Ypenburghoeve

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1marengo1

Ypenburghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 14:01

Heeft iemand ervaring met de ypenburghoeve? En dan vooral de omgang met de paarden en de hoeveelheid voer dat ze krijgen? Heb je daar zelf de regie over of word dit bepaald door de eigenaren van de stal?

Alle info is welkom.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:10

`Hallo,

Ik heb daar een verzorgpaardje gehad, ik was daar vrijwel elke dag, ze waren net begonnen met het uitbreiden van de accomodatie, zo werden er 6 nieuwe loodsen met stallen gebouwd, en werden er paddocks gemaakt.

Ik weet niet precies wat en hoeveel er gevoerd werd, maar volgens mij mocht je dat zelf bepalen.
Ik vond het altijd heel gezellig, en kreeg les van Meriam, die dat heel leuk doet, zij is er volgens mij nog steeds.

Willy is daar de eigenaar en dat is een topvent! Heel aardig en helpt je met alles!
Verder werden elke dag de stallen gedaan.
De pensionklanten zijn ook erg aardig, en er is een goede buitenbak, waar je altijd in kan rijden en goede uitrijmogelijkheden!

Ook werden er leuke dingen gedaan zoals een paastocht met alle pensionklanten en paarden het delftse hout in en daarna barbequen.

Toen wij gingen verhuizen van stal, geloof ik dat er plannen waren om de paarden elke dag in kuddes buiten te zetten, zodat ze alleen s'nachts op stal staan, maar hoe dit zit weet ik niet precies want toen waren wij al verhuist.

Als je een probleem hebt met je paard of hulp nodig hebt is de staleigenaar of Meriam altijd bereid om je te helpen en doen dit ook graag.

Als je aan Meriam vraagt of ze bv het deken van je paard er 's morgens af wil halen en 's avonds weer op wil doen of zulke dingen, dan doet ze dat altijd, hetzelfde geld voor buiten zetten oid als je zelf ziek bent of niet kan komen.

Als je nog meer wilt weten mag je me een pb sturen!

1marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 16:01

Hoi, bedankt voor je reactie. Als ik je bericht lees is de stal dus echt een aanrader..

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:06

ja ik vind van wel, als ik in de buurt had gewoond of een auto zou hebben zou ik mijn paard daar stallen.

Sigrid

Re: Ypenburghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:52

[VSW] > [EA GZ]

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:08

Hoi, mijn paard staat daar ter bruikleen.
Zover ik weet is het een prima stal.
Wel erg prijzig als je het mij vraagt.

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:23

Prijzig? Hoe kom je daar nou bij?!? Goedkopere stallen zijn er niet in de buurt hoor, of je heb alleen een boxje zonder faciliteiten.

Mijn paard staat ook op de Ypenburghoeve en heeft het enorm naar z'n zin! Iedere ochtend gaan de paarden in kuddes naar buiten (paddock of wei, ligt aan het seizoen) en aan het eind van de middag worden ze weer binnen gehaald.

Verder is er een fijne rijbak met all-weather bodem en nog een longeerring en stapmolen. Binnen 5 minuten zit je in het Delftse Hout en kun je buitenrijden. Prima faciliteiten dus.

Uitmesten moet je wel zelf doen 1x per week, maar er wordt wel dagelijks voor je opgestrooit en er wordt voor je gevoerd. En ze zijn hier echt niet krenterig mee!

Ik kan het in ieder geval zeker aanraden!

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:47

[quote="Nojoukus"]Prijzig? Hoe kom je daar nou bij?!? Goedkopere stallen zijn er niet in de buurt hoor, of je heb alleen een boxje zonder faciliteiten.

Nou de prijs die ik hoorde (van de mensen die mijn pony huren) vond ik het behoorlijk.
Voor die prijs heb ik 2 paarden staan.

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:06

Maar dan vast niet in regio Haaglanden?

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:03

Nee dat niet nee ;)

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:38

he,
heb op dit moment geen paardje maar ben daar geweest om te kijken voor mijn volgende paard daar te stallen.
lijkt me erg leuke stal! lekker je paard naar buiten en ze zijn super vriendelijk. volgens mij is het voer zelf te bepalen mar dat durf ik je niet zo 1,2,3 te zeggen.
als ik me paard over 2 a 3 maanden heb gaat die daarheen :D