ooteman laarzen service

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

starremans

ooteman laarzen service

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 16:46

hoi

ik ben er nu toch wel een beetje klaar mee, eind oktober 2009 petrie athene besteld en laten aanmeten bij ooteman, ik kom er al jaren en dacht dat ik toch wel bij een redelijk goede zaak heb aangeklopt.....niets blijkt minder waar !!

begin december kwamen mijn laarzen binnen, ten eerste geen eens een telefoontje, ik heb uiteindelijk zelf maar een keer gebeld,

toen gepast, bleek mijn linkerlaars niet dicht te kunnen, om al helemaal niet op de rechterlaars te gaan kijken......die kwam niet eens voorbij mijn kuit, ik had dezelfde rijbroek aan, geen hoge sokken en ben ook niet aangekomen oid.....ik heb ze gekocht en laten aanmeten, maat werk dus,

nou werden ze opgerekt, links 1,5 cm en rechts 2 cm...... ah fijn, ik na 1,5 week de laarzen weer opgehaald en nee hoor, oprekken heeft ietjes effect gehad maar kan mijn laarzen niet dicht krijgen, ja als ik ze dicht krijg dan voel ik me aderen kloppen !!!!

nou heeft ooteman de linkerelaars nog verder opgerekt, deze pas ik nu wel, maar in de rechterlaars komt elastiek, aan de voorkant wat je dus heel erg gaat zien !!! ik vind het gewoon afschuwelijk en heb de tranen in mijn ogen, mijn mooie laarzen die ik als verjaardagscadeau heb gekocht van mijn ouders, een droom die in duize opgaat !!!

ik heb voor het oprekken al € 25 betaald, maar ik moet voor het elastiek in laten zetten, ook weer geld betalen, maar ben er ziek van....ik kan de laarzen ophalen, maar wijger om mijn laarzen zo aan te nemen, en wil mijn geld (voor een groot deel) terug.....

heeft iemand er ervaring mee ? ik ben er namelijk ziek en kotsmisselijk van.....

groeten daphne

josie

Re: ooteman laarzen service

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:40

Wat vervelend voor je.
Ik heb zelf geen ervaring met Ooteman, maar ik raad je het volgende aan.
Aangezien jij steld dat er gemeten is met dezelfde broek aan en sokken en je bent niet aangekomen, dan zou dat inhouden dat er of verkeerd gemeten is (laarzen dus ook vekeerde maten) of de laarzen niet de juiste maten hebben (bij wel goed meten).
Het probleem ligt bij Ooteman.
Ik zou geen genoegen nemen met die oplossing van elsatiek aan de voorzijde en ook niet met het oprekken, al helemaal niet omdat je er ook nog eens voor dient te betalen.
Wat kun je doen:
Terug naar Ooteman om nog eens je maten te laten opnemen, bij voorkeur door zwelfde persoon als vorige keer en jij komt dan ook op ongeveer hetzelfde tijdstip als bij d eerste keer aanmeten (waarom, als je b.v. menstrueerd, kun je vocht vast houden en kunnen je been wat dikker zijn, als je moe bent en het is aan het eidne van de dag, ook dan kunnen je benen wat dikker zijn), dus zo veel moet gelijk zijn aan de eerste situatie van opmeten.
Stel er kome dezelfde maten uit, dan laat je je laarzen opmeten.
Als die maten niet kloppen heeft Petrie ze verkeerd gemaakt en heb je recht op andere nieuw passende laarzen.
Als de maten wel verschillen, dan kun je zeggen dat men daar verkeerd gemeten heeft en ook dan heb je recht op juiste passende laarzen.
Kom je er niet uit met Ooteman, neem iemand mee als getuige, dan kun je altijd even de consumentenbond raadplegen (even bellen en situatie uitleggen of even op internet zoeken), of kieskeurig, tros radar.
Tevens is het raadzaam het e.e.a. op papier te zetten in een brief naar Ooteman toe. Ze hebben wel de mogelijkheden nodig om het te kunnen herstellen, dan wel te vervangen, indien herstel niet mogelijk is.
Ik zou hier niet mee akkoord gaan, je hoort passende laarzen te krijgen, daar betaal perslotte ook voor.
Kijk hier maar even:
http://www.rechtsbehoud.nl/index.php?hfst_id=34
Succes!!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:05

hmm ik had om te beginnen al aangegeven dat ik de optie elastiek (en ook het oprekken!)geen doen zou vinden, dat is nu dus te laat en grote kans dat je ze nu wel moet afnemen.
Ik zou idd ook weigeren om voor deze laarzen te betalen.
Mag ik vragen waarom je niet meteen je geld hebt teruggevraagd/ andere laarzen hebt geeist?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:31

Ervaringen gevraagd met een laarzen service.
RUI-->EA-GZ Diensten

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:34

Hier ook ervaring met de laarzenservice. Had m'n Derby soft jumpers er laten meten. Twee weken later terug om te passen (was overigens wel netjes gebeld), bleek de kuitmaat een maat te klein. Dit is toen een maat opgerekt waar ik overigens niets voor hoefde te betalen? ... Helaas werd het de maand na sinterklaas zo mooi weer :Y) dus anderhalve maand later had ik ze pas voor het eerst aan en pffff echt dat aderen gevoel waar jij het over hebt! Was in alle staten.. heb ze toen toch maar aangesjord en ermee rondgelopen tot ik ze wel beter aankreeg.. maar kan ook niet zeggen dat ik onderste boven ben van hun laarzenservice..

