgeest al geprobeerd?

Hoi hoi,

Ik vind Uitgeest eigenlijk een beetje ver ten opzichte van IJmuiden, of valt dat wel mee? Heb je misschien een adres en evt telefoonnummer van Stal Winter? Kijken kan altijd! :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:04

Stal winter is bij de BOBS Saloon vlak bij

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:10

het is tegenover de bobs

Winter, Stal
Koogdijk 1
1911 NL - Uitgeest
tel.: 0251 - 312232