Wie wil mij helpen? (omg Oirschot)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Wie wil mij helpen? (omg Oirschot)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 23:29

Die verstand heeft van aangespannen rijden?
Ik zou heel graag een keer een proefrit gaan maken met mijn hafje en menwagen, maar ik heb nog te weinig kaas gegeten van inspannen.
Mijn pensionbaas die kan dat ook wel maar ik wil die niet lastig vallen, die man heeft het al zo druk.
Daarom, als je ervaren bent en je vind het leuk om een keer mee te rijden en advies te geven dan hoor ik het graag!
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 30-01-10 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast op verzoek ts

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 23:01

Ik heb tuig en een menwagen, mijn haflinger heeft bij haar vorige eigenaresse eerder voor de kar gelopen.
Het is dus niet zo dat alles nog geleerd moet worden.
Ikzelf heb in een ver verleden gemend met een shetlander, aangezien dat echt al superlang geleden is noem ik mezelf onervaren.
Het tuig erop leggen lukt, alleen waar alles precies aan de kar vast moet zitten weet ik (nog) niet.
Mijn haflinger is een hele brave 11 jarige merrie, toen ik van de week met het tuig stond te hannessen liet ze alles braaf toe :D
Ik rijd al jaren auto dus de verkeersregels wbt auto ken ik.....

Het is wel mijn bedoeling om een keer een mencursus te gaan volgen, maar ik wil eerst een paar keer gereden hebben om te zien of het wel bevalt.

chivaldi

Re: Iemand uit de omgeving van Oirschot? (Best-enzovoorts)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:03

zou het best is willen doen tegen vergoeding. moet wel vanuit zeeland komen samen met mams. kunnen allebei mennen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 23:05

Aan wat voor vergoeding had je dan gedacht?
Tis toch een heel eind vanuit Zeeland naar Oirschot......

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:04

Ik zou eens informeren bij de plaatselijke menvereniging. In Oirschot werd voorheen altijd een grote indoor gehouden en dat werd door een actieve vereniging georganiseerd, er is vast wel iemand bij die je hiermee kan helpen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:11

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:12

In Oostelbeers, vak bij Oirschot, heb je Steenhof Stabels van Bert en Annet Brans. Bert geeft fantastisch menles en het zijn ontzettend aardige mensen. Wij gaan af er en toe helemaal vanuit Amsterdam naartoe om les te krijgen; dat zegt wel wat over de kwaliteit, toch? :D Een proefles is vast wel mogelijk en als je eenmaal verslaafd bent, kun je bij Bert ook je koetsiersbewijs halen. ;) Je kunt je paard trouwens ook door Bert voor de kar laten beleren. Hij rijdt zelf met zijn 4-span internationaal op het hoogste niveau. Kijk hier voor meer info: http://www.steenhofstables.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:15

Ik kan helaas nu niet verder helpen, ik zal wel even nadenken of ik nog iemand weet! Dan zal ik het melden.

Als je later nog iemand nodig hebt die een keer meegaat en die persoon niet per se ervaren hoeft te zijn moet je het maar laten weten :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:02

Dit hoort thuis op EA-GZ diensten dus verplaats ik het daarheen vanaf AR.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:09

@sumic en @elsB en @ardo_iggy, ongetwijfeld zullen daar ook een hele hoop mensen zijn die het kunnen, maar dat is niet mijn bedoeling.....
Mijn haflinger is al beleerd en het is puur voor even de eerste keer.
Mijn stalhouder beleerd ook paarden voor de kar en hij heeft jarenlang mencursussen gegeven, dus het is niet zo dat ik om hulp verlegen zit.
Ik wil hem alleen niet lastig vallen want hij heeft het al zo druk......
Mijn opzet is eigenlijk gewoon gezellig even gaan rijden onder de begeleiding van een "maatje"
Maar in elk geval wel heel erg bedankt voor de tips hoor! ;)

janien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:05

Ik heb les gehad van Jack Smits uit Oirschot en dat is een prima kerel. als je me even pb dan geef ik je zn mobiel nummer

groetjes janine