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:41

tja, ik heb begin augustus Petrie laarzen laten opmeten. 2 maanden later waren ze klaar en bleek 1 laars niet te passen, kreeg hem met moeite dicht en bij mijn hiel zat de laars veelste strak. De laarzen werden weer terug gestuurd naar Petrie om te verstellen. 1 maand later waren ze weer klaar, maar ze zaten weer niet goed, dus weer terug gestuurd naar Petrie. Laarzen zouden weer versteld worden, maar toen ik weer terug kwam bij Ooteman, waren de laarzen wederom niet goed. ( dus al 2 keer terug gestuurd)

Daarop heeft Ooteman Petrie de opdracht gegeven om de laars helemaal opnieuw te maken. Ooteman was boos op Petrie, omdat ze niks aan mijn laars hadden veranderd. Nu heb ik afgelopen week Ooteman opgebeld, omdat ik nog steeds niks had gehoord over mijn laarzen. Bleek dat Petrie ze vergeten zijn te maken!!

Heb de laarzen dus begin augustus besteld, en nu ruim 6 maanden verder zijn ze er nog niet. Ze moeten zelfs nog helemaal gemaakt worden!! Petrie heeft wel beloofd ze binnen 3 weken klaar te hebben....en hopen dat ze dan wel goed zijn.

Al denk ik dat de schuld in mijn geval meer bij Petrie ligt dan bij Ooteman....... het blijft vervelend want ik wacht nu al bijna 7 maanden erop.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:44

ts: Heb je daar ook iets over gezegt dat je dat niet wilt? Want nu weten ze daar niet dat jij dat elastiek geen optie vind.. En je had kunnen zeggen dat ze verkeerd aangemeten zijn aangezien jij niet bent aangekomen.

myour: het is toch over het algemeen bekent dat in de zomer je kuiten dikker zijn. Dan had je moeten aangeven dat je ze een cm groter wou

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:02

Volgens mij was het toen einde herfst en is het nu midje winter, waar haal jij zomer vandaan? ........

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:04

sorry :o ik keek over die smilie heen en dacht dat je dus bedoelde dat het écht mooi weer werd :P

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:10

Haha nou nee dus. :P
Al zou ik dat momenteel wel willen hoor, dat echte mooie weer..

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:15

Erg vervelend, heb je al betaald?
Ik zou Ooteman schriftelijk mede delen dat je het betreurd dat de bestelde laarzen niet de laarzen zijn die jij besteld hebt.
Vervolgens aangeven dat elastiek er tussen geen optie is, puur omdat dat niet is wat je besteld hebt, je hebt ze niet voor niets op maat laten maken!!

Je hoopt dat jullie hier samen uit kunnen komen en er een oplossing gevonden kan worden, in de vorm van nieuwe aangemeten laarzen.

Je wacht een reactie af.

mvg.

Gewoon vriendelijk blijven, daar begin je mee.

Ik heb eerder een groot probleem mee gemaakt met ooteman, toen werkte dit ook super. Als je de vakbond belt kom je nog meer te weten over je rechten.

Succes

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:41

maar mij lijkt dat ts meteen had moeten aangeven dat ze elastiek niet wilde. waarschijnlijk zijn ze daar nu al meebezig met het inzetten

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:59

Ja dat had ts wel moeten doen denk ik, maar in eerste instantie wil ze puur op maat gemaakte laarzen, niet een stel laarzen die meerdere malen opgerekt zijn, niet lekker zitten en 1 laars met elastiek, dat kan toch niet zo maar geaccepteerd worden?

edit: typfoutje

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:03

nee dat moet ze idd niet zomaar accepteren, alleen ben ik bang dat doordat ze niet meteen iets gezegd heeft, dat het nu een beetje aan de late kant is...meer van zwijgen is toestemming, dat idee

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:57

@starremans: is er nog nieuws??

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:49

Mijn moeder had ook probelemen met der Petrie laarzen aangemeten bij Ooteman. Der risten gingen steeds kapot dus wij terug ( Van uit Den helder) haalt hij het stik los doet de rits er weer in moet me ma die stik kosten betalen. Maar 2 weken later gingen de risten weer kapot, ze is dus naar de schoen maker geweest en het laten maken blijkt dat het een fout is geweest en ze de rits de kort hadden er in gezet! Maar ooteman had ze niet terug gestuurd al had dat volgens mij wel gemoeten

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:28

TS hebben jullie al contact gehad voor het zoeken naar een oplossing?

groetjes

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 15:30

nou ik heb ze opgehaald,

in beide laarzen zit nu elastiek, even veel, opzich zitten ze nu wel lekker en ja inderdaad ik ben denk ik gewoon te lief geweest en heb maar toegezwijgd...1 ding is zeker ik koop NOOIT meer laarzen bij ooteman, hoe ik ook werd behandeld vond ik echt niet netjes,

dus voor mij helaas geen perfecte laarzen, maar eindelijk wel laarzen die pasten, oh ja ik heb voor het inzetten van elastiek niets betaald, dat heb ik zelf tegen ze gezegd want barste in janken uit !! en ben zo de winkel met mijn laarzen in me hand weggelopen.....

bedankt voor jullie meningen ! ik heb mijn lesje geleerd..nou ja mijn schuld was het ook niet maar wel dat ik ze voortaan 2 keer laat aanmeten !!!

groeten daphne