Ervaringen/ aanbod etc stallen in/ rondom Castricum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eierhoofd

Ervaringen/ aanbod etc stallen in/ rondom Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 19:35

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een koophuis. Momenteel kijken we in (de directe omgeving van) Castricum.
Nu weet ik wel ongeveer wat stallen te vinden (de grotere, aan doorgaande wegen), maar ik wil graag ook een goed nieuw huis voor mijn paard vinden en daarom gewoon wat orienteren. De ervaring heeft geleerd dat je de leukste stallen via via vindt, dus.... :P

Daarom dus meningen/ tips en adressen gezocht van stalling in de directe omgeving (lees: op fietsafstand, max 20 min) van Castricum.

Mijn wensenlijstje:
- Geen manege
- Zoveel mogelijk weidegang (liefst 24/7), zowel 's zomers als 's winters
- Goede uitrijmogelijkheden
- Aanwezigheid van een bak die over het algemeen goed te rijden is
- Relaxte sfeer met leuke stalgenoten
- Liefst kleinschalig

Ik ben niet op zoek naar luxe, als de basis maar goed is! :D Het paard staat voorop, dus liever plassen in de bosjes bij een grote, goede paddock/ weide voor paardlief, dan dat hij het grootste gedeelte van de dag op stal moet staan en ik de beschikking heb over een luxe toilet :+

blue_kim

Re: Ervaringen/ aanbod etc stallen in/ rondom Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:49

je hebt op de grens limmen/castricum, stal de nesse, zit op de nesdijk, achter de provinciale weg. http://www.denesselimmen.nl/paardenpension.htm
hier heb ik een paar jaar gestaan, is een hele gezellige stal, alleen gaat je paard swinters wel op stal. en weet niet offie vol zit.

en verder weet ik in heiloo/limmen nog wel een paar plekjes maar weet niet of je dat te ver vind.

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:53

Ik volg dit topic even omdat ik eveneens op zoek ben naar een stalletje in/om Heemskerk/Castricum voor mijn 2 paardjes.

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:09

@ Blue_Kim: Kom maar op! Ik ben nog in de orienterende fase, dus alle info in de buurt is welkom! De Nesse ziet er goed uit zeg! Die ga ik maar eens "bezichtigen" wanneer ik dat ook voor huizen ga doen :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:11

[VSW]-[EA-GZ-DI]

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:36

ik weet niet helemaal wat je zoekt qua luxe, of juist niet :P

in heiloo heb je aan de oosterzijweg (130) pensionstal dekker, kleine stal 10 boxen en een paar op een landje met schuilstal, hebben geen website maar even tomtom erbij en dan vind je het zo, voor eventueel telefoon nr kan je ook pb'en. dit is volpension, echt alles wordt gedaan en kost (in de tijd dat ik er stond 5 jaar geleden ong. 180 e. p/m

verder is er in limmen aan de schoolweg, grens limmen/castricum, zit willem pepping (ookwel faun genoemd) is niet echt een officiele pensionstal, maar ik weet dat hij wel eens boxen verhuurd, is alleen niet echt luxe. (lees, een echte studder boer)

verder heb je nog stal sprenkeling in heiloo, de eigenaresse zit ook op bokt volgens mij. deze stal is wel vrij groot, zit aan de hogeweg in heiloo, als je even googled vind je hem zo. ben hier nooit geweest, dus zou niet echt veel erover kunnen vertellen :P

op de grens heiloo/egmond heb je nog stal onderwater, dit is ook een vrij grote stal. zit aan de vennewatersweg, ook even googlen. ik ben hier eens geweest om te kijken maar hadden toen geen plek. leek mij wel erg gezellig, is wel zelf uitmesten en voeren geloof ik. kosten volgens mij 100 p/m ex hooi en stro. zomers dag en nacht buiten.

uuuhm ik weet er nog wel meer, maar moet weer ff brainstormen :P

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:47

in egmond binnen/grens bakkum heb je nog stal hes heet het. heb daar vroeger ene verzorgpony gehad. mogelijk om je paard op stal te zetten of 24/7 buiten geloof ik. is heel klein stalletje, 6 boxen als ik het me goed kan herrinneren. voor telefoon nummer en/of adres moet je maar even laten weten, dan ga ik dat even opzoeken.

en in egmond heb je dan ook nog de duinrand, is wel een flink dure super de luxe stal, denk niet dat dat echt is wat je zoekt :P
in bakkum schijnen ook nog paar kleine stalletjes te zitten, maar die kant op ben ik helemaal niet bekend, zelfde als in c'cum zelf schijnen er toch ook wel een hoop te zitten.

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:56

Wij zitten op dit moment in Bakkum-noord. Naast stal Hes (die blue_kim noemde). Bij camping de Polle. Wij zijn op het moment vol, maar ik heb geen idee hoe dat is bij stal Hes dus daar kun je het even vragen! De Duinrand zit inderdaad aan het begin van Egmond Binnen, maar dat is wel wat verder fietsen. Met binnenbak ect, maar hoe het met weidegang zit weet ik niet precies?

Verder heb je in Castricum, manege Reuring op stal en aan datzelfde polderweggetje zitten een aantal verschillende stallen. Veldt aan het begin, Baltus en daarachter zit weer Cor Kuijs. Ook zit er tussen nog een klein stalletje, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee (kan bij pb eventueel), maar die is nu ook vol volgens mij.

Ik ga even denken of ik nog iets kan bedenken ;)

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 08:40

Superbedankt voor de reacties! Iig genoeg aanbod dus :)

Het is pas op termijn (half jaar schat ik), dus dan kan ik mooi wat rondkijken en zien wat me het meest aanspreekt. Superirritant dat ik nu op zo'n leuke stal sta, dat ik echt belachelijk kritisch ben :P Blij toe dat er legio mogelijkheden zijn in de omgeving! :D

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:54

Misschien niet helemaal eerlijk om te zeggen. Maar als ik jou wensen zie hoef je in ieder geval niet naar de Duinrand te gaan kijken. Paarden gaan om 9 uur naar buiten, en om 1 uur naar binnen, was wel in de winter, maar in de zomer gaan ze ook niet 24/7. Ik heb er stage gelopen dus vandaar. Wel fijne uitrijmogelijkheden, en een binnenbak dus altijd beschikbaar.

xloisxchocox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:00

miss is manege heemskerk wat ligt wel in heemskerk maar miss is het wat hier is de link naar de website manegeheemskerk.nl

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:30

Bij rotonde als je langs castricum rijd naar strand, even hun naam kwijt.
Ook s winters op t land

xloisxchocox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:59

Het is wel een manege maar jaa ik heb op reuring op stal gereden paarden staan in de zomer met mooi weer 24/7 buiten in de winter op aan vraag hier is de link naar de site: www.reuringopstal.nl

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:56

Stal de Ruijter, grens castricum/heemskerk, zit hemelsbreed ong 100 meter van Baltus af. (omdat je daar al was geweest).

Reuring is een manege, maar het is kleinschalig en de bak zit niet propvol met lessen, hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:55

Aangezien dit topic uit 2010 is denk ik dat de topicstarter inmiddels wel een stal gevonden heeft.
Hier dus een slotje.